Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Problem med hotmail eller gmail?

Startat av Scoobydoofan1, 4 december 2022 kl. 00:59:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Är det nån annan som har problem med gmail eller hotmail? Har märkt att nån har fått tag på email listan och det är en hel mängd av IP adresser som försöker komma in på email. Är det här den negativa konsekvensen med att gå digitalt jämfört med hur det var innan hotmail eller Microsoft dök up? Hur ska man skydda sig från det här? Vad ska man göra?

Scoobydoofan1

#1
Har nån koll på om email osv har varit med om data läck? Om den finns ute på nätet för att folk ska försöka hacka sig in? Om email har varit med om i "data breach" osv?

historielektionss

Undrar hur lång tid det brukar ta att få aktiveringsmail? Jag har ju skrivit som gäst men jag har skrivit så pass mycket så jag tänkte att det är bra idé att bli medlem men fick inget mail. Och nu kan jag inte heller skriva under samma namn som gäst för det står att det är upptaget.

Daniel Hofverberg

Citat från: historielektionss skrivet 17 januari 2023 kl. 21:23:29Undrar hur lång tid det brukar ta att få aktiveringsmail? Jag har ju skrivit som gäst men jag har skrivit så pass mycket så jag tänkte att det är bra idé att bli medlem men fick inget mail. Och nu kan jag inte heller skriva under samma namn som gäst för det står att det är upptaget.
Det verkar som att du antingen har uppgett fel e-postadress, eller också har Microsoft något problem just nu. Jag har tittat bland studsar, och hittar detta felmeddelande som kommit tillbaka efter din registrering:

<>: host
    hotmail-com.olc.protection.outlook.com[104.47.14.33] said: 550 5.5.0
    Requested action not taken: mailbox unavailable (S2017062302). (in reply to
    RCPT TO command)

Reporting-MTA: dns; mail.dubbningshemsidan.se
X-Postfix-Queue-ID: 1CD1040088
X-Postfix-Sender: rfc822;
Arrival-Date: Tue, 17 Jan 2023 21:14:28 +0100 (CET)
Final-Recipient: rfc822;
Original-Recipient: rfc822;
Action: failed
Status: 5.5.0
Remote-MTA: dns; hotmail-com.olc.protection.outlook.com
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.5.0 Requested action not taken: mailbox
    unavailable (S2017062302).



"Mailbox unavailable" låter inte som att den har blockerat just Dubbningshemsidans mail, utan låter som ett mer allmänt problem i mina ögon. Är du helt säker på att du angav en fungerande adress?

Jag kan aktivera ditt konto manuellt hursomhelst, men vi skulle behöva reda ut varför det inte fungerar med mailen. Kan du prova att maila mig, så att vi kan se om de mailen kommer fram som de ska? Du kan nå mig på . :)

Historielektions Soveren

Du hade rätt, jag hade skrivit lite fel på adressen.
En kille som ångrar att han sov på lektionerna