Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 februari 2023 kl. 20:16:09Okej, mina önskemål för Archive.org är följande;

- Dumbo med 1972-års svenska dubbning
- Pinocchio med svenska originaldubbningen
- Peter Pan med svenska originaldubbningen
- Lady och Lufsen med svenska originaldubbningen
- Törrnosa med svenska originaldubbningen
- De 101 Dalmatinerna med svenska originaldubbningen
Min dator fungerar dessvärre inte än, men mina planer är fortfarande att iordningställa och publicera Dumbo, Peter Pan, Pinocchio och Pongo och valptjuvarna så snart det är tekniskt och praktiskt möjligt. :)

Jag hyser inga större förhoppningar om att lyckas få tag i Törnrosa eller Lady och Lufsen inom överskådlig tid, men har inte gett upp hoppet - tydligen har de i alla fall givits ut på 16mm-film i Sverige med sina äldre dubbningar, men ingen aning om dessa filmrullar har överlevt tidens tand och var de i så fall tagit vägen (det lär ju inte ha rört sig om någon enorm upplaga, om en säger så). Men hoppet är i alla fall inte helt ute.

En del av de andra filmerna du efterfrågar kanske jag också kan ordna vad det lider. :)

Historielektions Soveren

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 februari 2023 kl. 22:44:29Trevligt att du hittade min Youtube kanal.
Så det är din kanal... har du tänkt lägga upp något helt avsnitt av Arthur eller ladda upp på archive.org eller något?
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Hey Arnold på svenska

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 11 februari 2023 kl. 12:47:32Så det är din kanal... har du tänkt lägga upp något helt avsnitt av Arthur eller ladda upp på archive.org eller något?
Youtube skulle inte tillåta det och jag har försökt en gång att lägga ut hela avsnitt med Hey Arnold! på archive men det försvann så jag lämnade sidan.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

MOA

Undrar om de går att lägga ut Australisk Animation, hade varit intressant

Disneyfantasten

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 11 februari 2023 kl. 12:24:23Min dator fungerar dessvärre inte än, men mina planer är fortfarande att iordningställa och publicera Dumbo, Peter Pan, Pinocchio och Pongo och valptjuvarna så snart det är tekniskt och praktiskt möjligt. :)

Jag hyser inga större förhoppningar om att lyckas få tag i Törnrosa eller Lady och Lufsen inom överskådlig tid, men har inte gett upp hoppet - tydligen har de i alla fall givits ut på 16mm-film i Sverige med sina äldre dubbningar, men ingen aning om dessa filmrullar har överlevt tidens tand och var de i så fall tagit vägen (det lär ju inte ha rört sig om någon enorm upplaga, om en säger så). Men hoppet är i alla fall inte helt ute.

En del av de andra filmerna du efterfrågar kanske jag också kan ordna vad det lider. :)

Okej, så hur ska du göra med de Danska, Norska & Finska originaldubbningarna av Aristocats, de Finska originaldubbningarna av Djungelboken och Svärdet i Stenen samt de Danska & Finska originaldubbningarna av Den Lilla Sjöjungfrun?

Scoobydoofan1

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 11 februari 2023 kl. 12:24:23Min dator fungerar dessvärre inte än, men mina planer är fortfarande att iordningställa och publicera Dumbo, Peter Pan, Pinocchio och Pongo och valptjuvarna så snart det är tekniskt och praktiskt möjligt. :)

Jag hyser inga större förhoppningar om att lyckas få tag i Törnrosa eller Lady och Lufsen inom överskådlig tid, men har inte gett upp hoppet - tydligen har de i alla fall givits ut på 16mm-film i Sverige med sina äldre dubbningar, men ingen aning om dessa filmrullar har överlevt tidens tand och var de i så fall tagit vägen (det lär ju inte ha rört sig om någon enorm upplaga, om en säger så). Men hoppet är i alla fall inte helt ute.

En del av de andra filmerna du efterfrågar kanske jag också kan ordna vad det lider. :)
Det gör intengint, man är bara glad för det du har gjort och för att ha chansen att kolla på dubbningarna.

Marcusen


Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 12 februari 2023 kl. 19:01:13En positiv överraskning! Någon har lagt upp en hel del avsnitt av herkules-serien!

https://archive.org/details/s-01e-06-hercules-and-the-river-styx
Mycket trevligt, när du Disney+ envisas med att sakna svenskt ljudspår. :)

Vilka avsnitt saknas där?

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 februari 2023 kl. 19:03:35Mycket trevligt, när du Disney+ envisas med att sakna svenskt ljudspår. :)

Vilka avsnitt saknas där?
Dessa avsnitt saknas i den uppladdningen så överlag är det ju ganska bra.

Säsong 1: 7, 20, 48
Säsong 2: 2, 5, 6

Goliat

Citat från: Marcusen skrivet 12 februari 2023 kl. 19:10:24Dessa avsnitt saknas i den uppladdningen så överlag är det ju ganska bra.

Säsong 1: 7, 20, 48
Säsong 2: 2, 5, 6
Samma avsnitt som cirkulerar tyvärr. Letar efter de 6 avsnitten också.

TecknatÄlskare

Citat från: Goliat skrivet 12 februari 2023 kl. 20:04:55Samma avsnitt som cirkulerar tyvärr. Letar efter de 6 avsnitten också.

Vet man att dessa sänts?

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 12 februari 2023 kl. 20:04:55Samma avsnitt som cirkulerar tyvärr. Letar efter de 6 avsnitten också.
Jag har inte dessa heller, men kanske @Ovanliga dubbningar kan tänkas ha någon eller några av dessa...? Hon verkar ju kunna få tag i det mest omöjliga, så vi kan alltid hoppas...

Goliat

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 12 februari 2023 kl. 20:20:46Vet man att dessa sänts?
Ja. En av de som spelade in missade eller hade problem att spela in just dessa från den "gamla goda tiden" när "gänget var samlat" (för er som förstår vilka jag menar)

Ovanliga dubbningar

Citat från: Goliat skrivet 12 februari 2023 kl. 20:04:55Samma avsnitt som cirkulerar tyvärr. Letar efter de 6 avsnitten också.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 februari 2023 kl. 20:56:49Jag har inte dessa heller, men kanske @Ovanliga dubbningar kan tänkas ha någon eller några av dessa...? Hon verkar ju kunna få tag i det mest omöjliga, så vi kan alltid hoppas...
Jag kan höra mig för och se vad jag kan åstadkomma. Jag känner minst ett par personer som spelade in Herkules från SVT på den tiden det visades i Disneydags, så om de här avsnitten visades där borde sannolikheten vara ganska god att någon av dom spelat in alla eller vissa av de saknade avsnitten. :)

Vet ni om de aktuella avsnitten visades på SVT, och vilka titlarna är på de saknade avsnitten? De flesta personer jag känner brukar inte bry sig om avsnittsnummer utan bara avsnittstitlar, och det finns ju också alltid risken att olika avsnitt har olika nummer på olika listor. Jag har blivit lurad förr, så därför tar jag gärna namnen på de saknade avsnitten för att undvika missförstånd. :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2023 kl. 17:01:30Okej, så hur ska du göra med de Danska, Norska & Finska originaldubbningarna av Aristocats, de Finska originaldubbningarna av Djungelboken och Svärdet i Stenen samt de Danska & Finska originaldubbningarna av Den Lilla Sjöjungfrun?
Just nu har jag ingen av dessa, men kan höra mig för om jag kan få tag i någon av dem. :)

Men jag känner dessvärre inte så värst många personer i Danmark, Norge och Finland, så sannolikheten att jag ska få tag i dubbningar som inte släppts på VHS är nog dessvärre ganska begränsad. Men jag ska göra ett försök och höra mig för, så får vi se. Jag återkommer med besked.

Scoobydoofan1

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 13 februari 2023 kl. 09:24:34Jag kan höra mig för och se vad jag kan åstadkomma. Jag känner minst ett par personer som spelade in Herkules från SVT på den tiden det visades i Disneydags, så om de här avsnitten visades där borde sannolikheten vara ganska god att någon av dom spelat in alla eller vissa av de saknade avsnitten. :)

Vet ni om de aktuella avsnitten visades på SVT, och vilka titlarna är på de saknade avsnitten? De flesta personer jag känner brukar inte bry sig om avsnittsnummer utan bara avsnittstitlar, och det finns ju också alltid risken att olika avsnitt har olika nummer på olika listor. Jag har blivit lurad förr, så därför tar jag gärna namnen på de saknade avsnitten för att undvika missförstånd. :)
Just nu har jag ingen av dessa, men kan höra mig för om jag kan få tag i någon av dem. :)

Men jag känner dessvärre inte så värst många personer i Danmark, Norge och Finland, så sannolikheten att jag ska få tag i dubbningar som inte släppts på VHS är nog dessvärre ganska begränsad. Men jag ska göra ett försök och höra mig för, så får vi se. Jag återkommer med besked.
det här är avsnitten som saknas" Hercules and the Techno Greeks", " Hercules and the Disappearing Heroes", " Hercules and the Yearbook", " Hercules and the Visit From Zeus", " Hercules and the Prometheus Affai", " Hercules and the Hero of Athens". det här är avsnitten som saknas.