Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 26 februari 2023 kl. 02:12:26Gör inte du lite reklam för dom bara genom att länka dit? Och då uppmuntrar du, ändå indirekt, deras sabotage.
Då varenda kvällstidning redan gjort det, och somliga dessutom har intervjuat ansvariga för gruppen, så ser jag inte att min länk gör varken till eller från i det stora hela. Sen är det väl upp till var och en att ta ställning till om deras agerande är försvarbart eller inte.

Det är kanske värt att förtydliga att jag till fullo håller med om deras budskap, men däremot inte sättet de går till väga på. Men att springa upp på scenen under ett underhållningsprogram är i och för sig betydligt bättre än att (som tidigare) limma fast sig på motorvägen och förhindra ambulanser från att kunna ta sig till sjukhus med sjuka patienter; som ju kan vara direkt livsfarligt...
(Även om sådana här "sabotage" under ett TV-program kan vara störande, så är det ju i alla fall ingen som riskerar att bli skadad eller dö på grund av deras tilltag; tvärtemot deras tidigare agerande.)

Fred

Förstår inte hur Loreen kan vara så favorittippad. Det är inget fel på henne som sångerska men låten är tråkig och ooriginell.

Lilla My

#707
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2023 kl. 22:36:26Men sämst ikväll var ändå Emil Henrohn, som sjöng bra men vars låt var ett enda stort skämt och som definitivt inte hör hemma i sådana här sammanhang.

Håller absolut inte med! Hans låt var underbar och catchig som fan, har gått varm här hemma sedan deltävlingen  ;D Man blir så glad av den, och det behövs mer glada och inte så seriösa låtar i Mello. Saknar alla shitpost-låtar haha

TonyTonka

Ikväll var det någorlunda rätt bidrag som gick vidare, Mariette hade jag kunnat klara mig utan, men jag stör mig inte så mycket ändå. I övrigt tycker jag att det var ett tämligen menlöst program. Visserligen har Daniel rätt i att duellupplägget var orättvist, men duellerna gjorde i alla fall uppsamlingsheatet roligare.

Vem tror ni vinner finalen? Själv tror jag som alla andra på Lorpan. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Jag blev besviken på att Tennessee Tears inte gick vidare, som jag tycker var överlägset bäst ikväll. Jag hade hoppats på att de skulle gå vidare, men sån tur hade vi inte... :(

Annars tyckte jag att Kiana var näst bäst, så jag är glad att hon gick vidare. Sen tyckte jag att Mariette och Melanie Wehbe var ganska bra - inte jättestarka låtar, men tillräckligt bra. Nordman faller inte riktigt mig i smaken, men nyckelharpan är ganska häftig och låten är ju inte dålig i alla fall.

Theoz hade jag gärna klarat mig utan i finalen, då han visserligen sjunger bra men låten är ju det absolut tjatigaste som världen någonsin har skådat. Verserna tycker jag ändå är ganska bra, men refrängen är oerhört tjatig med samma ord som hinner upprepas sisådär 18 miljoner gånger...

Citat från: TonyTonka skrivet  4 mars 2023 kl. 22:23:58I övrigt tycker jag att det var ett tämligen menlöst program. Visserligen har Daniel rätt i att duellupplägget var orättvist, men duellerna gjorde i alla fall uppsamlingsheatet roligare.
Jag är glad över att slippa de orättvisa duellerna, där det mer har handlat om vem man råkar ställas mot än vilka som är populärast eller bäst. Så jag föredrar absolut det här upplägget.

Däremot var det kanske ingen lysande idé att i år avslöja vilka fyra som låg bäst till att gå vidare till finalen efter halva programmet (d.v.s. vilka som då hade flest poäng). Det var en smart idé i teorin, men fungerade inte lika bra i praktiken då det ju faktiskt var precis de fyra som presenterades i mitten som också gick vidare i slutändan - så inte speciellt spännande...

Lilla My

Citat från: TonyTonka skrivet  4 mars 2023 kl. 22:23:58Ikväll var det någorlunda rätt bidrag som gick vidare, Mariette hade jag kunnat klara mig utan, men jag stör mig inte så mycket ändå. I övrigt tycker jag att det var ett tämligen menlöst program. Visserligen har Daniel rätt i att duellupplägget var orättvist, men duellerna gjorde i alla fall uppsamlingsheatet roligare.
Usch nej, jag är så glad att duellerna är borta! Det var alltid ett oerhört orättvist upplägg.

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 mars 2023 kl. 02:50:45Däremot var det kanske ingen lysande idé att i år avslöja vilka fyra som låg bäst till att gå vidare till finalen efter halva programmet (d.v.s. vilka som då hade flest poäng). Det var en smart idé i teorin, men fungerade inte lika bra i praktiken då det ju faktiskt var precis de fyra som presenterades i mitten som också gick vidare i slutändan - så inte speciellt spännande...
Haha ja! Jag förstod inte riktigt vad syftet var - efter att han hade räknat upp tre som gått vidare sade jag högt "det måste ju vara Mariette, bara hon som fick en till tolva av oss?"  ;)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 mars 2023 kl. 02:50:45Däremot var det kanske ingen lysande idé att i år avslöja vilka fyra som låg bäst till att gå vidare till finalen efter halva programmet (d.v.s. vilka som då hade flest poäng). Det var en smart idé i teorin, men fungerade inte lika bra i praktiken då det ju faktiskt var precis de fyra som presenterades i mitten som också gick vidare i slutändan - så inte speciellt spännande...
Dom måste ju ha gjort det för att folk inte skulle bli alltför nervösa. 
Måste varit därför. Märklig grej men var nog så tror jag. Så fick ju Jesper Rönndahl ändra det lite med att bara avslöja 12:orna sen. ^^

Lilla My



Postade min top 28 på Youtube innan idag  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet  5 mars 2023 kl. 13:46:55Haha ja! Jag förstod inte riktigt vad syftet var - efter att han hade räknat upp tre som gått vidare sade jag högt "det måste ju vara Mariette, bara hon som fick en till tolva av oss?"  ;)
Syftet var väl säkerligen att få folk som "hejar på" någon/några av de fyra låtarna "under strecket" (som i halvtid inte hade tillräckligt med röster) att rösta extra mycket på just dem för att på så sätt förändra utgången. Men det fungerade ju tydligen inte lika bra som avsett, när nu slutresultatet blev exakt samma som resultatet i halvtid...

Och det är ju i och för sig inte så konstigt, då man ju "bara" kan rösta fem gånger per bidrag i appen; och relativt få som dessutom lär rösta via telefon. Det krävs med andra ord ganska mycket för att kunna förändra resultatet i halvtid, och de som hejar på någon av bidragen som i halvtid fått flest röster lär ju heller inte sluta rösta för det...

Med appen lär väl de flesta ge exakt fem röster (så mycket som går) till de bidrag de tycker bäst om, och de flesta lär väl ha röstat på samma låtar i båda röstningsomgångarna; således liten chans att kunna förändra resultatet i halvtid. Är det någon som glömt bort att rösta på någon kan de ju bli påmind, men förutom det kommer väl de allra flesta att rösta exakt lika i första och andra omgången.

Zebastian

Kommer det bli en grej med att Farah Abadi ska vara med varje år som programledare? Hon var ju med förra året också med Oscar Zia

Fred

Citat från: Zebastian skrivet 11 mars 2023 kl. 17:12:35Kommer det bli en grej med att Farah Abadi ska vara med varje år som programledare? Hon var ju med förra året också med Oscar Zia
Även Kristian Luuk och Gina Dirawi har varit programledare två år i rad. Ulf Elving var programledare tre år i rad på 1970-talet. Ganska ovanligt men inget direkt konstigt.

Adam Larsson

Citat från: Zebastian skrivet 11 mars 2023 kl. 17:12:35Kommer det bli en grej med att Farah Abadi ska vara med varje år som programledare? Hon var ju med förra året också med Oscar Zia
Om jag hade ett jobb där jag blev biten så skulle jag säga upp mig direkt

TonyTonka

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! LOREEN VANN!!! 9AUIFUDISADIUSADOISADÖPASKX

Förlåt, jag blev bara så glad av resultatet! :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Mathilda Gustafsson

Citat från: TonyTonka skrivet 11 mars 2023 kl. 22:03:49JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! LOREEN VANN!!! 9AUIFUDISADIUSADOISADÖPASKX

Förlåt, jag blev bara så glad av resultatet! :D
JAAAAAAAAAAAAAG OCKSÅ! Hon är en värdig vinnare!