Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Kan du lägga ut credits på The Harder They Fall ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 november 2021 kl. 21:18:26
Kan du lägga ut credits på The Harder They Fall ?
Creditlista på The Harder They Fall ligger ute sen en halvtimme tillbaka. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/the-harder-they-fall/

Fast tyvärr vet jag alltså ännu inte vem/vilka som varit inspelningstekniker, men ska försöka luska i det...

gstone

Snälla kan du få credits till SVT filmen. Den ruskiga rövar råttan ?


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Jag skulle vilja ha en fullständig creditlista till Rölli och den gyllene nyckeln.
Houba !

Daniel Hofverberg

#2314
Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 20 november 2021 kl. 14:12:36
Jag skulle vilja ha en fullständig creditlista till Rölli och den gyllene nyckeln.
Det skulle jag också vilja, men tyvärr har filmen försvunnit från YLE Arenan.

Rölli och den gyllene nyckeln har släppts på DVD i Finland, men enligt denna sida innehåller den finska DVD-utgåvan bara finskt ljudspår samt textning på svenska, danska och engelska.

DVD-utgåvan finns att köpa på CDON, men deras specifikationer är ofullständiga och tyvärr saknas bild på baksidan. CDON har också en samlingsbox med den första, andra, fjärde och femte filmen i serien (alla utom den animerade filmen Röllis hjärta), och enligt baksidestexten där verkar alla filmerna ha finskt tal samt svensk, finsk och engelsk textning - även om det förstås är möjligt att det förekommer avvikelser på enstaka filmer, som de valt att förenkla på omslaget.

Därmed misstänker jag att filmen dubbats speciellt för YLE, och i så fall tror jag tyvärr inte det finns något sätt att få tag i creditlista såvida den inte sänds igen. :(

Kungliga Biblioteket har åtminstone förut haft ett samarbete med deras norska och danska motsvarigheter, för att forskare ska kunna få tillgång till audiovisuellt material även från Nasjonalbiblioteket i Mo i Rana och Det Kongelige Bibliotek i Köpenhamn (ingen aning om det fortfarande gäller, då de tagit bort de styckena från KBs webbsida), men tyvärr verkar något motsvarande för Finland inte finnas.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 november 2021 kl. 15:08:22
Det skulle jag också vilja, men tyvärr har filmen försvunnit från YLE Arenan.

Rölli och den gyllene nyckeln har släppts på DVD i Finland, men enligt denna sida innehåller den finska DVD-utgåvan bara finskt ljudspår samt textning på svenska, danska och engelska.

DVD-utgåvan finns att köpa på CDON, men deras specifikationer är ofullständiga och tyvärr saknas bild på baksidan. CDON har också en samlingsbox med den första, andra, fjärde och femte filmen i serien (alla utom den animerade filmen Röllis hjärta), och enligt baksidestexten där verkar alla filmerna ha finskt tal samt svensk, finsk och engelsk textning - även om det förstås är möjligt att det förekommer avvikelser på enstaka filmer, som de valt att förenkla på omslaget.

Därmed misstänker jag att filmen dubbats speciellt för YLE, och i så fall tror jag tyvärr inte det finns något sätt att få tag i creditlista såvida den inte sänds igen. :(

Kungliga Biblioteket har åtminstone förut haft ett samarbete med deras norska och danska motsvarigheter, för att forskare ska kunna få tillgång till audiovisuellt material även från Nasjonalbiblioteket i Mo i Rana och Det Kongelige Bibliotek i Köpenhamn (ingen aning om det fortfarande gäller, då de tagit bort de styckena från KBs webbsida), men tyvärr verkar något motsvarande för Finland inte finnas.
Tråkigt, då får jag nöja mej med den vi har  :)
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 20 november 2021 kl. 15:21:02
Tråkigt, då får jag nöja mej med den vi har  :)
För säkerhets skull kan jag fråga Kungliga Biblioteket om de råkar ha något samarbetsavtal för material från finska Nationalbiblioteket, även fast jag inte tror det. :) För Nationalbiblioteket borde väl ha tillgång till material från YLE...?

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 november 2021 kl. 15:24:17
För säkerhets skull kan jag fråga Kungliga Biblioteket om de råkar ha något samarbetsavtal för material från finska Nationalbiblioteket, även fast jag inte tror det. :) För Nationalbiblioteket borde väl ha tillgång till material från YLE...?
Kan man tycka, är värt att försöka tänker jag  :)
Houba !

gstone

Kan Daniel lägga upp credits till Cowboy Bebop vid nästa uppdatering ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 november 2021 kl. 17:17:51
Kan Daniel lägga upp credits till Cowboy Bebop vid nästa uppdatering ?
Ja, jag håller på att gå igenom alla avsnitt och skriva av alla utsatta credits just nu. :)
(Det går inte på nolltid, då det är unika rollistor och "Övriga röster" för varje avsnitt)

gstone

Citat från: Alexander skrivet 15 augusti 2017 kl. 13:17:27
Vet inte om du nånsin fick svar från dem, men Jordgubbs Lisa 2003-2007 serien  var iallafall dubbad av två olika dubbningsbolag.
Första säsongen är jag inte riktigt säker, men med tanke på rösterna så kan möjligtvis ha varit Eurotroll eller Pangljud.
Den andra säsongen är iallafall utan tvekan KM Studio som stod för.  Om fler säsonger dubbades är jag inte säker om :)

Om någon undrar om rösterna var det:

Rösterna i säsong 1:
Jordgubbs Lisa: Eleonor Telcs
Äppel Ellen: Jasmine Heikura
Ginger: Jasmine Heikura
Ängel: Charlotte Ardai Jennefors
Citrus: Charlotte Ardai Jennefors
Huck: Nick Atkinson
Sötnos: Louise Reader

Övriga röster: Joakim Jennefors,  Hasse Johnsson

Rösten till katten Maja känner jag igen men kan inte placera den just nu, skriv om ni kan komma på vem det är, länk nedanför.  ;) Maja pratar vid 7:08

https://m.youtube.com/watch?v=a7RH-R6ihyE

Rösterna i säsong 2 som KM Studio gjorde:
Jordgubbs Lisa: Sandra Kassman
Äppel Ellen: Mia Kihl
Ginger: Zara Zimmerman
Ängel: Jenny Wåhlander
Citrus: Sofia Caiman
Huck: Nick Atkinson (enda skådespelaren som är samma i båda dubbningarna)
Pepparmynta: Frida Nilsson
Blåbärs Ida: Jessica Andersson
Regnbågs Tina: Emma Iggström
Sötnos: Gunilla Orvelius

Övriga röster: Anders Öjebo, Karolina Khatib - Nia

Tror att Karolina spelade Maja.
Introt sjöngs av Åsa Bergfalk

https://m.youtube.com/watch?v=-D2eJUhSHxU


För dem som har undrat över Jordgubbs Lisa hoppas jag att det här hjälpte.  ;D

Vilken dubbning är på dvderna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kan du få credits till Encanto i helgen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Daniel tror du att du kan få credits till Sing 2 innan julafton ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 november 2021 kl. 13:19:04
Kan du få credits till Encanto i helgen ?
Då Disney inte lämnar ut uppgifter till filmer förrän efter premiären, och de förstås inte jobbar under helgerna, så är måndag det absolut tidigaste. Men med tanke på att Disney Character Voices fortfarande inte har svarat på mina mail om Raya och den sista draken, trots att det gått över åtta månader, så kan det lika gärna dröja ett halvår till innan jag får creditlistor till Encanto. :(

Det bästa vore alltså om någon som ser filmen på bio kunde fotografera av dubbcreditsen, så att man kunde skriva av allting den vägen. :)

Simon Axelsson

Hur ligger det till med credits för Ron rör om? Tror du att du kan få fram dem innan dess att filmen släpps på Disney+ om drygt tre veckor?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats