Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vem är bäst som Odette (Svanprinsessan)?

Startat av Elios, 12 oktober 2010 kl. 18:23:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Odette (Svanprinsessan)?

Sofia Källgren
10 (83.3%)
Anki Albertsson
0 (0%)
Charlotte Ardai Jennefors
0 (0%)
Annika Rynger
0 (0%)
Meg Westergren
2 (16.7%)

Antal personer som röstat: 12

Elios

Vem gör Odette bäst i filmen Svanprinsessan?, själv tycker jag Sofia Källgren.

PS. Annika Rygner spelar Odette i filmen Barbie i Svanjön.

Igthorn

#1
Jag minns inte vad hon hette men dubbaren av Odette i den gamla animeklassikern "Svansjön" är min favorit, men saknar det alternativet. Tror det är samma skådespelerska som gjorde prinsessan Rosa i Mästerkatten i Stövlar, nämligen Marianne Wäyrynen.

*edit* Fick via gästboken veta att det är Meg Westergren som gör rösten.

Erika

Citat från: Igthorn skrivet 30 maj 2011 kl. 17:09:14
Jag minns inte vad hon hette men dubbaren av Odette i den gamla animeklassikern "Svansjön" är min favorit, men saknar det alternativet. Tror det är samma skådespelerska som gjorde prinsessan Rosa i Mästerkatten i Stövlar, nämligen Marianne Wäyrynen.

*edit* Fick via gästboken veta att det är Meg Westergren som gör rösten.

Och jag har lagt till henne i omröstningen. :)

Daniel Hofverberg

Och jag har korrigerat den felaktiga stavningen på Annika Rynger på det alternativet.


Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2011 kl. 15:00:21
Och jag har korrigerat den felaktiga stavningen på Annika Rynger på det alternativet.


Ursäkta fel stavningen håller inte så mycket koll på hur hennes namn stavas.

TonyTonka

Sofia Källgren är helt klart bäst. Anki Albertsson gör en bra rolltolkning och ligger hyfsat nära Sofias röst, men Charlotte Ardai Jennefors rolltolkning ligger för långt från Sofia och Ankis rolltolkningar för att jag ska vara nöjd.

Jag har inte hört Annika Rynger eller Meg Westergren, så där kan jag inte uttala mig. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Man tycker ju mest om Sofia Källgren men tycker faktiskt också att Anki Aöbertsson ändå var rätt så bra. 

Disneyfantasten

Av de tre jag hört så tycker jag att Sofia Källgren, Anki Albertsson och Charlotte Ardai Jennefors gör riktigt bra tolkningar.

Har inte hört Mikaela Ardai Jennefors insats ännu så där kan jag inte uttala mig.