Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Den Fabulöst Festliga Farmen

Startat av Cadpig, 7 november 2007 kl. 21:53:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Cadpig

Tack så mycket. Lasse verkar vara en hyvens karl.

Daniel Hofverberg

Ja, alla som jobbar på Eurotroll brukar vara trevliga och hjälpsamma. Och det är ett dubbningsbolag som fortfarande får lämna ut credits till alla dubbningar (till skillnad från exempelvis Sun Studio).

Just Lasse Svensson har jag mestadels haft kontakt med via mail. Jag träffade honom som hastigast när jag var på Eurotroll för inspelningen av Anders & Måns för två och ett halvt år sen, men hann bara prata med honom i några minuter.

Är creditlistan jag lade upp komplett, eller saknas det några väsentliga roller? Rollistan jag fick var bara för ett specifikt avsnitt, så det beror ju på vilka som råkade ha repliker i just det avsnittet...

Cadpig

Det fattades såvitt jag kunde se inte några väsentliga roller. Av ren nyfikenhet, vad hette avsnittet?

Daniel Hofverberg

Det stod ingen avsnittstitel på creditlistan, men det stod att det var avsnitt 10. Gissningsvis är det utifrån den ordning som SVT sänder avsnitten, vilket inte nödvändigtvis alltid stämmer överens med officiella avsnittsordningarna (det händer att TV-kanaler i Sverige sänder serier i annan ordning än i resp. hemland).

Om någon saknar någon rollfigur på listan, så är det i alla fall bara att säga till så frågar jag Eurotroll om dessa.

Cadpig

YES! Den Fabulöst Festliga Farmen är tillbaka! På måndag visas episod 10. Det har visats sedan tisdagen den 10/6.

Cadpig

Är det bara jag som tycker att det är skumt att första avsnittet i den här serien börjar med "Tidigare i serien"?

Cadpig

Alla episoder bandade!!! Jag har kollat på de 15 första de senaste två dagarna. Grejhöjta!

Cadpig

Då såg man sista avsnittet av "Farmen" då... känns tomt.

Cadpig

För de som är intresserade har jag räknat ut att första avsnittet av Potlach går nästa torsdag så det ger er all möjlighet att se serien i hela dess prakt. Ni kommer inte att ångra er.

Cadpig

En liten felberäkning. De kör tydligen inte serien en tredje runda...

lillajaag

Jag älskade "Den fabulöst festliga farmen"!! Det var verkligen bäst!! :)
Jag skulle göra vad som helst för att serien skulle börja igen!!
Hoppas den gör det!

SwedishKuriboh

Såg aldrig FFF, tyvärr... och nu när även Vampyrskolan slutat så är det nog bara Kaleido Star jag kollar på som går på Barnkanalen!  :(

Cadpig

Jag är väldigt lättad för att jag bandade alla 26 episoder. SwedishKuriboh... var det du som dubbade Yu-Gi-Oh TAS till svenska?

SwedishKuriboh

Citat från: Cadpig skrivet 23 mars 2010 kl. 11:40:50
Jag är väldigt lättad för att jag bandade alla 26 episoder. SwedishKuriboh... var det du som dubbade Yu-Gi-Oh TAS till svenska?
Jo... det var jag!  ;)

Cadpig

Okej. Bra försök, men jag anser att den humorn aldrig kommer att fungera på något annat språk än engelska.