Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2021 kl. 02:55:56
Scoob! har jag tyvärr inte fått fram dubbcredits till, trots att jag kontaktat Warner Home Video mer än en gång (den personen på Warner Home Video som SF Studios hänvisade till). :( Det var dock ett tag sen sist, så jag ska göra ett nytt försök...
Varför inte försöka kontakta Eurotroll direkt?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2021 kl. 02:55:56
Enligt historiken publicerade jag creditlista till Dumma mej 3 i juli 2017, men nu tycks den inte längre finnas där... :( Jag vet faktiskt inte vad som har hänt, men jag publicerar den på nytt vid nästa uppdatering.

Märkligt nog kommer man faktiskt till en sida som verkar innehålla dubbningscredits till Dumma mej 3 om man skriver in adressen
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/dummamej3

Men den är inte inlänkad från menyn, och tycks aldrig ha varit det.

Ytterligare konstigheter är att det längre ner på sidan står:

CitatKUNDE INTE HITTA CREDITLISTAN

Creditlistan du begärt (dummamej3) finns inte på Dubbningshemsidan.

Om du följt en länk och fått detta felmeddelande, meddela då webbmastern om detta via e-post till , så åtgärdar han problemet snarast.

Om du har fått meddelandet genom att själv skriva in en adress, gå då tillbaka till startsidan för Svenska röster och credits, så kan du se alla rollistor som finns.

Anders M Olsson

Citat från: TonyTonka skrivet  9 juli 2021 kl. 23:55:51
Varför finns inte Scoob, Dumma mej 3, Storkarna, Draktränaren 2, Raya and the Last Dragon och Luca inte på creditssidan?  ???

Dumma mej 3 finns om man vet adressen till sidan:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/dummamej3

Raya och den sista draken finns visserligen inte upplagd på credits-sidan ännu, men om du är mycket angelägen om att få veta rösterna finns skärmdumpar här:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11151.msg102630#msg102630

Samma med Luca:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=496.msg105831#msg105831

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 juli 2021 kl. 12:15:07
Märkligt nog kommer man faktiskt till en sida som verkar innehålla dubbningscredits till Dumma mej 3 om man skriver in adressen
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/dummamej3

Men den är inte inlänkad från menyn, och tycks aldrig ha varit det.

Ytterligare konstigheter är att det längre ner på sidan står:
Det beror på att själva filen finns på servern, men däremot finns inte referensen med i MySQL-databasen - detta då Svenska röster och credits både utgår ifrån en databas och fysiska textfiler på servern. Jag vet inte om den har försvunnit, eller om den aldrig funnits med...? ???

Det ska i alla fall lösas vid nästa uppdatering, men exakt vad som hänt vet jag inte riktigt...

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 juli 2021 kl. 12:15:07
Märkligt nog kommer man faktiskt till en sida som verkar innehålla dubbningscredits till Dumma mej 3 om man skriver in adressen
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/dummamej3


Är det programledaren Anders Timell ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2021 kl. 19:35:03
Jag vet inte om den har försvunnit, eller om den aldrig funnits med...? ???

Med hjälp av archive.org har jag tittat på flera versioner av indexsidan från juli 2017 och framåt, och vad jag har kunnat se har den aldrig funnits där.

gstone

Nästa söndag har hela säsong 3 av DuckTales gott i sverige.

Skulle du då kunna få fram credits till den säsongen ?

Jag undrar särskilt vilka som spelar Poe De Spell,Gosalyn Waddlemeyer ,Taurus Bulba May, June, Jultomten,Matilda McDuck,Emma Glamour och Pepper,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

 Daniel, kommer du kunna få credits till Biet Maya och det gyllene ägget om två veckor när den kommer ut ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2021 kl. 14:25:09
Daniel, kommer du kunna få credits till Biet Maya och det gyllene ägget om två veckor när den kommer ut ?
Jag kommer kontakta distributören Noble Entertainment i veckan och försöka få fram creditlista. Jag kan förstås inte veta med säkerhet att det kommer att lyckas, men tidigare har i alla fall Noble Entertainment varit hjälpsamma. :)

Dock är det ju semestertider nu, så det finns förstås en viss risk att min presskontakt kan vara på semester; och i så fall är det oklart om jag lyckas få tag i någon annan på företaget som kan hjälpa till...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2021 kl. 14:25:09
Daniel, kommer du kunna få credits till Biet Maya och det gyllene ägget om två veckor när den kommer ut ?
Nu har jag fått tag i creditlista till Biet Maya och det gyllene ägget, så den publiceras vid nästa uppdatering. :)

Märkligt nog är det inte samma dubbningsstudio som senast, utan den här gången är dubben gjord av IYUNO Media Group istället för KM Studio... :(

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2021 kl. 13:11:06
Nu har jag fått tag i creditlista till Biet Maya och det gyllene ägget, så den publiceras vid nästa uppdatering. :)

Märkligt nog är det inte samma dubbningsstudio som senast, utan den här gången är dubben gjord av IYUNO Media Group istället för KM Studio... :(
Trevligt!  :)
Houba !

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2021 kl. 13:11:06
Nu har jag fått tag i creditlista till Biet Maya och det gyllene ägget, så den publiceras vid nästa uppdatering. :)

Märkligt nog är det inte samma dubbningsstudio som senast, utan den här gången är dubben gjord av IYUNO Media Group istället för KM Studio... :(

IYUNO Media Group är ändå bättre.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2021 kl. 13:11:06
Nu har jag fått tag i creditlista till Biet Maya och det gyllene ägget, så den publiceras vid nästa uppdatering. :)

Märkligt nog är det inte samma dubbningsstudio som senast, utan den här gången är dubben gjord av IYUNO Media Group istället för KM Studio... :(

Vem spelar Biet Maya ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.