Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

moviefan

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 juli 2022 kl. 21:56:43
Det är absolut inte någon ovanlig dubbning då den släppts på VHS, DVD, Blu-ray och finns att streama.

Har försökt att hitta den, men har inte lyckats.

Disneyfantasten

#631
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 juli 2022 kl. 21:56:43
Det är absolut inte någon ovanlig dubbning då den släppts på VHS, DVD, Blu-ray och finns att streama.

Samma med Resan Till Amerika, Anastasia och Bartok samt Titan A.E.!

Just nu fattas Änglahund 1 & 2, Rock-A-Doodle, Ferngully-filmerna, m.fl. på Archive.org.

Jag är kluven till Babe-filmerna och Rädda Willy trilogin, då Babe-filmerna visats på svenska på TV flera gånger även i "modern tid" trots att de saknar svenska DVD-utgåvor, sen har Rädda Willy trilogin getts ut på DVD var för sig med svenskt tal men jag vet inte hur det ligger till med dem i övrigt.

Saludos Amigos, Tre Caballeros, originaldubbningen av Min Lilla Åsna, originaldubbningen av Musse Piggs Julsaga, Djungel George, Flubber, Joe Jättegorillan och Gadget är knappast nödvändigt då dessa finns tillgängliga på Disney+ med svenskt tal trots att dessa saknas på DVD.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 juli 2022 kl. 22:04:16
Jag är kluven till Babe-filmerna och Rädda Willy trilogin, då Babe-filmerna visats på svenska på TV flera gånger även i "modern tid" trots att de saknar svenska DVD-utgåvor, sen har Rädda Willy trilogin getts ut på DVD var för sig men jag vet inte hur det ligger till med dem i övrigt.

Rädda Willy filmerna har svensk tal på DVD.

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 25 juli 2022 kl. 22:12:54
Rädda Willy filmerna har svensk tal på DVD.

Jag vet det, jag glömde skriva det.

Lillefot

Citat från: moviefan skrivet 25 juli 2022 kl. 21:58:48
Har försökt att hitta den, men har inte lyckats.
https://cdon.se/film/landet-for-langesedan-1-p405143

Det kommer dröja länge (om någonsin) innan någon av de filmerna skulle kännas OK att ladda upp. De är inte alls svåra att hitta begagnade heller.

EDIT: Hoppsan, länken leder bara till "denna produkt finns inte i lager". Men du kan allt hitta den på andra butiker eller streamingtjänster.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 21:02:44
Det är en väldigt ovanlig dubbning, men jag vill inte avslöja vilken utan det är upp till henne att offentliggöra när hon känner för det. :)
Citat från: Erika skrivet 25 juli 2022 kl. 21:33:48
Och svettigt värre, är ganska trött i huvudet efter ha lyssnat och identifierat röster i flera timmar... :)
Så dubbningen är så ovanlig att det inte ens finns någon information om rösterna?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2022 kl. 00:30:43
Upptäckte precis att Daniel har laddat upp avsnitt 1 till 4 av Scooby Doo: Var är du! säsong 2 med Media Dubbs dubbning.

https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2

Just nu håller archive.org dock på med att bearbeta filerna.
Det var en kortvarig lycka - nu har Scooby-Doo - Var är du? tagits ned från Archive.org på grund av upphovsrättsanspråk från WarnerMedia; detta trots att det alltså bara rörde sig om VHS-rippar inspelat från TV3 (och till råga på allt av en dubbning som inte används längre)... :(

Då är det knappast lönt att jag ens skickar The Scooby-Doo Show till BPS, då den också lär tas ned snabbt... :'(

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2022 kl. 19:14:20
Det var en kortvarig lycka - nu har Scooby-Doo - Var är du? tagits ned från Archive.org på grund av upphovsrättsanspråk från WarnerMedia; detta trots att det alltså bara rörde sig om VHS-rippar inspelat från TV3 (och till råga på allt av en dubbning som inte används längre)... :(

Då är det knappast lönt att jag ens skickar The Scooby-Doo Show till BPS, då den också lär tas ned snabbt... :'(
Det var konstigt, Ovanliga Dubbningar har ju lagt ut Scooby Doo i Hollywood och den har ju fått ligga kvar.

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2022 kl. 19:14:20
Det var en kortvarig lycka - nu har Scooby-Doo - Var är du? tagits ned från Archive.org på grund av upphovsrättsanspråk från WarnerMedia; detta trots att det alltså bara rörde sig om VHS-rippar inspelat från TV3 (och till råga på allt av en dubbning som inte används längre)... :(

Då är det knappast lönt att jag ens skickar The Scooby-Doo Show till BPS, då den också lär tas ned snabbt... :'(
Det var ju förbannat, företagen ger intrycket att de är väldigt selektiva med vad de inte villa ha uppe på archive. :(
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2022 kl. 19:14:20
Det var en kortvarig lycka - nu har Scooby-Doo - Var är du? tagits ned från Archive.org på grund av upphovsrättsanspråk från WarnerMedia; detta trots att det alltså bara rörde sig om VHS-rippar inspelat från TV3 (och till råga på allt av en dubbning som inte används längre)... :(

Då är det knappast lönt att jag ens skickar The Scooby-Doo Show till BPS, då den också lär tas ned snabbt... :'(
Det är väldigt konstigt att just dina uppladdningar tagits bort för andra uppladdningar med Scooby Doo svenska är kvar.

https://archive.org/details/scooby-doo-den-harresande-skyskrapan-festivalvard-eller-spoke-top-cat-1976

https://archive.org/details/scooby-doo-i-hollywood-svensk-originaldubb

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 21:02:44
Det är en väldigt ovanlig dubbning, men jag vill inte avslöja vilken utan det är upp till henne att offentliggöra när hon känner för det. :)
Citat från: Erika skrivet 25 juli 2022 kl. 21:33:48
Och svettigt värre, är ganska trött i huvudet efter ha lyssnat och identifierat röster i flera timmar... :)
Så dubbningen är så ovanlig att det inte ens finns någon information om rösterna?

BPS

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 juli 2022 kl. 20:11:59
Så dubbningen är så ovanlig att det inte ens finns någon information om rösterna?
Jag tycker inte man ska fråga så mycket, Daniel har ju redan sagt att det är en väldigt ovanlig dubbning men att det är upp till "Ovanliga dubbningar" själv att gå ut med det.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2022 kl. 19:14:20
Det var en kortvarig lycka - nu har Scooby-Doo - Var är du? tagits ned från Archive.org på grund av upphovsrättsanspråk från WarnerMedia; detta trots att det alltså bara rörde sig om VHS-rippar inspelat från TV3 (och till råga på allt av en dubbning som inte används längre)... :(

Då är det knappast lönt att jag ens skickar The Scooby-Doo Show till BPS, då den också lär tas ned snabbt... :'(
Om dom 4 avsnitten av Scooby doo var är du säsong 2 togs bort så är frågan varför dom andra 13 avsnitten är kvar där? Varför togs dom inte bort som dom nya upplagda avsnitten?

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2022 kl. 19:14:20
Det var en kortvarig lycka - nu har Scooby-Doo - Var är du? tagits ned från Archive.org på grund av upphovsrättsanspråk från WarnerMedia; detta trots att det alltså bara rörde sig om VHS-rippar inspelat från TV3 (och till råga på allt av en dubbning som inte används längre)... :(

Då är det knappast lönt att jag ens skickar The Scooby-Doo Show till BPS, då den också lär tas ned snabbt... :'(
Betyder det att man inte kan kolla på The Scooby doo show säsong 2 med mediadubb avsnitt? Frågan är också varför Scooby doo and scrappy doo show är kvar där? Varför är den kvar?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2022 kl. 19:23:32
Det var konstigt, Ovanliga Dubbningar har ju lagt ut Scooby Doo i Hollywood och den har ju fått ligga kvar.
En teori kan vara att Warner Bros. är nitiska mot att få bort allt som finns på HBO Max någonstans i världen, oavsett kvalitet, språk eller dubbning. Scooby-Doo - Where Are You? finns nämligen på HBO Max i USA, liksom The Scooby-Doo Show, medan Scooby-Doo i Hollywood inte finns med där.

I så fall väldigt olyckligt att de drar alla språk över samma kam, då det ju är en helt annan femma i Sverige där serien inte finns på HBO Max - och hursomhelst inte hade fått behålla samma dubbning som på TV3, då ju serien dubbats om sedan länge...

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 26 juli 2022 kl. 20:28:06
Betyder det att man inte kan kolla på The Scooby doo show säsong 2 med mediadubb avsnitt? Frågan är också varför Scooby doo and scrappy doo show är kvar där? Varför är den kvar?
Ja, tyvärr. Jag kan ju alltid försöka att lägga upp Scooby-Doo - Var är du? på YouTube, men det lär väl sannolikt bli samma sak där.

Det är möjligt att Warner Bros. har missat att The New Scooby & Scrappy-Doo Show finns på HBO Max i USA, för den är nämligen ganska väldold - den serien finns på HBO Max i USA som "säsong 5" av Scooby-Doo and Scrappy-Doo - en serie som på HBO Max innefattar både 1979 års serie, 1980 - 1982 års serie och The New Scooby & Scrappy-Doo Show.