Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.


Daniel Hofverberg


Sailor Moon

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2023 kl. 23:37:41Tack så mycket. Är det där alla avsnitt som dubbats till svenska, eller vilka avsnitt är det som saknas?
Uppladdningen innehåller alla de 85 dubbade avsnitten, samt de odubbade avsnitten 49, 54 och 68 med japanskt tal och svensk text. 

TonyTonka

Kan någon ladda upp Ed Edd & Eddy på svenska på archive.org? Såg nämligen att någon laddat upp hela serien på norska på archive.org, så hoppades att någon kunde göra det på engelska.

Jag hade en gång i tiden alla avsnitten på en hårddisk, men tyvärr var jag dum i huvudet och råkade tömma just den då jag hade glömt att avsnitten låg på den, så i dagsläget har jag "bara" 72 avsnitt kvar som jag en gång hittade på piratbukten.  :'(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Goliat

Citat från: TonyTonka skrivet 20 februari 2023 kl. 02:38:13Kan någon ladda upp Ed Edd & Eddy på svenska på archive.org? Såg nämligen att någon laddat upp hela serien på norska på archive.org, så hoppades att någon kunde göra det på engelska.

Jag hade en gång i tiden alla avsnitten på en hårddisk, men tyvärr var jag dum i huvudet och råkade tömma just den då jag hade glömt att avsnitten låg på den, så i dagsläget har jag "bara" 72 avsnitt kvar som jag en gång hittade på piratbukten.  :'(
Fick inte du den i HD logofri?

Mathilda Gustafsson

Citat från: TonyTonka skrivet 20 februari 2023 kl. 02:38:13Kan någon ladda upp Ed Edd & Eddy på svenska på archive.org? Såg nämligen att någon laddat upp hela serien på norska på archive.org, så hoppades att någon kunde göra det på engelska.

Jag hade en gång i tiden alla avsnitten på en hårddisk, men tyvärr var jag dum i huvudet och råkade tömma just den då jag hade glömt att avsnitten låg på den, så i dagsläget har jag "bara" 72 avsnitt kvar som jag en gång hittade på piratbukten.  :'(
Citat från: Goliat skrivet 20 februari 2023 kl. 06:31:40Fick inte du den i HD logofri?
Synd att du tömde din hårddisk annars kunde du ha lagt ut dem

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 20 februari 2023 kl. 02:38:13Kan någon ladda upp Ed Edd & Eddy på svenska på archive.org? Såg nämligen att någon laddat upp hela serien på norska på archive.org, så hoppades att någon kunde göra det på engelska.

Jag hade en gång i tiden alla avsnitten på en hårddisk, men tyvärr var jag dum i huvudet och råkade tömma just den då jag hade glömt att avsnitten låg på den, så i dagsläget har jag "bara" 72 avsnitt kvar som jag en gång hittade på piratbukten.  :'(
Jag gillar Ed, Edd & Eddy

TonyTonka

Citat från: Goliat skrivet 20 februari 2023 kl. 06:31:40Fick inte du den i HD logofri?
Jo, men tyvärr försvann de då jag tog fel på hårddisk och tömde hårddisken med avsnitt på.  :'(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Goliat

Citat från: TonyTonka skrivet 20 februari 2023 kl. 14:31:27Jo, men tyvärr försvann de då jag tog fel på hårddisk och tömde hårddisken med avsnitt på.  :'(
Ajdå, du får försöka skaffa en backuphårddisk om du får möjlighet.

Scoobydoofan1

När det gäller ovanliga dubbningar hur är det med Doug med mediadubb? Finns det nån chans att Säsong 1, Säsong 2, Säsong 3 och Säsong 4 är inspelad?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 februari 2023 kl. 20:09:59När det gäller ovanliga dubbningar hur är det med Doug med mediadubb? Finns det nån chans att Säsong 1, Säsong 2, Säsong 3 och Säsong 4 är inspelad?
Jag har hela säsong 3 och merparten av säsong 4 inspelad från TV4, och åtminstone säsong 3 ska vara färdigdigitaliserad. Jag kommer lägga upp det jag har när jag hittat åt allt, men jag vet inte i dagsläget om jag har bränt ut säsong 3 på DVD eller om materialet finns på den havererade datorns hårddisk...

Säsong 1 och 2 har jag tyvärr inte, då de säsongerna bara sänts på TV1000 - och de måste ha sänts tidigt; den första förekomsten jag hittar i KBs tidningstjänst är från maj 1992. Enligt skådespelarna som var med ska åtminstone den första säsongen ha dubbats av Lasse Svenssons gamla Media Dubb, vilket avslöjar att den säsongen måste ha dubbats färdigt senast i januari - februari 1992.

Även om skådespelarna inte kom ihåg exakt när de tog över, så förutsätter jag att säsong 2 och framåt gjordes av Mediadubb International - detta då säsong 2 började sändas i USA först hösten 1992, flera månader efter att Kinnevik köpt upp Media Dubb, varför det förefaller mycket osannolikt att TV1000 skulle ha fått tillgång till avsnitten så långt innan amerikansk sändning...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 februari 2023 kl. 02:35:40Jag har hela säsong 3 och merparten av säsong 4 inspelad från TV4, och åtminstone säsong 3 ska vara färdigdigitaliserad. Jag kommer lägga upp det jag har när jag hittat åt allt, men jag vet inte i dagsläget om jag har bränt ut säsong 3 på DVD eller om materialet finns på den havererade datorns hårddisk...

Säsong 1 och 2 har jag tyvärr inte, då de säsongerna bara sänts på TV1000 - och de måste ha sänts tidigt; den första förekomsten jag hittar i KBs tidningstjänst är från maj 1992. Enligt skådespelarna som var med ska åtminstone den första säsongen ha dubbats av Lasse Svenssons gamla Media Dubb, vilket avslöjar att den säsongen måste ha dubbats färdigt senast i januari - februari 1992.

Även om skådespelarna inte kom ihåg exakt när de tog över, så förutsätter jag att säsong 2 och framåt gjordes av Mediadubb International - detta då säsong 2 började sändas i USA först hösten 1992, flera månader efter att Kinnevik köpt upp Media Dubb, varför det förefaller mycket osannolikt att TV1000 skulle ha fått tillgång till avsnitten så långt innan amerikansk sändning...
Om inte du har spelat in Säsong 1 och Säsong 2 så måste det ju finnas nån annan som har spelat in båda säsong 1 och säsong 2 av serien med mediadubb, eller? Menar bara att det måste ha varit en större del som hade TV1000 under den tiden så det borde inte vara hopplöst när det gäller säsong 1 och säsong 2 eller?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 februari 2023 kl. 05:58:05Om inte du har spelat in Säsong 1 och Säsong 2 så måste det ju finnas nån annan som har spelat in båda säsong 1 och säsong 2 av serien med mediadubb, eller? Menar bara att det måste ha varit en större del som hade TV1000 under den tiden så det borde inte vara hopplöst när det gäller säsong 1 och säsong 2 eller?
Visst kan det säkert finnas någon, men det var ju knappast jättemånga som hade tillgång till TV1000 så pass tidigt som 1992. Det var ju trots allt en relativt dyr betalkanal, så inget som gemene man lär ha abonnerat på i stor skala.

Min erfarenhet är också att det tyvärr verkar vara få personer som spelade in från TV1000, jag har knappt stött på en enda under ganska många års tid...

Det var förstås oerhört många fler som hade TV4, som sände i marknätet som nästan alla hade tillgång till, så betydligt större chans att kunna få säsong 4 komplett än att få tag i säsong 1 och 2...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 februari 2023 kl. 09:09:39Visst kan det säkert finnas någon, men det var ju knappast jättemånga som hade tillgång till TV1000 så pass tidigt som 1992. Det var ju trots allt en relativt dyr betalkanal, så inget som gemene man lär ha abonnerat på i stor skala.

Min erfarenhet är också att det tyvärr verkar vara få personer som spelade in från TV1000, jag har knappt stött på en enda under ganska många års tid...

Det var förstås oerhört många fler som hade TV4, som sände i marknätet som nästan alla hade tillgång till, så betydligt större chans att kunna få säsong 4 komplett än att få tag i säsong 1 och 2...
Om nån har spelat in säsong 4 och den är färdig som säsong 3 så är det ju ännu bättre, men man vet aldrig när det gäller säsong 1 och säsong 2 av Doug med Mediaddubb.

Jabberjaw

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 februari 2023 kl. 10:37:07Om nån har spelat in säsong 4 och den är färdig som säsong 3 så är det ju ännu bättre, men man vet aldrig när det gäller säsong 1 och säsong 2 av Doug med Mediaddubb.
Jag har några avsnitt inspelade från TV1000 av säsong 2. Och vet att en till person har ett avsnitt också från 2a säsongen.

Men avsnitt från den första säsongen existerar vad jag vet ännu inte i digitaliserad form. Och inte troligt att vi kan få varken säsong 1 eller 2 kompletta med tanke på tidsperioden och tv kanalen.