Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mupparna på Disney+

Startat av Goliat, 11 augusti 2020 kl. 20:55:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2021 kl. 12:52:06
Vilka  dubbar Claude och Huet ?

Och vem är svensk röst åt likbilsföraren  ?

De förstnämnda har inga repliker. Huet har i varje fall fått heta Pär i den svenska dubbningen, men hans namn nämns enbart i en sång.

Om du med likbilsföraren menar Yvette Nicole Browns karaktär så tror jag att det är hon som krediterats som Kitty vilket innebär att det är Anette Belander.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2021 kl. 04:07:25
Jag har inte sett Mupparnas Haunted Mansion: Spökhuset än, men kan det måhända vara samma sak med den filmen...? Det känns i alla fall rimligt, då varje skådespelare bara står med en gång - även de fyra körsångarna, trots att man kan tycka att någon eller några av dem rimligtvis borde spela någon liten roll också.

Ja, det stämmer även i det här fallet.

Steve Kratz, som bara listas som körssångare gör bland annat rösten till Uncle Deadly, och jag vet att jag också hörde Jennie Jahns som någon röst, och hon crediteras också under övriga röster.

Sedan saknas rösterna till Statler, Waldorf, Walter, Janice, Crazy Harry, Zoot, Rowlf, Sam the Eagle, Robin, och Sweetums. Visserligen har inte alla av dem så stora roller, men eftersom att de är såpass kända mupproller så vill man ju ändå veta rösterna. :/
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 oktober 2021 kl. 13:11:22
Om du med likbilsföraren menar Yvette Nicole Browns karaktär så tror jag att det är hon som krediterats som Kitty vilket innebär att det är Anette Belander.

Nä, Anette Belander är crediterad som Kimmy, vilket är Kim Irvines roll.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Simon Axelsson

Citat från: TonyTonka skrivet 10 oktober 2021 kl. 13:09:36
Nä, Anette Belander är crediterad som Kimmy, vilket är Kim Irvines roll.

Jaha! Jag läste alltså fel helt enkelt... vem har då dubbat Yvette Nicole Brown?

Citat från: TonyTonka skrivet 10 oktober 2021 kl. 13:08:30
Sedan saknas rösterna till Statler, Waldorf, Walter, Janice, Crazy Harry, Zoot, Rowlf, Sam the Eagle, Robin, och Sweetums. Visserligen har inte alla av dem så stora roller, men eftersom att de är såpass kända mupproller så vill man ju ändå veta rösterna. :/

Statler, Waldorf och Rowlf lät ju som att det var Daniel Sjöberg som dubbade. Harry dubbades ju av Dan Bratt, Sam av Alex Kantsjö och Walter av Magnus Rongedal i Muppets Now om jag inte minns fel, så det kanske är samma i detta fall.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

TonyTonka

Någon som vet vem som gör Janices röst i Mupparna Haunted Mansion? Jag har bifogat röstprov.

I Muppets Now var det defenitivt en manlig skådis som gjorde Janices röst, men i denna specialen lutar jag mer mot att det är en kvinnlig skådis som gör rollen.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

jimstrom

Absolut ingen expert, men jag tycker rösten påminner om Rachel Molin
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

går kom det en ny Mupparna serier på Disney Plus och den verkar ha dubbats ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.