Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2022 kl. 15:02:18
Undrar om XMen97 kommer dubbas.

Den har jag tänkt mycket på sistone, hoppas man dubbar X-Men '97 och försöker få tillbaka åtminstone ett par av skådespelarna. Visserligen är inte många av dem särskilt aktiva längre (och vissa är till och med döda), men åtminstone Johan Hedenberg (från omdubben) vore guld. Han var riktigt bra som Magneto, och jag tror även Jan Modin (från originaldubben) skulle fortfarande fungera som Professor X.   

Oskar

#2611
Det är dålig att inte använder tv3 och fox kids dubbning av x-man. Jag tror att disney vill inte friköp dubbning från viaplay/tv3/Viaplay Group. Omdubbning gjort att mediadubb international. Betala mellanskillnaden till skådespelare.

BPS

Citat från: Oskar skrivet 22 juli 2022 kl. 20:55:00
Det är dålig att inte använder tv3 och fox kids dubbning av x-man. Jag tror att disney vill inte friköp dubbning från viaplay/tv3/Viaplay Group. Omdubbning gjort att mediadubb international.
De dubbningarna är antagligen för gamla för att Disney skulle försöka få rättigheterna till dem. Det är ju inte ens säkert att ljudbanden finns bevarade.

Goliat

Citat från: BPS skrivet 22 juli 2022 kl. 21:22:46
De dubbningarna är antagligen för gamla för att Disney skulle försöka få rättigheterna till dem. Det är ju inte ens säkert att ljudbanden finns bevarade.

Eller att de åldrats bra om de finns kvar.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 22 juli 2022 kl. 21:41:24
Eller att de åldrats bra om de finns kvar.
De från TV3 lär ju inte ens finnas kvar men om de hade gjort det så skulle kvaliteten antagligen inte var bra nog för Disney, de dubbade ju till exempel om delar av säsong 1 av Ducktales vars dubbning ursprungligen kom från TV3.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 20 juli 2022 kl. 21:34:45
Det är inte alla än, men det har kommit 14 till med svensk dubb:

Hush, Hush Sweet Charlatan
Can't Bayou Love

You Sweat Your Life
When Aliens Collide

All's Fahrenheit in Love and War
Planet of the Capes - instr.intro
My Valentine Ghoul
Let's Get Respectable
The Darkwing Squad
Bad Luck Duck
Fungus Amongus
Something Fishy
Calm a Chameleon
A Brush With Oblivion
- det avsnittet har dock engelska intro

Nu är bara 4 avsnitt kvar utan svensk dubb (varav 2 har fel språk)

Fortsätter du att ha koll och hojtar till när de är uppe?

KurageDHH

Juli närmar sig slutet, men det har bara kommit Augustis höjdpunkter för Disney+, inte nån lista.
Frågan är bara: kommer Disney att fortsätta skicka listan till moviezine, filmtopp och digitalt.tv under varje månad eller tänker dom sluta med det? Och varför?

Jirr

Citat från: KurageDHH skrivet 30 juli 2022 kl. 16:49:15
Juli närmar sig slutet, men det har bara kommit Augustis höjdpunkter för Disney+, inte nån lista.
Frågan är bara: kommer Disney att fortsätta skicka listan till moviezine, filmtopp och digitalt.tv under varje månad eller tänker dom sluta med det? Och varför?

De har slutat med listor enbart för att jävlas med dig.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 30 juli 2022 kl. 16:49:15
Juli närmar sig slutet, men det har bara kommit Augustis höjdpunkter för Disney+, inte nån lista.
Frågan är bara: kommer Disney att fortsätta skicka listan till moviezine, filmtopp och digitalt.tv under varje månad eller tänker dom sluta med det? Och varför?

https://www.filmtopp.se/nyhet/disneyplus-hojdpunkter-pa-disney-i-augusti-2022

Tror dock att disney inte ger ut före början på månaden. Minns inte riktigt varför men är nog så att disney själva vill locka till de plattformer de håller till och få fler följare. De brukar lägga upp nån vecka innan själva när de publicerar något.

KurageDHH

#2619
Citat från: Goliat skrivet 30 juli 2022 kl. 22:07:15https://www.filmtopp.se/nyhet/disneyplus-hojdpunkter-pa-disney-i-augusti-2022

Tror dock att disney inte ger ut före början på månaden. Minns inte riktigt varför men är nog så att disney själva vill locka till de plattformer de håller till och få fler följare. De brukar lägga upp nån vecka innan själva när de publicerar något.

"Håll utsikt på sociala medier" säger supportrarna på Disney+. Problemet är att Disney alltid publicerar nya släpp på fredagar på Facebook och Instagram trots att serierna brukar publicera på onsdagar alltså två dagar före. Vilken idiotisk idé att Disney väljer publicera nya släpp slutet av veckan och inte början på veckan som HBO Max brukar alltid göra så. >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 30 juli 2022 kl. 16:49:15
Juli närmar sig slutet, men det har bara kommit Augustis höjdpunkter för Disney+, inte nån lista.
Frågan är bara: kommer Disney att fortsätta skicka listan till moviezine, filmtopp och digitalt.tv under varje månad eller tänker dom sluta med det? Och varför?
Jag tycker att en större fråga är varför Disney bara har envisats med att skicka ut listor över vad de ska släppa till ett fåtal utvalda medier, istället för att skicka till alla registrerade journalister...? Vari ligger egentligen logiken med vilka fåtal medier som har valts ut...?

Och varför inte själva publicera en lista på deras egen sajt, istället för att förlita sig på att några utvalda medier ska publicera det de skickar ut...? Det känns ju som att gå över ån efter vatten...

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 juli 2022 kl. 01:03:07Jag tycker att en större fråga är varför Disney bara har envisats med att skicka ut listor över vad de ska släppa till ett fåtal utvalda medier, istället för att skicka till alla registrerade journalister...? Vari ligger egentligen logiken med vilka fåtal medier som har valts ut...?

Och varför inte själva publicera en lista på deras egen sajt, istället för att förlita sig på att några utvalda medier ska publicera det de skickar ut...? Det känns ju som att gå över ån efter vatten...


Det är kanske så att de fått kritik och faktiskt valt att inte ge någon istället? Vem vet. De är lite knepiga med sin modell.

KurageDHH

#2622
Jag som vill gärna ha ett datum när Darkwing Duck anländer till Disney+ (Sverige och Danmark). Vet inte om serien kommer i Augusti eller hösten (det är bara 2 avsnitt kvar som behöver svenskt ljudspår och 2 som har fått fel ljudspråk). Det är därför man vill ha lista över vilka som blir tillgängliga under varje månad!

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 31 juli 2022 kl. 22:16:46Jag som vill gärna ha ett datum när Darkwing Duck anländer till Disney+ (Sverige och Danmark). Vet inte om serien kommer i Augusti eller hösten (det är bara 2 avsnitt kvar som behöver svenskt ljudspår och 2 som har fått fel ljudspråk). Det är därför man vill ha lista över vilka som blir tillgängliga under varje månad!
Precis, kan hålla med om detta, tror dock det kan ta några få månader innan de kommer, lär nog komma i år skulle jag tro på.

KurageDHH