Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneys live-action Herkules

Startat av Steffan Rudvall, 3 maj 2020 kl. 21:34:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

 Disney ska göra en live-action remake av Herkules

https://www.nzherald.co.nz/entertainment/news/article.cfm?c_id=1501119&objectid=12329070

Det börjar gå för långt med alla dessa remakes Disney borde satsa på mer nya och kreativa filmer istället för att göra om gamla klassiker

Disneyfantasten

Ja, man vet aldrig med dem...  :(

Nu är det AristoCats, Bernard och Bianca, Micke och Molle, Mästerdetektiven Basil Mus, Pocahontas, Tarzan, Kejsarens Nya Stil, Atlantis, Skattkammarplaneten och Björnbröder som är ospikade...

Vanligtvis känns det så att ju nyare en film är desto mer onödigt känns det med en remake...

Även Trassel kommer att få en spelfilm med namnet Rapunzel... (i värsta fall kanske det händer även Prinsessan och Grodan, Frost och Vaiana)

Nåja, hellre Herkules en en CGI-remake med Robin Hood... (som det annonserades om under denna påsk)

gstone

Någon som har några casting idéer för denna film ????
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Kan de SLUUTAAAA någon gång!??

Disney, I love you, I really do, jag dyrkar marken ni går på, men seriöst vafan... Vem är det som bestämmer att dessa prioriteras ö.h.t.?

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  3 maj 2020 kl. 22:12:46
Kan de SLUUTAAAA någon gång!??

Disney, I love you, I really do, jag dyrkar marken ni går på, men seriöst vafan... Vem är det som bestämmer att dessa prioriteras ö.h.t.?
JAG HA HA HA ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2020 kl. 22:22:41
JAG HA HA HA ! ;D
Jo så är det ju. Dom som tittar på filmerna uppmuntrar ju till fler.
Houba !

Lilla My

Fast går de verkligen med vinst? Senast jag hörde kostar de betydligt mer att producera än vad filmerna faktiskt tjänar när de väl kommer ut i biograferna. Men det kan ju inte stämma, hade filmerna floppat (eller iaf inte fått in tillräckligt) hade de väl inte skitit ut så många på såhär kort tid...

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet  4 maj 2020 kl. 00:48:25
Fast går de verkligen med vinst? Senast jag hörde kostar de betydligt mer att producera än vad filmerna faktiskt tjänar när de väl kommer ut i biograferna. Men det kan ju inte stämma, hade filmerna floppat (eller iaf inte fått in tillräckligt) hade de väl inte skitit ut så många på såhär kort tid...

Helt säker på att de går med vinst, Lejonkungen gick med en vinst på 500 miljoner dollar förra året om jag inte minns fel. (siffran kanske inte är helt korrekt men uppåt 500 var det definitivt)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 maj 2020 kl. 07:58:02
Helt säker på att de går med vinst, Lejonkungen gick med en vinst på 500 miljoner dollar om jag inte minns fel, siffran kan vara fel, men uppåt 500 var det definitivt

Fast frågan är hur länge till det kommer att hålla sig, sannolikheten att ALLA sådana skulle bli framgångsrika är väl ändå begränsad, när de väl gjort så här många spelfilmsversioner lär de väl förhoppningsvis tröttna på det förr eller senare...

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet  4 maj 2020 kl. 00:48:25
Fast går de verkligen med vinst? Senast jag hörde kostar de betydligt mer att producera än vad filmerna faktiskt tjänar när de väl kommer ut i biograferna. Men det kan ju inte stämma, hade filmerna floppat (eller iaf inte fått in tillräckligt) hade de väl inte skitit ut så många på såhär kort tid...
Alla tre filmerna under fjolåret gick med vinst. Både Aladdin och Lejonkungen spelade in mellan 5 och 10 gånger sin egen budget, och fick även bra kritik av många recensenter; plus vunnit eller blivit nominerad till priser. Dumbo blev en betydligt mer blygsam framgång, som spelade in ungefär dubbelt så mycket pengar som den kostat att spela in; och fick även sämre kritik - men fortfarande som sagt en tydlig vinst.

Men hur länge kommer egentligen den framgången att hålla i sig...? Det är ju inte särskilt troligt att alla live-actionremakes (eller fotorealistiska remakes) kommer bli lika stora framgångar som Lejonkungen...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2020 kl. 08:14:30
Alla tre filmerna under fjolåret gick med vinst. Både Aladdin och Lejonkungen spelade in mellan 5 och 10 gånger sin egen budget, och fick även bra kritik av många recensenter; plus vunnit eller blivit nominerad till priser. Dumbo blev en betydligt mer blygsam framgång, som spelade in ungefär dubbelt så mycket pengar som den kostat att spela in; och fick även sämre kritik - men fortfarande som sagt en tydlig vinst.

Men hur länge kommer egentligen den framgången att hålla i sig...? Det är ju inte särskilt troligt att alla live-actionremakes (eller fotorealistiska remakes) kommer bli lika stora framgångar som Lejonkungen...

Men sen var ju även den tecknade Lejonkungen den mest inkomstbringande filmen någonsin när den väl hade premiär 1994...

Lilla My

Jaa det är lite så jag tänker också. De har ju satsat på filmer hittills som gick med vinst även som animerade filmer och blev storsäljare (Lejonkungen var ju hypad som fan när den skulle komma i "live action" format, även jag var lite sugen att se den där ett tag), men kommer det verkligen hålla när det nu börjar ta massa Disney-filmer som det inte gick lika bra för?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2020 kl. 08:14:30
Alla tre filmerna under fjolåret gick med vinst. Både Aladdin och Lejonkungen spelade in mellan 5 och 10 gånger sin egen budget, och fick även bra kritik av många recensenter; plus vunnit eller blivit nominerad till priser. Dumbo blev en betydligt mer blygsam framgång, som spelade in ungefär dubbelt så mycket pengar som den kostat att spela in; och fick även sämre kritik - men fortfarande som sagt en tydlig vinst.

Men hur länge kommer egentligen den framgången att hålla i sig...? Det är ju inte särskilt troligt att alla live-actionremakes (eller fotorealistiska remakes) kommer bli lika stora framgångar som Lejonkungen...

Man kan ju alltid hoppas att det på går i några år till ! :D :D :D

Det är ju kul !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My


Simon Axelsson

Jag står ganska neutralt vad gäller Disneys live-action remakes, de har varit bra större delen av tiden på sistone, men det hade varit kul att se dem tackla något nytt. De får, för min del, fortsätta med sina remakes, men de får mer än gärna göra något nytt vid sidan av, lite som en back-up ifall att framtida remakes floppar
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats