Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gunnar Uddén vs Daniel Goldmann som Ludwig von Anka

Startat av Zebastian, 10 september 2022 kl. 21:07:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar Uddén vs Daniel Goldmann som Ludwig  von Anka?

Gunnar
9 (100%)
Daniel
0 (0%)

Antal personer som röstat: 9

Zebastian

Gunnar Uddén vs Daniel Goldmann som Ludwig  von Anka?

Lillefot

Båda är mycket bra, men jag tycker Gunnars insats är snäppet vassare.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Daniels insats är bra brytningen är bra och rösten är hyfsat lik orginalet men det är något med Gunnars insats som får mig att tycka att den är bäst. Gunnar lät kanske inte exakt som originalrösten men jag tycker inte att det gör någonting då brytningen är bra och rösten ändå på något sätt passar karaktären perfekt.

TonyTonka

Även jag går på Gunnar, troligen främst av nostalgiska själ, då jag tittade rätt mycket på Hos Musse när jag var yngre, och där gjorde ju Gunnar rösten till Ludwig.

Även om han inte är med i just denna omröstningen tycker jag även att Bertil Engh gjorde en bra rolltolkning. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 10 september 2022 kl. 21:43:32Även jag går på Gunnar, troligen främst av nostalgiska själ, då jag tittade rätt mycket på Hos Musse när jag var yngre, och där gjorde ju Gunnar rösten till Ludwig.

Även om han inte är med i just denna omröstningen tycker jag även att Bertil Engh gjorde en bra rolltolkning. :)

Både Gunnars och Bertils insatser är nostalgi för mig.

Marcusen

Måste man basera sitt svar på nostalgi? Så att man säger att den som man är uppväxt med är den bästa?

Steffan Rudvall

Citat från: Marcusen skrivet 10 september 2022 kl. 21:52:56Måste man basera sitt svar på nostalgi? Så att man säger att den som man är uppväxt med är den bästa?
Nej, sånt här behöver inte vara baserat på nostalgi. Till exempel skulle jag inte påstå att Hasse Jonssons insats i Ducktales originaldubbningen är bäst bara för att jag råkar vara uppvuxen med dubbningen. Inget illa menat åt Hasse Jonsson.

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 10 september 2022 kl. 21:52:56Måste man basera sitt svar på nostalgi? Så att man säger att den som man är uppväxt med är den bästa?

Inte bara det, Bertil gör också brytningen bra, Gunnar lyckas med brytningen och har en riktigt komisk stämma år karaktären.

Elios

Daniel Sjöberg Brise?
Inte enkelt att veta vilken Daniel man talar om.
Gunnar Uddén fattar jag men det är helt jävla omöjligt att veta vilka om man inte skriver in efternamnet.  >:( ???

Elios

Citat från: Zebastian skrivet 10 september 2022 kl. 21:07:56Gunnar vs Daniel som Ludwig von Anka?
Skärpning Zebastian. Kan inte bara skriva förnamnet. 

Steffan Rudvall

#10
Citat från: Elios skrivet 10 september 2022 kl. 23:01:46Daniel Sjöberg Brise?
Inte enkelt att veta vilken Daniel man talar om.
Gunnar Uddén fattar jag men det är helt jävla omöjligt att veta vilka om man inte skriver in efternamnet.  >:( ???
Helt omöjligt är det inte det här är ju trots allt Dubbningshemsidan Forum och i det första inlägget klargörs det vilken karaktär de handlar om. Det är alltså så att det går att förstå att det är Gunnar Uddén och Daniel Goldmann.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 september 2022 kl. 23:05:29Helt omöjligt är det inte det här är ju trots allt Dubbningshemsidan Forum och i det första inlägget klargörs det vilken karaktär de handlar om. Det är alltså så att det går att förstå att det är Gunnar Uddén och Daniel Goldmann.
Men jag håller med att det borde skrivas ut både för- och efternamn. Jag blev själv lite konfunderad först och undrade om Gunnar Ernblad verkligen hade spelat Ludwig von Anka, och hur jag i så fall hade lyckats missa det...
(Först en halvtimme senare insåg jag att det faktiskt inte var Ernblad som åsyftades, som jag var stensäker på från början då jag inte kom ihåg någon annan Gunnar i dubbningsbranschen...)

En forumtråd borde inte kräva att man ska börja söka runt och lista ut vilka som åsyftas. Jag menar, med lite arbete kan man förstås lista ut vilka som åsyftades, men det tar trots allt flertalet minuters research om man inte har alla Ludwig von Ankas röster i färskt minne...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2022 kl. 01:05:31Men jag håller med att det borde skrivas ut både för- och efternamn. Jag blev själv lite konfunderad först och undrade om Gunnar Ernblad verkligen hade spelat Ludwig von Anka, och hur jag i så fall hade lyckats missa det...
(Först en halvtimme senare insåg jag att det faktiskt inte var Ernblad som åsyftades, som jag var stensäker på från början då jag inte kom ihåg någon annan Gunnar i dubbningsbranschen...)

En forumtråd borde inte kräva att man ska börja söka runt och lista ut vilka som åsyftas. Jag menar, med lite arbete kan man förstås lista ut vilka som åsyftades, men det tar trots allt flertalet minuters research om man inte har alla Ludwig von Ankas röster i färskt minne...
Håller med exakt. King är du.
Kunde nästan där ett tag tro att det var du Daniel Hofverberg som hade hoppat in och spelat Ludwig Von Anka.  ::) 8)

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 11 september 2022 kl. 02:04:55Håller med exakt. King är du.
Kunde nästan där ett tag tro att det var du Daniel Hofverberg som hade hoppat in och spelat Ludwig Von Anka.  ::) 8)
Det hade jag velat höra!  ;D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D


Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 11 september 2022 kl. 02:20:46Det hade jag velat höra!  ;D
Samma här, men jag är tämligen säker på att jag inte har medverkat i någon dubbning... ;)

Och inte tror jag att jag skulle passa särskilt bra som Ludwig von Anka heller, för den delen...