Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Musses Klubbhus Eller Klassiska Kortfilmer

Startat av MOA, 22 april 2023 kl. 10:19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vad Är Bäst?

Klassiska Kortfilmer
5 (83.3%)
Musses Klubbhus
1 (16.7%)

Antal personer som röstat: 6

MOA

Detta e säkert en defitionsfråga beroende på när ni växte upp.
När jag var barn gillade jag int Musses Klubbhus,jag hade en DVD som jag vägrade titta på.
Jag älskade Disneys Klassiska Kortfilmer som jag hade på DVD & VHS som jag såg flera gånger om.
De e 100 gånger underhållande än Musses K**hus.
Nu överlämnar jag frågan till er: Vad gillar ni bäst?

Disneyfantasten

De klassiska kortfilmerna.

Musses Klubbhus är visserligen inte så dålig enligt mig, men då det känns uppenbart att den är mer riktad till småbarn plus att den också har hållit på väldigt länge (2006-2016) så känns den kombinationen rätt så uttjatad, därför föredrar jag Musse och Racergänget & Musse Piggs Lustiga Hus (den sistnämnda har jag ännu ej sett i sin helhet, kan tilläggas).

De klassiska kortfilmerna är ju så tidslösa, iallafall många av dem.

MOA

#2
Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 april 2023 kl. 10:33:46De klassiska kortfilmerna.

Musses Klubbhus är visserligen inte så dålig enligt mig, men då det känns uppenbart att den är mer riktad till småbarn plus att den också har hållit på väldigt länge (2006-2016) så känns den kombinationen rätt så uttjatad, därför föredrar jag Musse och Racergänget & Musse Piggs Lustiga Hus (den sistnämnda har jag ännu ej sett i sin helhet, kan tilläggas).

De klassiska kortfilmerna är ju så tidslösa, iallafall många av dem.
Håller med om varje ord!Jag var i rätt åldersgrupp när Musses K**hus hade premiär men jag var 5 när vi skaffade DVD:n jag vägrade titta på

Elios

Gillar inte så mycket någon av dem. 
Dem är ju väldigt olika båda två. 
::) ::)

Daniel Hofverberg

Jag tycker det här är en väldigt märklig jämförelse, då de riktar sig till helt olika målgrupper - Musses klubbhus riktar sig ju uppenbarligen till de allra yngsta, medan de klassiska kortfilmerna har en mycket bredare målgrupp. För småbarn som är runt 4 - 5 år är säkerligen Musses klubbhus mycket uppskattad, kanske ännu mer än de äldre kortfilmerna, men jag betvivlar att vi har särskilt många femåringar på det här forumet... ;)

Då vore det i så fall en lite bättre jämförelse med Musses verkstad mot klassiska kortfilmer, som är av ungefär samma stil och riktar sig till någorlunda samma målgrupp.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 april 2023 kl. 02:35:06Jag tycker det här är en väldigt märklig jämförelse, då de riktar sig till helt olika målgrupper - Musses klubbhus riktar sig ju uppenbarligen till de allra yngsta, medan de klassiska kortfilmerna har en mycket bredare målgrupp. För småbarn som är runt 4 - 5 år är säkerligen Musses klubbhus mycket uppskattad, kanske ännu mer än de äldre kortfilmerna, men jag betvivlar att vi har särskilt många femåringar på det här forumet... ;)

Då vore det i så fall en lite bättre jämförelse med Musses verkstad mot klassiska kortfilmer, som är av ungefär samma stil och riktar sig till någorlunda samma målgrupp.
Ja det tänkte jag ju också på.
Det är som att jämföra korv med tårta ungefär. ::) ::)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 23 april 2023 kl. 02:01:50Gillar inte så mycket någon av dem.

Så du gillar Hannah Montana men inte de tecknade Disney TV-serierna eller kortfilmerna?

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 april 2023 kl. 09:48:37Så du gillar Hannah Montana men inte de tecknade Disney TV-serierna eller kortfilmerna?
När sa jag att jag gillade Hannah Montana?
Visst gör jag det mer när dom kom. Men vadå stör det dig om det nu skulle vara så?
Sen är jag nog mer förtjust i dem andra serierna som visades när Disney Channel började. Så som Nya Äventyr med Nalle Puh, Kim Possible, Rasten, Pepper Ann, Lloyd i Rymden, Dave - Barbaren, 101 Dalmatiner, Hos Musse, Legenden om Tarzan, Lilo & Stitch, Herkules, Stanley, etc. 
Och dem gamla kortfilmerna från Disney känns så himla uttjatade. Liksom som att man redan har sett dem 5000 gånger och då blir man trött på det till slut.
Vill med påpeka att jag var ungefär 12-13 år när Musses klubbhus kom och redan några år tidigare så kände man inte för att kolla på Playhouse Disney när det nu begav sig.  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 23 april 2023 kl. 12:55:36När sa jag att jag gillade Hannah Montana?
Visst gör jag det mer när dom kom. Men vadå stör det dig om det nu skulle vara så?
Sen är jag nog mer förtjust i dem andra serierna som visades när Disney Channel började. Så som Nya Äventyr med Nalle Puh, Kim Possible, Rasten, Pepper Ann, Lloyd i Rymden, Dave - Barbaren, 101 Dalmatiner, Hos Musse, Legenden om Tarzan, Lilo & Stitch, Herkules, Stanley, etc.
Och dem gamla kortfilmerna från Disney känns så himla uttjatade. Liksom som att man redan har sett dem 5000 gånger och då blir man trött på det till slut.
Vill med påpeka att jag var ungefär 12-13 år när Musses klubbhus kom och redan några år tidigare så kände man inte för att kolla på Playhouse Disney när det nu begav sig.  ::)

Jag har för mig att du nämnde det i någon tråd om Turtles där jag förklarade att det där med TV-serier varierar och du svarade med "jag gillar inte heller sitcoms men Hannah Montana kunde jag ändå uppskatta".

MOA

Detta har gått långt utanför ämnets gränser

Disneyfantasten


Skokaka

Även om jag inte alls har något emot Musses klubbhus och brukade se det som barn så föredrar jag, utan tvekan, de klassiska kortfilmerna. De är ju mer riktigt roliga och är ju klassiker och ä' till och med början för figurerna. Medan serien om hans klubbhus kan kännas rätt barnslig ibland och de behöver JÄMT fråga tittarna om hjälp hela tiden som Dora att det kan bli irriterande... Men den passar ju mer för barn, medan jag brukade titta på kortfilmerna mycket ofta. Så där har ni mitt svar. ;) 

Lilla My

Väldigt underligt att jämföra två så olika program tycker jag.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 april 2023 kl. 17:42:50Jag har för mig att du nämnde det i någon tråd om Turtles där jag förklarade att det där med TV-serier varierar och du svarade med "jag gillar inte heller sitcoms men Hannah Montana kunde jag ändå uppskatta".
Precis det varierar. 
Var att jag var uppvuxen med Hannah Montana och man satte sig alltid bänkad i soffan varje fredag när ett nytt avsnitt kom. 
Då var jag barn och hade ingen tanke på att det liksom var en sitcom. Det var en del andra serier som Zack och Codys ljuva hotelliv gillade jag inte heller.
När det kommer till andra sitcoms så fastnar jag inte liksom. 
Sen Disney Klassiker som jag kallar det med kortfilmerna är inte lika kul att se idag som det var förr.  ::)