Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Julkalendern

Startat av TonyTonka, 1 december 2011 kl. 13:02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brukar ni se svenska, norska och danska julkalendrar? (En röst per land = 3 röster per person)

SVENSKA: Ja, alla eller de flesta år
10 (45.5%)
SVENSKA: Nej, sällan eller aldrig
4 (18.2%)
SVENSKA: Ibland, om den verkar sevärd
8 (36.4%)
NORSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (9.1%)
NORSKA: Nej, sällan eller aldrig
7 (31.8%)
NORSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (22.7%)
NORSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (4.5%)
DANSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (9.1%)
DANSKA: Nej, sällan eller aldrig
7 (31.8%)
DANSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (22.7%)
DANSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (4.5%)

Antal personer som röstat: 22

clara liljeberg

#315
jag kommer att blir jätteledsen om ni inte ordnar en julkalender med fantasivarelser och talande djur med där det inte finns några människor och blev tecknade istället och vet ni inte att jag är född i råttans år så det betyder att jag bestämmer vad ni ska göra fram till jul ...

Delar av inlägg med personangrepp redigerat. /Daniel

Daniel Hofverberg

Citat från: clara liljeberg skrivet  3 februari 2020 kl. 23:23:15
jag kommer att blir jätteledsen om ni inte ordnar en julkalender med fantasivarelser och talande djur med där det inte finns några människor och blev tecknade istället och vet ni inte att jag är född i råttans år så det betyder att jag bestämmer vad ni ska göra fram till jul ...
Ingen som är på det här forumet är inblandad i julkalendrarna, så vi kan inte uppfylla dina önskemål hur mycket vi än hade velat. Du får kontakta SVT med dina önskemål.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  9 mars 2020 kl. 10:01:40
Daniel: Jag skulle vilja se credits till den norska julkalendern Snöfall
Det skulle jag med, men tyvärr har inte Eurotroll svarat på mina mail med förfrågningar om Snöfall. :(

Men jag har inte gett upp, utan ska göra ett nytt försök. :)

Riktigt bra dubbning i alla fall, och en välgjord och bra julkalender. Fortfarande är Danmark helt klart den okrönte kungen vad gäller julkalendrar, där de flesta som kommit slår det mesta, men flera norska julkalendrar (inklusive denna) är bättre än de flesta svenska julkalendrar genom åren. :)

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 maj 2020 kl. 11:34:20
I Panik i Tomteverkstan medverkade Victor Beer från IJWTBC och i årets kalender så kommer Joel Adolphson från samma grupp medverka ;) https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/kultur/arets-julkalender-en-tidsresa-till-1920

Han är med på bilden
Nästa år kanske Emil är med då :D
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 juni 2020 kl. 10:24:28
Är det nån här som också gillar Kaspar i Nudådalen. En av dom bästa kalendrarna enligt mig, och spelet är jäkligt kul

Så fort jag frågar någon vad den tycker om kalendern så svarar dom ofta att dom inte kommer ihåg den
Jag måste tyvärr sälla mig till den sistnämnda kategorin - jag kommer inte alls ihåg just den julkalendern... :(

Erika

Jag tyckte "Kaspar i Nudådalen" var sevärd. Visserligen ingen favorit, men betydligt bättre än de flesta (svenska) julkalendrar som gjordes 2000-2010.

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 juni 2020 kl. 10:24:28
Är det nån här som också gillar Kaspar i Nudådalen. En av dom bästa kalendrarna enligt mig, och spelet är jäkligt kul

Så fort jag frågar någon vad den tycker om kalendern så svarar dom ofta att dom inte kommer ihåg den
Jag kommer ihåg den, men inte vad jag tyckte om den, så förmodligen va den väll intetsäjande för mej.
Houba !

Scoobydoofan1

Vet inte om det här tillhör ämnet men jag minns lite av en serie som visades under jul för många år sedan om en familj på en båt och några möss människor som hade nån magisk bok eller nånting som krympte 2 syskon och dom försöker bli stora igen. Jag tror det var en jul berättelse.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 juni 2020 kl. 14:26:18
Vet inte om det här tillhör ämnet men jag minns lite av en serie som visades under jul för många år sedan om en familj på en båt och några möss människor som hade nån magisk bok eller nånting som krympte 2 syskon och dom försöker bli stora igen. Jag tror det var en jul berättelse.
Det var julkalendern från 2002 den heter Dieselråttor och Sjömansmöss
Den finns på DVD https://b2c.cdon.se/film/julkalender-dieselrattor-sjomansmoss-2-disc-205215?


Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 juni 2020 kl. 14:32:14
Det var julkalendern från 2002 den heter Dieselråttor och Sjömansmöss
Den finns på DVD https://b2c.cdon.se/film/julkalender-dieselrattor-sjomansmoss-2-disc-205215?
Hade inte dom en knapp? Eller knapp från en tröja?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 juni 2020 kl. 16:01:57
Hade inte dom en knapp? Eller knapp från en tröja?
Det minns jag tyvärr inte för jag har börjat bli lite tossig

MOA

Min favorit e såklart Tjuvarnas Jul,älskade den jättemycket som liten.Den var spännande och hade en bra handling.
Men Greveholm som var året efter hatade jag

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 juni 2020 kl. 16:04:46
Det minns jag tyvärr inte för jag har börjat bli lite tossig
Tossig?

Steffan Rudvall


Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 juni 2020 kl. 16:01:57
Hade inte dom en knapp? Eller knapp från en tröja?

Nej, en kapsyl