Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Spionhundarna

Startat av gstone, 17 januari 2023 kl. 19:11:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka var rösterna i Spionhundarna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 18 januari 2023 kl. 09:27:10Var Mattias Knave med!?
Jag tror att det var Sun Studio som gjorde dubbning...

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2023 kl. 09:30:00Jag tror att det var Sun Studio som gjorde dubbning...
Vet iaf att Johan Hedenberg är berättarrösten på introt iaf!  ;D ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 18 januari 2023 kl. 09:33:57Vet iaf att Johan Hedenberg är berättarrösten på introt iaf!  ;D ;D
Ignorera det tidigare inlägget...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2023 kl. 09:30:00Jag tror att det var Sun Studio som gjorde dubbning...
Med tanke på att dubbningen beställdes av TV3 och/eller Fox Kids, så borde det utifrån tidsperioden snarare ha varit SDI Media Scandinavia - d.v.s. det nya namnet på Mediadubb International, men inte samma företag som sedan 2011 hette SDI Media. Serien började sändas på TV3 2000, så dubbningen bör ha gjorts däri krokarna.

Det fanns visserligen inga utsatta dubbcredits (precis som det mesta annat under TV3s senare år), men det låter väldigt ovanligt om de skulle ha anlitat Sun Studio...

Citat från: Elios skrivet 18 januari 2023 kl. 09:27:10Var Mattias Knave med!?
Jag har inget minne av det, men det var inte direkt igår jag såg serien senast så jag kan tyvärr inte ge något definitivt besked.

Kanske @Erika minns något mer...? Annars kan jag digitalisera mina inspelningar av serien, så kan Erika eller någon annan som är bra på röstidentifiering ta sig en titt.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 januari 2023 kl. 09:38:44Det fanns visserligen inga utsatta dubbcredits (precis som det mesta annat under TV3s senare år), men det låter väldigt ovanligt om de skulle ha anlitat Sun Studio...
Det var bara en tankevurpa därför raderade jag inlägget.

gstone

Jag undra vem som dubbade Adam West på Svenska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu har fått veta att  Johan Hedenberg, Fredrik Dolk, Joakim Jennefors, Göran Berlander och Magnus Roosmann  var med. :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2023 kl. 09:36:56Ignorera det tidigare inlägget...
Vadå? Var det inte Sun Studios då!? 

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2023 kl. 10:53:34Det var bara en tankevurpa därför raderade jag inlägget.
Okej nu fattar jag.  8) 8)

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 januari 2023 kl. 09:38:44Jag har inget minne av det, men det var inte direkt igår jag såg serien senast så jag kan tyvärr inte ge något definitivt besked.

Kanske @Erika minns något mer...? Annars kan jag digitalisera mina inspelningar av serien, så kan Erika eller någon annan som är bra på röstidentifiering ta sig en titt.
Jag kommer heller inte ihåg om Mattias Knave var med eller inte. Minns däremot att det var en del röster som jag aldrig lyckades lista ut vilka de var, bl. a. en rosa hund (minns inte rollfigurens namn).