Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 21:02:44
Jag också, och jag ser verkligen fram emot att se hur hon får till bildversionen; som jag inte skulle kunna klara av...

Det kommer nog inte dröja mer än några dagar till, lät det som.
Det är en väldigt ovanlig dubbning, men jag vill inte avslöja vilken utan det är upp till henne att offentliggöra när hon känner för det. :)
Är det något tecknat?

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2022 kl. 23:31:11
Ja, tyvärr. Jag kan ju alltid försöka att lägga upp Scooby-Doo - Var är du? på YouTube, men det lär väl sannolikt bli samma sak där.
Troligen lär den tas ner/blockas ännu fortare på Youtube, tack vare Content ID-systemet som scannar efter copyrightat material under uppladdningen. VHS-kvalitet kanske fördröjer det, men just saying.

Det vet jag själv från några år tillbaka, när jag försökte ladda upp de svenska sångerna från Landet för Längesedan-filmerna på Youtube.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Zebastian

Citat från: Lillefot skrivet 26 juli 2022 kl. 23:35:21
Det vet jag själv från några år tillbaka, när jag försökte ladda upp de svenska sångerna från Landet för Längesedan-filmerna på Youtube.
Man skulle kunna ladda upp på typ Vimeo där verkar material få ligga kvar.

Lillefot

Citat från: Zebastian skrivet 26 juli 2022 kl. 23:43:24
Man skulle kunna ladda upp på typ Vimeo där verkar material få ligga kvar.
Kanske det, jag skulle dock inte lita på att det håller i sig för alltid eller för allting.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2022 kl. 23:31:11
En teori kan vara att Warner Bros. är nitiska mot att få bort allt som finns på HBO Max någonstans i världen, oavsett kvalitet, språk eller dubbning. Scooby-Doo - Where Are You? finns nämligen på HBO Max i USA, liksom The Scooby-Doo Show, medan Scooby-Doo i Hollywood inte finns med där.

I så fall väldigt olyckligt att de drar alla språk över samma kam, då det ju är en helt annan femma i Sverige där serien inte finns på HBO Max - och hursomhelst inte hade fått behålla samma dubbning som på TV3, då ju serien dubbats om sedan länge...
Ja, tyvärr. Jag kan ju alltid försöka att lägga upp Scooby-Doo - Var är du? på YouTube, men det lär väl sannolikt bli samma sak där.

Det är möjligt att Warner Bros. har missat att The New Scooby & Scrappy-Doo Show finns på HBO Max i USA, för den är nämligen ganska väldold - den serien finns på HBO Max i USA som "säsong 5" av Scooby-Doo and Scrappy-Doo - en serie som på HBO Max innefattar både 1979 års serie, 1980 - 1982 års serie och The New Scooby & Scrappy-Doo Show.
Det förklarar den saken. Du kan ju väl ändå försöka eller? Dom kanske inte tar bort säsong 2 av the Scooby doo show om det inte är du som lägger ut den.  Kanske den som erbjöd att lägga ut serien osv. Det skadar väl inte att föröka eller?

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 juli 2022 kl. 20:11:59
Så dubbningen är så ovanlig att det inte ens finns någon information om rösterna?
Citat från: Marcusen skrivet 26 juli 2022 kl. 23:33:11
Är det något tecknat?
Med all respekt tycker jag inte det är min sak att avslöja något om vad någon annan tänker publicera. Så jag tänker tyvärr inte svara på era frågor, utan det är upp till "Ovanliga dubbningar" att avslöja vad hon vill avslöja. Ni får alltså ställa era frågor till henne istället. :)

Det enda jag kan säga är att det är en så pass sällsynt dubbning att jag aldrig hade hört den förut, och inte trodde att jag någonsin skulle få en chans att göra det heller...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 juli 2022 kl. 00:34:05
Du kan ju väl ändå försöka eller? Kanske den som erbjöd att lägga ut serien osv. Det skadar väl inte att föröka eller?
Jag tror inte de kommer göra det

Scoobydoofan1

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 juli 2022 kl. 01:58:26
Jag tror inte de kommer göra det
Det var synd, hade varit intressant att få höra mediadubb dubbningen av The Scooby doo show.

Lillefot

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 juli 2022 kl. 06:31:09
Det var synd, hade varit intressant att få höra mediadubb dubbningen av The Scooby doo show.
Absolut, men om Warner Bros klagat en gång så lär de göra det igen, oavsett vem som laddar upp avsnitt.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Scoobydoofan1

Citat från: Lillefot skrivet 27 juli 2022 kl. 10:07:51
Absolut, men om Warner Bros klagat en gång så lär de göra det igen, oavsett vem som laddar upp avsnitt.
Du har rätt, det var väl ändå tråkigt att dom tog bort dom 4 avsnitten av säsong 2 med mediadubb.

gstone

Citat från: BPS skrivet 26 juli 2022 kl. 20:16:35
Jag tycker inte man ska fråga så mycket, Daniel har ju redan sagt att det är en väldigt ovanlig dubbning men att det är upp till "Ovanliga dubbningar" själv att gå ut med det.
Jag TYCKER MAN SKA FRÅGA !!!!!!!!!!!! >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2022 kl. 18:34:53
Jag TYCKER MAN SKA FRÅGA !!!!!!!!!!!! >:( >:( >:(
Jag håller med BPS eftersom att Daniel själv har sagt att han inte kommer gå ut med något eller svara på fler frågor.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 20:50:51
Lite research men huvudsakligen röstidentifiering, även om jag också har "tvingats" ta hjälp av Erika, då hon är betydligt bättre på röstidentifiering än jag. Det är alltså inför utsättande av dubbcredits, då Josefin håller på att framställa en svensk bildversion just nu.

Jag vill ju veta :'( :'( :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2022 kl. 18:37:51
Jag vill ju veta :'( :'( :'( :'( :'(
Det kommer du få veta när det läggs ut, Ha lite tålamod.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2022 kl. 23:31:11
En teori kan vara att Warner Bros. är nitiska mot att få bort allt som finns på HBO Max någonstans i världen, oavsett kvalitet, språk eller dubbning. Scooby-Doo - Where Are You? finns nämligen på HBO Max i USA, liksom The Scooby-Doo Show, medan Scooby-Doo i Hollywood inte finns med där.

I så fall väldigt olyckligt att de drar alla språk över samma kam, då det ju är en helt annan femma i Sverige där serien inte finns på HBO Max - och hursomhelst inte hade fått behålla samma dubbning som på TV3, då ju serien dubbats om sedan länge...
Ja, tyvärr. Jag kan ju alltid försöka att lägga upp Scooby-Doo - Var är du? på YouTube, men det lär väl sannolikt bli samma sak där.

Det är möjligt att Warner Bros. har missat att The New Scooby & Scrappy-Doo Show finns på HBO Max i USA, för den är nämligen ganska väldold - den serien finns på HBO Max i USA som "säsong 5" av Scooby-Doo and Scrappy-Doo - en serie som på HBO Max innefattar både 1979 års serie, 1980 - 1982 års serie och The New Scooby & Scrappy-Doo Show.
Varför inte bara skicka avsnitten till användaren som erbjöd att lägga ut dom? Det skadar väl inte eller?