Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

mitt liv som tonårsrobot

Startat av jimstrom, 18 juli 2019 kl. 09:29:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Finns väldigt lite information ute om dom svenska rösterna till denna serie, skulle gärna vilja veta lite mer, så om någon har några uppgifter så vore jag tacksam om ni skrev dom här.

Tack på förhand.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Tänk on det fanns en serie som hette mitt liv som tonårs homsexull.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2019 kl. 08:59:53
Tänk on det fanns en serie som hette mitt liv som tonårs homsexull.

Varför skulle det någonsin ske under den titeln?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Det jag vill minnas med den här serien var att jag tror det var Norea Sjöquist som gjorde rollen till Tonårsroboten Jenny.  8) :P

Elios

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2019 kl. 08:59:53
Tänk on det fanns en serie som hette mitt liv som tonårs homsexull.

Mindre sannolikt på Nickelodeon. Men absolut på kanske Kanal 5 eller så som en riktig serie som typ Vänner eller How I Met Your Mother. Var det något utav det du hade tänkt dig?^^  8)

Will Siv

#5
Jenny Wakeman ( XJ-9) - Norea Sjöquist.

Brad - Leo Hallerstam.

Tuck - Anton Olofsson Raeder.

Prof. Nora Wakeman - Elin Klinga.

Sheldon - Anders Öjebo.

Brit Crust - Elina Rader.

Tiff Crust - Vivian Cardinal.


övriga röster:

Johan Hedenberg.

Hasse Jonsson.

Lillefot

Citat från: Will Stewart skrivet  2 oktober 2022 kl. 11:54:01Jenny Wakeman ( XJ-9) - Norea Sjöquist.

Brad - antingen Nick Atkinson eller Leo Hallerstam.

Tuck - Anton Olofsson Raeder.

Prof. Nora Wakeman - ? ( jag känner igen rösten )

Sheldon - Anders Öjebo.

Brit Crust - Elina Rader.



övriga röster:

Johan Hedenberg.

Hasse Jonsson.
Två adderingar till listan.

Tiff Crust - Annica Smedius (tror jag, det låter som henne)

Övriga röster:

Joakim Jennefors
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Will Siv

Citat från: Lillefot skrivet  2 oktober 2022 kl. 12:44:21Två adderingar till listan.

Tiff Crust - Annica Smedius (tror jag, det låter som henne)

Övriga röster:

Joakim Jennefors
nja, det stämmer nog inte tyvärr, när jag sökte efter dom svenska rösterna kom det här upp:
 
https://www.dubbningshemsidan.se/skadespelarindex/Vivian_Cardinal/
( och helt ärligt, jag tyckte det lät som att Tiff spelades av en kille, jag tänkte då att det kanske var Anton )


btw: kan du fixa röstklipp från serien så kan några fler hjälpa oss att identifiera rösterna....

och även dela avsnitten av Catscratch ( Katter med Klös ) med mig? ( jag försökte skriva ett PM till dig, men något var fel )

sry om jag frågar om för mycket.

Lillefot

Citat från: Will Stewart skrivet  2 oktober 2022 kl. 12:54:33nja, det stämmer nog inte tyvärr, när jag sökte efter dom svenska rösterna kom det här upp:
 
https://www.dubbningshemsidan.se/skadespelarindex/Vivian_Cardinal/
( och helt ärligt, jag tyckte det lät som att Tiff spelades av en kille, jag tänkte då att det kanske var Anton )


btw: kan du fixa röstklipp från serien så kan några fler hjälpa oss att identifiera rösterna....

och även dela avsnitten av Catscratch ( Katter med Klös ) med mig? ( jag försökte skriva ett PM till dig, men något var fel )

sry om jag frågar om för mycket.
1. Det kommer ta tid, men jag kan absolut fixa det åt er.
2. Självklart, du får länken alldeles strax.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Will Siv

Citat från: Lillefot skrivet  2 oktober 2022 kl. 13:10:181. Det kommer ta tid, men jag kan absolut fixa det åt er.
2. Självklart, du får länken alldeles strax.
Hur går det?  :)

Jag har uppdaterat rollistan.




Lillefot

Citat från: Will Stewart skrivet 26 oktober 2022 kl. 14:35:55Hur går det?  :)

Jag har uppdaterat rollistan.
Tyvärr kom jag inte så långt med röstklippen, har endast fixat ett klipp på Smytus röst.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Will Siv

Nu är jag lite osäker,

Om det är Norea Sjöquist eller Jasmine Heiruka som spelar Jenny.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet  8 november 2022 kl. 15:31:14Nu är jag lite osäker,

Om det är Norea Sjöquist eller Jasmine Heiruka som spelar Jenny.
Om någon skulle kunna fixa ett ljudklipp så skulle det nog kunna gå att lista ut vem det är...

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 november 2022 kl. 21:53:53Om någon skulle kunna fixa ett ljudklipp så skulle det nog kunna gå att lista ut vem det är...
Lillefot delade avsnitten, som hen fick av Hey Arnold på svenska, till mig.

du kan fråga dom ( jag vill inte dela utan tillåtelse, sen är det kanske lättare om dom gör det )

ph

Citat från: Will Stewart skrivet 22 november 2022 kl. 22:05:04Lillefot delade avsnitten, som hen fick av Hey Arnold på svenska, till mig.

du kan fråga dom ( jag vill inte dela utan tillåtelse, sen är det kanske lättare om dom gör det )
No offence to anyone... Men jag tror du kan dela avsnitten om du har lust, då jag vet med säkerhet att ingen av dessa fixat ripparna från början. :-) Annars är det ju självklart att man frågar först.