Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bio Tråden

Startat av moviefan, 31 juli 2023 kl. 20:56:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 februari 2024 kl. 21:15:47Det gör väl alla andra i bilsalonger, så varför ska han slippa?

Det var det jag sa att salongen får intäkter genom personer som vill se filmer.
Men då blir det ju också färre recensioner, och om det är positiva recensioner även färre besökare till ordinarie föreställningar.

Så fribiljetter i recensionssyfte vore ett mycket billigt och enkelt sätt att få fler besökare till biografen, då jag ju recenserade alla filmer jag fick fribiljetter till - och positiva recensioner medför ju att fler personer blir intresserade av att se filmerna. Men som i så många andra fall får snålheten bedra visheten... :(
(Eller så är de så cyniska så att de räknar med att många av dagens filmer är så dåliga, så att det inte skulle bli några positiva recensioner; då negativa recensioner förstås får motsatt effekt... ;))

Jag får visserligen fortfarande inbjudningar då och då till pressvisningar i Stockholm, men det är ju inte realistiskt att resa 80 mil för att ta sig till dessa pressvisningar - det skulle bli en väääldigt dyr gratisbio... ;)

Tyvärr sker filmbolagens/distributörernas officiella pressvisningar nästan uteslutande i Stockholm, och i undantagsfall i Göteborg - någon enstaka gång har jag även varit med om Malmö, men aldrig utanför dessa tre städer. Stockholm räcker förstås ganska långt för de stora rikstäckande tidningarna och medierna, som nästan alltid har sina huvudkontor i Stockholm, men då återstår alla lokala journalister runt om i landet som blir lidande när många lokala biografer inte längre kör pressvisningar...
(Just därför är det mest vanligt nuförtiden att lokaltidningar i landet köper in filmrecensioner från TT och liknande, så att det därmed blir exakt samma recensioner i flera dussin tidningar)

Citat från: Adam Larsson skrivet 25 februari 2024 kl. 20:53:31Får du inte krypterade länkar då? Jag har hört att det blivit mycket vanligt.
Nej, något sådant har jag inte blivit erbjuden - och när jag frågat har jag fått svaret att de absolut inte tillhandahåller något sådant medan filmer fortfarande går på bio... ???

Om det svaret beror på vilken distributör det gäller och om svaret är överensstämmande med verkligheten låter jag vara osagt.

gstone

Jag ska se Rallygänget imorgon :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.