Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Julkalendern

Startat av TonyTonka, 1 december 2011 kl. 13:02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Brukar ni se svenska, norska och danska julkalendrar? (En röst per land = 3 röster per person)

SVENSKA: Ja, alla eller de flesta år
10 (45.5%)
SVENSKA: Nej, sällan eller aldrig
4 (18.2%)
SVENSKA: Ibland, om den verkar sevärd
8 (36.4%)
NORSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (9.1%)
NORSKA: Nej, sällan eller aldrig
7 (31.8%)
NORSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (22.7%)
NORSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (4.5%)
DANSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (9.1%)
DANSKA: Nej, sällan eller aldrig
7 (31.8%)
DANSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (22.7%)
DANSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (4.5%)

Antal personer som röstat: 22

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 23 december 2022 kl. 19:35:47Även om jag förstår vad du menade så blir det en smula otydligt när du refererar till henne som "räv".

Vad skulle jag referera till henne som annars om man nu får fråga?

Fred


Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 december 2022 kl. 19:37:31Vad skulle jag referera till henne som annars om man nu får fråga?
Augustina, det är ju så hon heter.

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 23 december 2022 kl. 20:08:04Augustina, det är ju så hon heter.

Det är jag väl medveten om, men jag vill gärna beskriva henne med något välförtjänt eftersom det var hon som låg bakom allting hela tiden, hon tar milasteg över gränsen för högförräderi och allvarligt brott, därför väljer jag att referera till henne som "räv", just för att referera till min favoritfilm Zootropolis där man tar upp så många ämnen på ett bra sätt utan att det känns det minsta malplacerat!

Men åter till ämnet: jag hoppas verkligen att hon får sig sin läxa tillslut imorgon! (det vore onekligen illa om det onda vinner över det goda!)

Disneyfantasten

Såg sista avsnittet, den giriga bedragaren fick äntligen vad hon förtjänade, slutet gott allting gott!

Alexander vdp

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2022 kl. 09:03:30Såg sista avsnittet, den giriga bedragaren fick äntligen vad hon förtjänade, slutet gott allting gott!
Jag hoppades lite att kalendern fick ett dåligt slut men endå god jul 

Disneyfantasten

Citat från: Alexander vdp skrivet 24 december 2022 kl. 09:13:50Jag hoppades lite att kalendern fick ett dåligt slut men endå god jul

Och varför skulle någon vilja ha ett dåligt slut? Det kan väl aldrig vara bra om det onda vinner över det goda!

Daniel Hofverberg

Är det någon som har möjlighet att ladda hem Kristianias magiska tivoliteater åt mig från SVT Play inkl. textning)? Den försvinner ju vid midnatt, och jag har inte tillgång till dator idag...
(sitter på mobilen just nu)

Sabelöga

#1012
2021 års julkalender En hederlig jul med Knyckertz blir långfilm! Filmen kommer heta Familjen Knyckertz och Snutjakten och bygger på boken med samma namn.

https://filmpoolnord.se/nyheter/arets-julkalender-familjen-knyckertz-blir-langfilm/
Houba !

Will Siv

Citat från: Sabelöga skrivet  5 januari 2023 kl. 00:44:422021 års julkalender En hederlig jul med Knyckertz blir långfilm! Filmen kommer heta Familjen Knyckertz och Snutjakten och bygger på boken med samma namn.

https://filmpoolnord.se/nyheter/arets-julkalender-familjen-knyckertz-blir-langfilm/
en till långfilm baserad på en julkalender, så originellt...

Sabelöga

Citat från: Will Stewart skrivet  6 januari 2023 kl. 17:17:15en till långfilm baserad på en julkalender, så originellt...
En till julkalender i år igen.. så originellt....
Houba !

Steffan Rudvall

#1015
Citat från: Will Stewart skrivet  6 januari 2023 kl. 17:17:15en till långfilm baserad på en julkalender, så originellt...
Det är inte en film baserad på en julkalender det är en film baserad på en bok. Julkalendern och långfilmerna är dock baserade på samma universum.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 januari 2023 kl. 18:37:27Det är inte en film baserad på en julkalender det är en film baserad på en bok. Julkalendern och långfilmerna är dock baserade på samma universum.
det visste jag inte, tack för upplysningen.

om det är en bok som inte har filmats innan så är det väl ok, men fler originella idéer vore bra.

filmstödet är för lågt och det är för mycket av samma.


Sabelöga

Citat från: Will Stewart skrivet  6 januari 2023 kl. 18:59:10det visste jag inte, tack för upplysningen.

om det är en bok som inte har filmats innan så är det väl ok, men fler originella idéer vore bra.

filmstödet är för lågt och det är för mycket av samma.
Att den bygger på en bok skrev jag i första inlägget, förresten finns det väll inte särskilt många filmatiseringar av julkalendrar?
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga skrivet  6 januari 2023 kl. 21:53:17Att den bygger på en bok skrev jag i första inlägget, förresten finns det väll inte särskilt många filmatiseringar av julkalendrar?
Det finns så vitt jag kan komma på fyra. Pelle Svanslös, LasseMajas detektivbyrå,  Hotell Gyllene Knorren & Tjuvarnas jul.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 januari 2023 kl. 22:01:34Det finns så vitt jag kan komma på fyra. Pelle Svanslös, LasseMajas detektivbyrå,  Hotell Gyllene Knorren & Tjuvarnas jul.
samt Ture Sventon och Sunes Sommar och kanske några till.