Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Cancel Culture

Startat av gstone, 25 januari 2022 kl. 17:36:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag hatar Cancel Culture. Jag hatar det så mycket . >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Adam

Citat från: MOA skrivet 25 januari 2022 kl. 19:06:31
Vad e de ens?
Det är en sorts förvisning av något kulturellt som anses vara kränkande. Lite svårt att förklara, men det är liksom den bästa formuleringen jag kan komma med.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Adam

#3
...och jag håller förresten med gstone, i dagens läge har Cancel Culture spårat ur rejält, men jag kan också lika gärna citera några kloka ord som metalartisten Corey Taylor (från rock/metalbanden Slipknot och Stone Sour) hade att säga om det:

"No one can handle anything anymore, which means no one can handle real talk anymore, which means everyone just wants to cancel sh**, with no room for improvement.
There are several people at fault for this: The right, the left, the media, the celebrities, the Internet, social media, but if you're truly looking for who's really responsible, or more importantly irresponsible, you should probably find the nearest mirror."
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Adam skrivet 25 januari 2022 kl. 20:43:04
Det är en sorts förvisning av något kulturellt som anses vara kränkande. Lite svårt att förklara, men det är liksom den bästa formuleringen jag kan komma med.
Fattar nu att de måste va nåt av de värsta.
En del folk blir lättkränkta av ingenting.

gstone

Paw Patrol är tydligen rasistisk :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 25 januari 2022 kl. 23:07:17
Paw Patrol är tydligen rasistisk :-\

Frågar du Twitter är ALLT rasistiskt eller knas. lol

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 27 januari 2022 kl. 16:37:24
Frågar du Twitter är ALLT rasistiskt eller knas. lol
Tur att jag int har Twitter

Lilla My


Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 januari 2022 kl. 23:07:17
Paw Patrol är tydligen rasistisk :-\
Just det har jag inte hört, men som jag sagt förut så kan i stort sett alla filmer och serier världen ses som rasistiskt och/eller olämpligt, om man bara är tillräckligt kritisk och på fel humor - just för att olika personer reagerar på olika saker, och det finns inte ett enda tema eller ämne som är helt "ofarligt" som ingen riskerar att ta illa vid sig av...