Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Baby-Bossen 2: Familjeföretaget

Startat av Simon Axelsson, 24 november 2020 kl. 17:45:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gustav Jonsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 oktober 2021 kl. 16:47:48
Nu har jag fått creditlista till Baby-bossen 2: Familjeföretaget. De kommer vid nästa uppdatering av sajten. :)

Precis som jag befarade är det inte Eurotroll som dubbat tvåan, till skillnad från den första filmen - det är istället IYUNO-SDI Group, och att döma av regissör och projektledare verkar den vara gjord av gamla BTI Studios/IYUNO Media Group i deras lokaler.

Jag har sett fram emot den här filmen, men nu när jag fortfarande är halvkrasslig och att smittspridningen är i högsta laget, så måste jag nog avvakta lite med att gå på bio...
Det är synd att de inte fick göra tvåan också men IYUNO Media Group har ju med Hasse Jonsson ska man tolka det som att han inte längre är Eurotroll exklusiv?

Daniel Hofverberg

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 19 oktober 2021 kl. 20:29:45
Det är synd att de inte fick göra tvåan också men IYUNO Media Group har ju med Hasse Jonsson ska man tolka det som att han inte längre är Eurotroll exklusiv?
Rent formellt sett är nog alla skådespelare i dubbningssammanhang frilansare, även sådana som är fast anställda av någon dubbningsstudio för andra syften. Hasse Jonsson är ju anställd på Eurotroll som teknisk chef, men när han väl är skådespelare är han fortfarande frilans - och kan därmed anlitas av vem som helst.

Fast andra studior kommer kanske se det som att de indirekt gynnar Eurotroll, och därför gärna undviker att anlita sådana skådespelare - men exklusiv för Eurotroll har han nog formellt sett aldrig varit. Min gissning är att Dreamworks antagligen har velat godkänna de större rösterna för filmen, inklusive Hasse Jonssons rollfigur, och att det därför skulle bli för komplicerat och tidsödande att få någon ny skådespelare godkänd så att IYUNO därför har valt att anlita Hasse ändå. Trots allt måste ju kunden i slutändan betala för allt som dubbningsstudion gör, inklusive rollbesättning, så Dreamworks kommer nog annars vilja ha en motivering varför studion inte kunnat få med en skådespelare som redan är godkänd...

Det här är ju trots allt en stor biofilm, och då gäller förstås inte riktigt samma regler som för TV-serier. För TV-serier har Dreamworks annars varit ökänd med att ge dubbningsstudiorna direktiv att byta ut alla skådespelare direkt vid minsta lilla förhinder eller försening, utan att bry sig det minsta om kontinuitet... :(

gstone

Konstigt att Baby-bossen 2: Familjeföretaget bara visas på svenska på bio  ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Christian Hedlund

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 oktober 2021 kl. 16:47:48

att döma av regissör och projektledare verkar den vara gjord av gamla BTI Studios/IYUNO Media Group i deras lokaler.


Kan bekräfta detta :)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

gstone

Jag ska se den här filmen på bio nästa vecka ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 29 oktober 2021 kl. 18:06:25
Är du med igen ?

Christian står ju med under övriga röster, så ja, det är han.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Filmen hade en svensk bildversion och alla sånger var ockkså glädjande på svenska  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Filmen har en svensk bild version och eftertext sången har också dubbats till svenska  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.