Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

DingoPictures2005 och 2 gäster tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 juli 2022 kl. 19:51:48
Varför inte bara skicka avsnitten till användaren som erbjöd att lägga ut dom? Det skadar väl inte eller?
Jag har inget emot att försöka och är förberedd om ett försök skulle göras.

Dock så har det väl ingenting att göra med att det är just Daniel som laddar upp utan det är väl snarare att det är deras material,  själva bilden det vill säga.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 juli 2022 kl. 19:51:48
Varför inte bara skicka avsnitten till användaren som erbjöd att lägga ut dom? Det skadar väl inte eller?
Om BPS fortfarande vill göra ett försök och lägga upp säsong 2 av The Scooby-Doo Show, så kan jag absolut skicka filerna - men med stor sannolikhet lär väl även dem tas ned inom loppet av några dagar...

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2022 kl. 18:37:51
Jag vill ju veta :'( :'( :'( :'( :'(
I så fall får du fråga "Ovanliga dubbningar" om det - jag känner mig som sagt inte bekväm att avslöja något som inte är min ensak att avslöja. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juli 2022 kl. 19:59:16
Om BPS fortfarande vill göra ett försök och lägga upp säsong 2 av The Scooby-Doo Show, så kan jag absolut skicka filerna - men med stor sannolikhet lär väl även dem tas ned inom loppet av några dagar...
BPS skrev detta innan.
Citat från: BPS skrivet 27 juli 2022 kl. 19:58:01
Jag har inget emot att försöka och är förberedd om ett försök skulle göras.

Dock så har det väl ingenting att göra med att det är just Daniel som laddar upp utan det är väl snarare att det är deras material,  själva bilden det vill säga.

Scoobydoofan1

Citat från: BPS skrivet 27 juli 2022 kl. 19:58:01
Jag har inget emot att försöka och är förberedd om ett försök skulle göras.

Dock så har det väl ingenting att göra med att det är just Daniel som laddar upp utan det är väl snarare att det är deras material,  själva bilden det vill säga.
Hoppas det går snabbt och att det inte tar tid med att ladda up avsnitten. På tal om det hur många avsnitt är säsong 2?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 juli 2022 kl. 20:21:54
Hoppas det går snabbt och att det inte tar tid med att ladda up avsnitten. På tal om det hur många avsnitt är säsong 2?
Säsong 2 av The Scooby-Doo Show består av 8 avsnitt.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 juli 2022 kl. 20:21:54
Hoppas det går snabbt och att det inte tar tid med att ladda up avsnitten. På tal om det hur många avsnitt är säsong 2?
Läser du något annat ämne? När har de sagt att de ska lägga ut avsnitten? Det har inte jag läst.

Scoobydoofan1

#666
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 juli 2022 kl. 20:26:44
Läser du något annat ämne? När har de sagt att de ska lägga ut avsnitten? Det har inte jag läst.
Nej, menade om dom bestämmer för att lägga ut avsnitten att det inte tar så lång tid att man kan kolla på avsnitten, att avsnitten kan spelad upp. Beror inte det också på storleken på avsnitten? När det kommer till hur lång tid det tar att spela upp dom. Det är om dom vill försöka med att lägga ut avsnitten.

Viktor

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 juli 2022 kl. 20:37:37
Nej, menade om dom bestämmer för att lägga ut avsnitten att det inte tar så lång tid att man kan kolla på avsnitten, att avsnitten kan spelad upp. Beror inte det också på storleken på avsnitten? När det kommer till hur lång tid det tar att spela upp dom. Det är om dom vill försöka med att lägga ut avsnitten.
Tänker de försöker?

Scoobydoofan1


Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 27 juli 2022 kl. 19:58:01
Jag har inget emot att försöka och är förberedd om ett försök skulle göras.

Dock så har det väl ingenting att göra med att det är just Daniel som laddar upp utan det är väl snarare att det är deras material,  själva bilden det vill säga.
Jag ska försöka leta fram allt, så försöker jag skicka filerna till dig på något sätt. :)

Det är väl värt ett försök, men med 90% sannolikhet lär väl även den här serien tas ned av Warner Bros. - det borde inte vara någon skillnad på Scooby-Doo - Where Are You? och The Scooby-Doo Show på den punkten...

Men jag förstår verkligen inte varför Warner Bros. är så nitiska att de till och med vill få bort VHS-rippar från Archive, som ju i nästan samtliga fall har fått vara kvar när det gäller Disney (och även andra filmbolag)... :(

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 juli 2022 kl. 20:37:37
Nej, menade om dom bestämmer för att lägga ut avsnitten att det inte tar så lång tid att man kan kolla på avsnitten, att avsnitten kan spelad upp. Beror inte det också på storleken på avsnitten? När det kommer till hur lång tid det tar att spela upp dom. Det är om dom vill försöka med att lägga ut avsnitten.
För uppladdning och sen efterbearbetning/konvertering av Archive.org, räkna med ungefär ett dygn från det att BPS sätter på uppladdning.

Jag måste bara hitta på något smart sätt att skicka filerna till BPS först, då de lär vara på runt 8 - 9 GB totalt...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juli 2022 kl. 20:46:04
Jag måste bara hitta på något smart sätt att skicka filerna till BPS först, då de lär vara på runt 8 - 9 GB totalt...
Går det inte med mega? Jag har hört att det användes när Goliat delade filer med Lillefot.

Lillefot

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 juli 2022 kl. 20:54:38
Går det inte med mega? Jag har hört att det användes när Goliat delade filer med Lillefot.
Det går absolut, jag skulle dock rekommendera att försöka komprimera filerna till ett arkiv. Det tar tid det också, men i gengäld krävs det mindre bandbredd och tid för att sedan ladda upp/ner de.

Annars är även Google Drive eller liknande cloud-tjänster ett alternativ.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 28 juli 2022 kl. 20:59:21
Det går absolut, jag skulle dock rekommendera att försöka komprimera filerna till ett arkiv. Det tar tid det också, men i gengäld krävs det mindre bandbredd och tid för att sedan ladda upp/ner de.
Videofiler brukar dock sällan gå att komprimera särskilt mycket, oavsett packningsformat. Eller åtminstone är det min erfarenhet med ZIP och RAR; kan möjligen finnas bättre alternativ som kan packa även videofiler mer än bara marginellt...

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juli 2022 kl. 21:01:10
Videofiler brukar dock sällan gå att komprimera särskilt mycket, oavsett packningsformat. Eller åtminstone är det min erfarenhet med ZIP och RAR; kan möjligen finnas bättre alternativ som kan packa även videofiler mer än bara marginellt...
Du kan prova 7z formatet, använder det själv vid alla komprimeringar med Ultra-preset och det brukar ge bäst compression ratio, om inte alltid så stor skillnad jämfört mot ZIP och RAR.

Och visserligen har det varit mest för ISO-filer (för spel) så vid videofiler kan det, som du sa vara annorlunda.

Skiter det sig så får det vara, men det är värt ett försök.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juli 2022 kl. 19:59:16
I så fall får du fråga "Ovanliga dubbningar" om det - jag känner mig som sagt inte bekväm att avslöja något som inte är min ensak att avslöja. :)
Är den bra då?