Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Familjen Flinta

Startat av Erika, 28 mars 2007 kl. 20:37:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 18 mars 2023 kl. 23:34:22Är det bara min VHS-utgåva av Familjen Flinta i Viva Rock Vegas som är ur synk?  ??? 
Hur mycket då, och åt vilket håll? Det är inget jag har reflekterat över i alla fall, så om mitt VHS-ex är osynkat så kan det i alla fall inte gärna ha varit särskilt mycket.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2023 kl. 02:08:48Hur mycket då, och åt vilket håll? Det är inget jag har reflekterat över i alla fall, så om mitt VHS-ex är osynkat så kan det i alla fall inte gärna ha varit särskilt mycket.

Ljudet kommer typ 1-2 sekunder för sent.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Scoobydoofan1

#602
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2023 kl. 02:08:48Hur mycket då, och åt vilket håll? Det är inget jag har reflekterat över i alla fall, så om mitt VHS-ex är osynkat så kan det i alla fall inte gärna ha varit särskilt mycket.
På tal om allt det så är frågan hur sökningen går efter dom saknade 2 avsnitten från säsong 1? Har dom hittats än? Dom blev inspelade när dom sändes på Boomerang eller?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 mars 2023 kl. 03:14:28På tal om allt det så är frågan hur sökningen går efter dom saknade 2 avsnitten från säsong 1? Har dom hittats än?
Med tanke på att jag skrev statusen så sent som för två dagar sedan i den här tråden, så har inget mer hänt sedan dess... Så det jag saknar av säsong 1 är alltså:
4      1-04      P-6      21/Oct/60   No Help Wanted
6      1-06      P-14    04/Nov/60    The Monster from the Tar Pits

Jag börjar misstänka att Cartoon Network och Boomerang aldrig har sänt de två avsnitten, då jag precis upptäckte att Tv.nu inte har med just dessa två avsnitt i deras avsnittsguide:
https://www.tv.nu/program/familjen-flinta/sasong/1

Som ni ser på den sidan hoppar de från avsnitt 3 direkt till avsnitt 5 och sen direkt till avsnitt 7. Det känns inte som en tillfällighet att de två avsnitt jag inte lyckats spela in också saknas på Tv.nu...

Jag är ganska säker på att TV4 och TV4 Komedi heller inte sände de två avsnitten, när de sände Familjen Flinta för några år sedan. I Svensk Mediedatabas står det utsatt vilka avsnitt som TV4 Komedi sände, och de verkar bara ha sänt 20 avsnitt av serien; avsnitt 1 - 25 med några överhoppade avsnitt:
Flintstones, The I 1 "The Flintstone Flyer"
Flintstones, The I 2 "Hot Lips Hannigan"
Flintstones, The I 3 "The Swimming Pool"
Flintstones, The I 4 "The Babysitters"
Flintstones, The I 5 "At the Races"
Flintstones, The I 6 "The Engagement Ring"
Flintstones, The I 7 "Hollyrock, Here I Come"
Flintstones, The I 8 "The Golf Champion"
Flintstones, The I 9 "The Sweepstakes Ticket"
Flintstones, The I 10 "The Drive-in"
Flintstones, The I 11 "The Prowler"
Flintstones, The I 12 "The Girls Night Out"
Flintstones, The I 13 "The Big Bank Robbery"
Flintstones, The I 14 "The Snorkasaurus Hunter"
Flintstones, The I 15 "The Hot Piano"
Flintstones, The I 16 "The Hypnotist"
Flintstones, The I 17 "Love Letters on the Rocks"
Flintstones, The I 18 "The Tycoon"
Flintstones, The I 19 "The Long, Long Weekend"
Flintstones, The I 20 "In the Dough"


Då även TV4 verkar ha sänt 20 avsnitt före det lär det ju med all säkerhet ha varit samma 20 avsnitt som TV4 Komedi.

I så fall är det alltså med största sannolikhet så att det bara är TV3 som sänt dessa två saknade avsnitt; troligen runt 1990 - 1991. På den tiden hade jag tyvärr inte tillgång till TV3, och sannolikheten att få tag i någon som spelat in serien då lär nog inte vara jättestor... :(

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2023 kl. 03:35:21Med tanke på att jag skrev statusen så sent som för två dagar sedan i den här tråden, så har inget mer hänt sedan dess... Så det jag saknar av säsong 1 är alltså:
4      1-04      P-6      21/Oct/60   No Help Wanted
6      1-06      P-14    04/Nov/60    The Monster from the Tar Pits


Jag börjar misstänka att Cartoon Network och Boomerang aldrig har sänt de två avsnitten, då jag precis upptäckte att Tv.nu inte har med just dessa två avsnitt i deras avsnittsguide:
https://www.tv.nu/program/familjen-flinta/sasong/1

Som ni ser på den sidan hoppar de från avsnitt 3 direkt till avsnitt 5 och sen direkt till avsnitt 7. Det känns inte som en tillfällighet att de två avsnitt jag inte lyckats spela in också saknas på Tv.nu...

Jag är ganska säker på att TV4 och TV4 Komedi heller inte sände de två avsnitten, när de sände Familjen Flinta för några år sedan. I Svensk Mediedatabas står det utsatt vilka avsnitt som TV4 Komedi sände, och de verkar bara ha sänt 20 avsnitt av serien; avsnitt 1 - 25 med några överhoppade avsnitt:
Flintstones, The I 1 "The Flintstone Flyer"
Flintstones, The I 2 "Hot Lips Hannigan"
Flintstones, The I 3 "The Swimming Pool"
Flintstones, The I 4 "The Babysitters"
Flintstones, The I 5 "At the Races"
Flintstones, The I 6 "The Engagement Ring"
Flintstones, The I 7 "Hollyrock, Here I Come"
Flintstones, The I 8 "The Golf Champion"
Flintstones, The I 9 "The Sweepstakes Ticket"
Flintstones, The I 10 "The Drive-in"
Flintstones, The I 11 "The Prowler"
Flintstones, The I 12 "The Girls Night Out"
Flintstones, The I 13 "The Big Bank Robbery"
Flintstones, The I 14 "The Snorkasaurus Hunter"
Flintstones, The I 15 "The Hot Piano"
Flintstones, The I 16 "The Hypnotist"
Flintstones, The I 17 "Love Letters on the Rocks"
Flintstones, The I 18 "The Tycoon"
Flintstones, The I 19 "The Long, Long Weekend"
Flintstones, The I 20 "In the Dough"


Då även TV4 verkar ha sänt 20 avsnitt före det lär det ju med all säkerhet ha varit samma 20 avsnitt som TV4 Komedi.

I så fall är det alltså med största sannolikhet så att det bara är TV3 som sänt dessa två saknade avsnitt; troligen runt 1990 - 1991. På den tiden hade jag tyvärr inte tillgång till TV3, och sannolikheten att få tag i någon som spelat in serien då lär nog inte vara jättestor... :(
Om det är så, hur kommer då Säsong 1 se ut på HBO Max? När eller om dom lägger ut serien, kommer dom lägga ut dom 2 saknade avsnitten eller bara hoppa över dom? Warner Bros äger ju dubbningen för båda säsong 1 och säsong 2 så det borde ju väl inte uppstå nånting som förhindrar dom över att göra dom avsnitten tillgängliga eller?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 mars 2023 kl. 03:37:06Om det är så, hur kommer då Säsong 1 se ut på HBO Max? När eller om dom lägger ut serien, kommer dom lägga ut dom 2 saknade avsnitten eller bara hoppa över dom? Warner Bros äger ju dubbningen för båda säsong 1 och säsong 2 så det borde ju väl inte uppstå nånting som gör så att dom hoppar över dom avsnitten eller?
Ingen aning, men som du säger bör det ju åtminstone inte finnas rättighetsproblem med de två avsnitten - däremot är det ju inte säkert att ljudbanden finns bevarade efter alla dessa år.

Faktum är att det enda belägg jag har för att de två avsnitten ens dubbades till svenska är det faktum att den tysk-norsk-danska DVD-boxen med säsong 1 har med norskt och danskt tal på de avsnitten. Åtminstone i Danmark bör rimligtvis exakt samma avsnitt som i Sverige ha dubbats, då ju både den svenska och danska dubbningen kommer från TV3. Så om inte de två avsnitten är nydubbade till danska i efterhand, så borde dess existens tyda på att de aktuella avsnitten sändes på TV3; och i så fall bör de ju ha haft även svenskt tal där.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2023 kl. 03:47:45Ingen aning, men som du säger bör det ju åtminstone inte finnas rättighetsproblem med de två avsnitten - däremot är det ju inte säkert att ljudbanden finns bevarade efter alla dessa år.

Faktum är att det enda belägg jag har för att de två avsnitten ens dubbades till svenska är det faktum att den tysk-norsk-danska DVD-boxen med säsong 1 har med norskt och danskt tal på de avsnitten. Åtminstone i Danmark bör rimligtvis exakt samma avsnitt som i Sverige ha dubbats, då ju både den svenska och danska dubbningen kommer från TV3. Så om inte de två avsnitten är nydubbade till danska i efterhand, så borde dess existens tyda på att de aktuella avsnitten sändes på TV3; och i så fall bör de ju ha haft även svenskt tal där.
Hoppas dom är där, annars så är de bara att vänta tills HBO Max lägger ut dom, om dom lägger ut dom, annars så är det bara att fortsätta att söka efter dom, men som det ser ut så tar HBO Max kål på allting dom här på streamingtjänsten, dom tar bort allt animerad, serier från Hannah Barbera, särskild när det gäller äldre serier vilket är ett oroväckande utveckling.

Scoobydoofan1

#607
Tydligen så är det här det rätta datum Familjen Flinta Box set var utgiven år 2006-08-09, det är säsong 2 med mediadubb. 17 år sen, det var väldigt många är sen.

Här är länken

http://www.discshop.se/filmer/dvd/familjen_flinta_box_5_disc/P54326

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 augusti 2016 kl. 05:14:23Fred slår till igen!: Media Dubbs dubbning
Dino blir filmstjärna: Media Dubbs dubbning
Filmstjärna i Hollyrock: Sun Studios dubbning
Pappas ögonsten: Sun Studios dubbning

Jag har Fred slår till igen! och att den innehåller Media Dubbs dubbning är en sanning med modifikation. På mitt ex är i alla fall har i alla fall första avsnittet Sun Studios dubbning, medan det andra har Media Dubbs.

Wilmas mamma medverkar för övrigt i det Sun Studio-dubbade avsnittet, men jag lyckades inte känna igen rösten, någon annan som vet?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Jabberjaw

Vilka långfilmer och TV-specials finns dubbade med Familjen Flinta?


The Jetsons Meet the Flintstones
= ?

Jag har för mig det nämnts här att filmen bara sändes i Sv.textad orginalversion på TV här i Sverige varje gång.. :-[

I Yabba-Dabba Do! - dubbningsbolag?

Hur många dubbningar finns det av långfilmen Familjen Flinta Yabba-Dabba-Ja från 1993.
En person säger det finns MediaDubb International. Men den gick väl också på Boomerang och HBO Nordic.

The Man Called Flintstone - Agent Flinta
Boomerang endast? Eller gick den på fler kanaler och har andra dubbningar

Hollyrock-a-Bye Baby - ?


The Flintstones: On the Rocks - ?



Och då såklart Dino TV-specialerna som sändes på Cartoon Network under 90-talet. :)
Finns det ännu fler långfilmer med Familjen Flinta eller spinoff filmer och TV-specialer som sänts i Sverige på någon av TV-kanalerna som finns/funnits.

TonyTonka

Citat från: Jabberjaw skrivet 26 mars 2023 kl. 15:30:47Vilka långfilmer och TV-specials finns dubbade med Familjen Flinta?


The Jetsons Meet the Flintstones
= ?

Jag har för mig det nämnts här att filmen bara sändes i Sv.textad orginalversion på TV här i Sverige varje gång.. :-[

I Yabba-Dabba Do! - dubbningsbolag?

Hur många dubbningar finns det av långfilmen Familjen Flinta Yabba-Dabba-Ja från 1993.
En person säger det finns MediaDubb International. Men den gick väl också på Boomerang och HBO Nordic.

The Man Called Flintstone - Agent Flinta
Boomerang endast? Eller gick den på fler kanaler och har andra dubbningar

Hollyrock-a-Bye Baby - ?


The Flintstones: On the Rocks - ?



Och då såklart Dino TV-specialerna som sändes på Cartoon Network under 90-talet. :)
Finns det ännu fler långfilmer med Familjen Flinta eller spinoff filmer och TV-specialer som sänts i Sverige på någon av TV-kanalerna som finns/funnits.

Vet att Sun Studio dubbat I Yabba Dabba Do och Hollyrock-A-Bye-Baby, har själv sett dem. ^^

Jetsons möter familjen Flinta är även den dubbad av Sun Studio enligt creditslistan på sajten:

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/jetsonsmoterfamiljenflinta/

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Jabberjaw

Citat från: TonyTonka skrivet 26 mars 2023 kl. 15:41:03Vet att Sun Studio dubbat I Yabba Dabba Do och Hollyrock-A-Bye-Baby, har själv sett dem. ^^

Jetsons möter familjen Flinta är även den dubbad av Sun Studio enligt creditslistan på sajten:

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/jetsonsmoterfamiljenflinta/
Du eller någon annan har möjligtvis inte gjort Creditlistor på dessa? :-[ :P

Borde det vara Sun Studio som finns på HBO Nordic också av I Yabba Dabba Do. Finns det fler dubbningar som gått på TV3 tro isåfall?

Jag hitta även att jag noterat att Flinta möter Skräckula och Frankensten har en Svensk dubbning som gått på Cartoon Network under tidigt 2000-tal, så jag antar det är Sun Studio på den också isåfall. Sändes även JETSONS MÖTER FAMILJEN FLINTA på Cartoon Network. Och vilka har senare även gått på Boomerang Sverige.

TonyTonka

Citat från: Jabberjaw skrivet 26 mars 2023 kl. 15:53:55Du eller någon annan har möjligtvis inte gjort Creditlistor på dessa? :-[ :P

Borde det vara Sun Studio som finns på HBO Nordic också av I Yabba Dabba Do. Finns det fler dubbningar som gått på TV3 tro isåfall?

Jag hitta även att jag noterat att Flinta möter Skräckula och Frankensten har en Svensk dubbning som gått på Cartoon Network under tidigt 2000-tal, så jag antar det är Sun Studio på den också isåfall. Sändes även JETSONS MÖTER FAMILJEN FLINTA på Cartoon Network. Och vilka har senare även gått på Boomerang Sverige.

Om du menar credits på I Yabba Dabba Do och Hollyrock-a-bye-baby minns jag följande röster

Fred - Thomas Engelbrektson
Wilma - Maud Cantoreggi
Barney - Mikael Roupé
Betty - Ewa Nilsson
Pebbles - Lena Ericsson
Bamm-Bamm - Stefan Frelander

Sedan minns jag tyvärr inte mer. Såg de när de fanns uppe på nätet för ungefär nio år sedan, och jag hade en av dem på min hårddisk, men tyvärr är de borttagna från internet sedan länge, och jag tror tyvärr inte att jag har kvar dem på hårddisken. :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Scoobydoofan1

#613
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2023 kl. 03:35:21Med tanke på att jag skrev statusen så sent som för två dagar sedan i den här tråden, så har inget mer hänt sedan dess... Så det jag saknar av säsong 1 är alltså:
4      1-04      P-6      21/Oct/60   No Help Wanted
6      1-06      P-14    04/Nov/60    The Monster from the Tar Pits



Jag börjar misstänka att Cartoon Network och Boomerang aldrig har sänt de två avsnitten, då jag precis upptäckte att Tv.nu inte har med just dessa två avsnitt i deras avsnittsguide:
https://www.tv.nu/program/familjen-flinta/sasong/1

Som ni ser på den sidan hoppar de från avsnitt 3 direkt till avsnitt 5 och sen direkt till avsnitt 7. Det känns inte som en tillfällighet att de två avsnitt jag inte lyckats spela in också saknas på Tv.nu...

Jag är ganska säker på att TV4 och TV4 Komedi heller inte sände de två avsnitten, när de sände Familjen Flinta för några år sedan. I Svensk Mediedatabas står det utsatt vilka avsnitt som TV4 Komedi sände, och de verkar bara ha sänt 20 avsnitt av serien; avsnitt 1 - 25 med några överhoppade avsnitt:
Flintstones, The I 1 "The Flintstone Flyer"
Flintstones, The I 2 "Hot Lips Hannigan"
Flintstones, The I 3 "The Swimming Pool"
Flintstones, The I 4 "The Babysitters"
Flintstones, The I 5 "At the Races"
Flintstones, The I 6 "The Engagement Ring"
Flintstones, The I 7 "Hollyrock, Here I Come"
Flintstones, The I 8 "The Golf Champion"
Flintstones, The I 9 "The Sweepstakes Ticket"
Flintstones, The I 10 "The Drive-in"
Flintstones, The I 11 "The Prowler"
Flintstones, The I 12 "The Girls Night Out"
Flintstones, The I 13 "The Big Bank Robbery"
Flintstones, The I 14 "The Snorkasaurus Hunter"
Flintstones, The I 15 "The Hot Piano"
Flintstones, The I 16 "The Hypnotist"
Flintstones, The I 17 "Love Letters on the Rocks"
Flintstones, The I 18 "The Tycoon"
Flintstones, The I 19 "The Long, Long Weekend"
Flintstones, The I 20 "In the Dough"




Då även TV4 verkar ha sänt 20 avsnitt före det lär det ju med all säkerhet ha varit samma 20 avsnitt som TV4 Komedi.

I så fall är det alltså med största sannolikhet så att det bara är TV3 som sänt dessa två saknade avsnitt; troligen runt 1990 - 1991. På den tiden hade jag tyvärr inte tillgång till TV3, och sannolikheten att få tag i någon som spelat in serien då lär nog inte vara jättestor... :(
Om HBO max inte lägget ut familjen flinta och andra äldre serier från den klassiska Hannah Barbera samlingen så är frågan vad exakt kommer hända? Kommer serierna glömmas bort och inte ha nån utbud på streamingtjänten eller?

På tal om säsong 1 hur ser säsong 1 Box set utgåvan från Tyskland? Har alla avsnitt blivit dubbad till Danska, Norska, Finska och Tyska? Det kan kanske ge en bild på om dom 2 saknade avsnitten från säsong 1 i Sverige har blivit dubbad till svenska.