Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Mediadubb vs KM studio

Startat av Scoobydoofan1, 19 juli 2020 kl. 20:09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Disney har gjort omdubbningar av sina serier från mediadubb till KM studio, undrar om nån har inspelade avsnitt av serier med mediadubb.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 20:09:40
Disney har gjort omdubbningar av sina serier från mediadubb till KM studio, undrar om nån har inspelade avsnitt av serier med mediadubb.
ibland är det faktiskt media dubb som gjort om dubbning av km studio och inte tvärtom

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2020 kl. 20:10:43
ibland är det faktiskt media dubb som gjort om dubbning av km studio och inte tvärtom

I vilka fall då? Jag kan inte komma på ett enda...

Vid både Nalle Puh och Räddningspatrullen används iallafall definitivt KM Studios dubbning vid TV-sändningar...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2020 kl. 20:14:56
I vilka fall då? Jag kan inte komma på ett enda...

Vid både Nalle Puh och Räddningspatrullen används iallafall definitivt KM Studios dubbning vid TV-sändningar...
Räddningspatrullen fanns på VHS med KM Studio dubbning innan TV3 började sända den

gstone

Varför fick Media Dubb inte kontraktet med Disney på 90-talet ?

Tänker er Media Dubbs dubbning av Pinnochio !! ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2020 kl. 20:14:56
I vilka fall då? Jag kan inte komma på ett enda...

Vid både Nalle Puh och Räddningspatrullen används iallafall definitivt KM Studios dubbning vid TV-sändningar...
Jag förstår inte ens varför nya äventyr med nalle puh blev omdubbad med KM dubbning, jag föredrar mediadubb avsnitten jämfört med KM dubbning, mer nostalgi och man växte up med dom rösterna.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2020 kl. 21:00:42
Varför fick Media Dubb inte kontraktet med Disney på 90-talet ?

Tänker er Media Dubbs dubbning av Pinnochio !! ;D ;D
De har aldrig dubbat någonting för Disney men de har dubbat åt TV3

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 21:06:35
Jag förstår inte ens varför nya äventyr med nalle puh blev omdubbad med KM dubbning, jag föredrar mediadubb avsnitten jämfört med KM dubbning, mer nostalgi och man växte up med dom rösterna.
Media Dubb dubbade bara 15 avsnitt och sedan fick KM Studio ta över de dubbade resten av avsnitten på 90-talet men de dubbade inte om de 15 första så runt år 2003 bestämde sig Disney för att dubba om de 15 första avsnitten

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2020 kl. 21:21:54
Media Dubb dubbade bara 15 avsnitt och sedan fick KM Studio ta över de dubbade resten av avsnitten på 90-talet men de dubbade inte om de 15 första så runt år 2003 bestämde sig Disney för att dubba om de 15 första avsnitten
Undrar varför dom inte dubbade resten av serien. På tal om dubbning, har bumbibjörnar blivit omdubbad?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 01:36:10
Undrar varför dom inte dubbade resten av serien. På tal om dubbning, har bumbibjörnar blivit omdubbad?
Bumbibjörnarna har bara dubbats av KM Studio de dubbade säsong 1 till 5 på 90-talet och säsong 6 på 2000-talet

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 01:51:03
Bumbibjörnarna har bara dubbats av KM Studio de dubbade säsong 1 till 5 på 90-talet och säsong 6 på 2000-talet
Bra, hela situationen med dom andra serierna som har blivit dubbad igen från mediadubb till KM dubbning är förvirrande. Dom har inte gjort samma sak med dom andra klassiska serierna eller?

Alexander

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 01:51:03
Bumbibjörnarna har bara dubbats av KM Studio de dubbade säsong 1 till 5 på 90-talet och säsong 6 på 2000-talet

Nej.  :)
Informationen om Bumbibjörnarna är felaktig på Dubbningshemsidan. Jag har ingen aning om hur Daniel har fått den Information.

Såhär ser det ut:
De dubbade säsong 1-3 och fyra avsnitt från säsong 6 mellan 1989-1995.

Och de dubbade säsong 4, 5 och resten av säsong 6 på 2000-talet mellan 2001-2003.

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet 20 juli 2020 kl. 08:01:21
Nej.  :)
Informationen om Bumbibjörnarna är felaktig på Dubbningshemsidan. Jag har ingen aning om hur Daniel har fått den Information.

Såhär ser det ut:
De dubbade säsong 1-3 och fyra avsnitt från säsong 6 mellan 1989-1995.

Och de dubbade säsong 4, 5 och resten av säsong 6 på 2000-talet mellan 2001-2003.
Men KM studio har ändå dubbat hela serien eller?

Alexander

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 09:29:19
Men KM studio har ändå dubbat hela serien eller?

Ja.  :) Bara KM Studio har gjort Bumbibjörnarna.

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet 20 juli 2020 kl. 11:02:43
Ja.  :) Bara KM Studio har gjort Bumbibjörnarna.
Lättnad med tanken på att Disney har omdubbad andra serier från 80 & 90 talet, samma sak som cartoon network gjorde med familjen flinta och familjen jetsons på svenska. Föredrar mediadubb för båda serier, inte KM studio.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 13:22:25
Lättnad med tanken på att Disney har omdubbad andra serier från 80 & 90 talet, samma sak som cartoon network gjorde med familjen flinta och familjen jetsons på svenska. Föredrar mediadubb för båda serier, inte KM studio.
km Studio har inte dubbat Familjen Flinta eller Familjen Jetson

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 14:53:34
km Studio har inte dubbat Familjen Flinta eller Familjen Jetson
Förlåt det var sun studio.

Scoobydoofan1

När det gäller nya äventyr med nalle puh, hur många dvd utgåvor har mediadubb avsnitt? Jag vet att 13 finns på VHS.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 15:17:15
När det gäller nya äventyr med nalle puh, hur många dvd utgåvor har mediadubb avsnitt? Jag vet att 13 finns på VHS.
Inga DVD utgåvor har Media Dubb

Scoobydoofan1


Steffan Rudvall


Scoobydoofan1



Scoobydoofan1

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 20 juli 2020 kl. 15:31:24
Kanske Daniel Hovferberg har de
Få fråga honom, annars så kan jag köpa själv. När det gäller dom 15 dubbade avsnitten är det från avsnitt 1 till avsnitt 15? Från säsong 1?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 15:40:29
Få fråga honom, annars så kan jag köpa själv. När det gäller dom 15 dubbade avsnitten är det från avsnitt 1 till avsnitt 15? Från säsong 1?
Ja men avsnitt 1 och 6 har inte kommit ut på VHS avsnitt 7 har kommit ut på VHS men bara på hyr-vhs

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 15:43:35
Ja men avsnitt 1 och 6 har inte kommit ut på VHS avsnitt 7 har kommit ut på VHS men bara på hyr-vhs
det suger att avsnitt 1 och 6 inte har kommit ut på VHS.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 15:40:29
Få fråga honom, annars så kan jag köpa själv. När det gäller dom 15 dubbade avsnitten är det från avsnitt 1 till avsnitt 15? Från säsong 1?
Det som Media Dubb dubbade för TV3 av Nya äventyr med Nalle Puh är avsnitt 1 - 11 av säsong 1 (enligt ursprunglig amerikansk visningsordning); vilket blir 15 avsnitt om man räknar varje enskilt delavsnitt. D.v.s. Paw and Order var det första avsnittet som KM Studio dubbade.

10 av dessa 11 avsnitt har jag - 9 från diverse VHS-utgåvor plus Pooh Oughta Be In Pictures inspelad från Kanal 5 (som sände det enda avsnittet av de Media Dubb-dubbade avsnitten, men inga andra). Dessa avsnitt har jag digitaliserat, restaurerat en smula samt gjort DVD:er med.

Dock har jag trots många ansträngningar inte lyckats få tag i Cleanliness Is Next to Impossible, som bara verkar ha sänts på TV3 i slutet av 1980-talet; och det var tyvärr före jag hade tillgång till TV3. :(

Min kopia av Babysitter Blues (avsnitt 9) har tyvärr också ganska dålig bild- och ljudkvalitet (och inget HiFi-ljud), för den har jag bara i en andra generations kopia (d.v.s. en VHS-kopia av en hyrfilm). Det avsnittet har bara släppts på hyr-VHS-utgåvan av Nalle Puh - Det stora honungsrånet, och saknas på köp-VHS-filmen med samma titel (då köp-VHS:n har ett avsnitt mindre än hyrutgåvan); och trots åtskilliga års letande på Tradera och loppisar har jag inte lyckats få tag i den hyr-VHS-filmen. :(

Om någon här har hyrutgåvan av Det stora honungsrånet, eller hittar åt den på Tradera, någon loppis eller någon second hand-affär vore det därför mycket uppskattat om ni kunde kontakta mig. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2020 kl. 18:07:26
Det som Media Dubb dubbade för TV3 av Nya äventyr med Nalle Puh är avsnitt 1 - 11 av säsong 1 (enligt ursprunglig amerikansk visningsordning); vilket blir 15 avsnitt om man räknar varje enskilt delavsnitt. D.v.s. Paw and Order var det första avsnittet som KM Studio dubbade.

10 av dessa 11 avsnitt har jag - 9 från diverse VHS-utgåvor plus Pooh Oughta Be In Pictures inspelad från Kanal 5 (som sände det enda avsnittet av de Media Dubb-dubbade avsnitten, men inga andra). Dessa avsnitt har jag digitaliserat, restaurerat en smula samt gjort DVD:er med.

Dock har jag trots många ansträngningar inte lyckats få tag i Cleanliness Is Next to Impossible, som bara verkar ha sänts på TV3 i slutet av 1980-talet; och det var tyvärr före jag hade tillgång till TV3. :(

Min kopia av Babysitter Blues (avsnitt 9) har tyvärr också ganska dålig bild- och ljudkvalitet (och inget HiFi-ljud), för den har jag bara i en andra generations kopia (d.v.s. en VHS-kopia av en hyrfilm). Det avsnittet har bara släppts på hyr-VHS-utgåvan av Nalle Puh - Det stora honungsrånet, och saknas på köp-VHS-filmen med samma titel (då köp-VHS:n har ett avsnitt mindre än hyrutgåvan); och trots åtskilliga års letande på Tradera och loppisar har jag inte lyckats få tag i den hyr-VHS-filmen. :(

Om någon här har hyrutgåvan av Det stora honungsrånet, eller hittar åt den på Tradera, någon loppis eller någon second hand-affär vore det därför mycket uppskattat om ni kunde kontakta mig. :)

På tal om det; vet någon vilka som spelar de återstående rösterna i MediaDubbs och KM Studios versioner? (alltså de där jag satt frågetecken)

Om ni vet kan jag sedan skriva in det i den här tråden; www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11665.0

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2020 kl. 18:07:26
Det som Media Dubb dubbade för TV3 av Nya äventyr med Nalle Puh är avsnitt 1 - 11 av säsong 1 (enligt ursprunglig amerikansk visningsordning); vilket blir 15 avsnitt om man räknar varje enskilt delavsnitt. D.v.s. Paw and Order var det första avsnittet som KM Studio dubbade.

10 av dessa 11 avsnitt har jag - 9 från diverse VHS-utgåvor plus Pooh Oughta Be In Pictures inspelad från Kanal 5 (som sände det enda avsnittet av de Media Dubb-dubbade avsnitten, men inga andra). Dessa avsnitt har jag digitaliserat, restaurerat en smula samt gjort DVD:er med.

Dock har jag trots många ansträngningar inte lyckats få tag i Cleanliness Is Next to Impossible, som bara verkar ha sänts på TV3 i slutet av 1980-talet; och det var tyvärr före jag hade tillgång till TV3. :(

Min kopia av Babysitter Blues (avsnitt 9) har tyvärr också ganska dålig bild- och ljudkvalitet (och inget HiFi-ljud), för den har jag bara i en andra generations kopia (d.v.s. en VHS-kopia av en hyrfilm). Det avsnittet har bara släppts på hyr-VHS-utgåvan av Nalle Puh - Det stora honungsrånet, och saknas på köp-VHS-filmen med samma titel (då köp-VHS:n har ett avsnitt mindre än hyrutgåvan); och trots åtskilliga års letande på Tradera och loppisar har jag inte lyckats få tag i den hyr-VHS-filmen. :(

Om någon här har hyrutgåvan av Det stora honungsrånet, eller hittar åt den på Tradera, någon loppis eller någon second hand-affär vore det därför mycket uppskattat om ni kunde kontakta mig. :)
Skulle det vara okej om man får fråga efter en dvd kopia av serien med mediadubb från dig?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 juli 2020 kl. 02:07:06
Skulle det vara okej om man får fråga efter en dvd kopia av serien med mediadubb från dig?
Absolut. :)

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2020 kl. 02:24:04
Absolut. :)
Tack för det. Hoppas det går bra att hitta dom saknade avsnitten. Skulle också fråga hur det går med andra serier som hade mediadubb men som blev omdubbad.

Scoobydoofan1

Hej Daniel kan du ändra namnet till det här ämnet från "mediadubb vs KM studio" till "mediadubb vs KM studio vs Sun studio"? När jag läste namnet på ämnet då glömdes den biten av namnet. Det är för att för det mesta så är det dom 3 företagen som dubbat.

MOA


Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 21 juli 2020 kl. 23:35:22
1.Media Dubb
2.KM Studio
3.Sun Studio
Glömde bort den sista dubbning studio, Sun studio.

Scoobydoofan1

Vilka andra serier har Disney dubbat om från mediadubb?

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 augusti 2020 kl. 10:10:23
Vilka andra serier har Disney dubbat om från mediadubb?
Du menar väl KM Studio?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  2 augusti 2020 kl. 23:39:14
Du menar väl KM Studio?
Han skriver Disney eftersom att att det är Disney som har har beställt KM Studio dubbning och Disney har ingenting att göra med Media Dubbs version de har bara behövt godkänna vissa röster och det gjordes av Disney i London inte av Disney i USA

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet  2 augusti 2020 kl. 23:39:14
Du menar väl KM Studio?
Menar mediadubb, för dom serierna som dubbades av mediadubb.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 augusti 2020 kl. 15:59:28
Menar mediadubb, för dom serierna som dubbades av mediadubb.

Men inte på avtal av Disney utan bara tv kanalem
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet  3 augusti 2020 kl. 16:11:12
Men inte på avtal av Disney utan bara tv kanalem
Menar dubbningarna av serierna från Disney som TV3 beställde.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 augusti 2020 kl. 16:49:14
Menar dubbningarna av serierna från Disney som TV3 beställde.
Jag (var inte säker på kanelen dock)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


ph

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 20:09:40
Disney har gjort omdubbningar av sina serier från mediadubb till KM studio, undrar om nån har inspelade avsnitt av serier med mediadubb.
Jag ska ha en del med MediaDubb... Finns i pm.

Scoobydoofan1



gstone

Tänk om mediadubb dubbadeom Disneys filmer isället för KM.

Och tänkt om dom dubbade alla Disney serie på 1990-talet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.