Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Pettson och Findus på nya äventyr (Pettersson und Findus, Staffel 3)

Startat av Mathilda Gustafsson, 6 juli 2023 kl. 22:23:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

För enkelheten skull kan någon kanske skriva upp rösterna som står i credits och lägga upp dom i ett inlägg i denna tråd ?

Jag menar den vanliga dubbningen ;)

Den finlandssvensk dubbningen har ju Daniel redan gjort det med ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Erika skrivet 16 oktober 2023 kl. 16:05:28Hon var även med i Heidi och Bangarang, tror båda dubbades efter Sommarlägret.
Har nog missat det isåfall

Erika

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2023 kl. 16:10:33För enkelheten skull kan någon kanske skriva upp rösterna som står i credits och lägga upp dom i ett inlägg i denna tråd ?

Jag menar den vanliga dubbningen ;)

Den finlandssvensk dubbningen har ju Daniel redan gjort det med ;)
pettson.png

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Någon av er som sett den nya serien ännu.

Det har jag, där spelas Pettson av Per Eggers (aka Måsart i Den Lilla Sjöjungfrun, Gatuförsäljaren i Aladdin, med flera.), sen är även Sharon Dyall och Beatrice Järås med i den, gissningsvis spelar de några av hönorna.

Vem spelar Gustavsson i den serien?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 november 2023 kl. 19:46:08Någon av er som sett den nya serien ännu.

Det har jag, där spelas Pettson av Per Eggers (aka Måsart i Den Lilla Sjöjungfrun, Gatuförsäljaren i Aladdin, med flera.), sen är även Sharon Dyall och Beatrice Järås med i den, gissningsvis spelar de några av hönorna.

Vem spelar Gustavsson i den serien?
Av de som crediteras måste det vara Henrik Norman för rösten stämmer inte in på Per Eggers och de andra är kvinnor.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 november 2023 kl. 19:50:39Av de som crediteras måste det vara Henrik Norman för rösten stämmer inte in på Per Eggers och de andra är kvinnor.
Jag har inte riktigt koll på vem Henrik Norman är även om namnet låter en smula bekant.

Men nu kom jag att tänka på en ännu viktigare fråga: vem spelar Findus i den nya serien? (anledningen till att den frågan är viktig är att titeln heter Pettson och Findus)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 november 2023 kl. 19:46:08Någon av er som sett den nya serien ännu.

Det har jag, där spelas Pettson av Per Eggers (aka Måsart i Den Lilla Sjöjungfrun, Gatuförsäljaren i Aladdin, med flera.), sen är även Sharon Dyall och Beatrice Järås med i den, gissningsvis spelar de några av hönorna.
Det är jättesvårt att veta vem som spelar alla i den här serien eller i alla fall hörnorna för de har använt typ nästan exakt samma modell på alla.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 november 2023 kl. 19:53:16Men nu kom jag att tänka på en ännu viktigare fråga: vem spelar Findus i den nya serien? (anledningen till att den frågan är viktig är att titeln heter Pettson och Findus)
Det gör Emilia Sagvik.

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 november 2023 kl. 20:33:08Henne har jag aldrig hört talas om förut.
I dubbningsväg har hon av vad jag kan hitta bara medverkat i Spider-Man: Across the Spider-Verse.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 november 2023 kl. 20:34:15I dubbningsväg har hon av vad jag kan hitta bara medverkat i Spider-Man: Across the Spider-Verse.
Okej, den filmen har jag fortfarande inte sett.

Erika

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 november 2023 kl. 19:50:39Av de som crediteras måste det vara Henrik Norman för rösten stämmer inte in på Per Eggers och de andra är kvinnor.
Är också inne på att det är Henrik Norman, dels av samma anledningar som du och dels för diverse klipp (speciellt detta) på hans hemsida bär vissa likheter med Gustavssons röst.

Goliat

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 november 2023 kl. 19:46:08Någon av er som sett den nya serien ännu.

Det har jag, där spelas Pettson av Per Eggers (aka Måsart i Den Lilla Sjöjungfrun, Gatuförsäljaren i Aladdin, med flera.), sen är även Sharon Dyall och Beatrice Järås med i den, gissningsvis spelar de några av hönorna.

Vem spelar Gustavsson i den serien?
Bara den finlandssvenska versionen. Svenska bilden är lite...pixlig eller hur man kan förklara. Yles version är fina linjer utan några problem.