Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Önska creditlistor  (läst 336420 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 535
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
SV: Önska creditlistor
« Svar #2325 skrivet: 11 juli 2021 kl. 08:17:17 »
Jag vet inte om den har försvunnit, eller om den aldrig funnits med...? ???

Med hjälp av archive.org har jag tittat på flera versioner av indexsidan från juli 2017 och framåt, och vad jag har kunnat se har den aldrig funnits där.

Inloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 10 871
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #2326 skrivet: 11 juli 2021 kl. 13:01:57 »
Nästa söndag har hela säsong 3 av DuckTales gott i sverige.

Skulle du då kunna få fram credits till den säsongen ?

Jag undrar särskilt vilka som spelar Poe De Spell,Gosalyn Waddlemeyer ,Taurus Bulba May, June, Jultomten,Matilda McDuck,Emma Glamour och Pepper,

Inloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2327 skrivet: 13 juli 2021 kl. 14:25:09 »
 Daniel, kommer du kunna få credits till Biet Maya och det gyllene ägget om två veckor när den kommer ut ?

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 11 527
    • Visa profil
« Svar #2328 skrivet: 13 juli 2021 kl. 16:11:50 »
Daniel, kommer du kunna få credits till Biet Maya och det gyllene ägget om två veckor när den kommer ut ?
Jag kommer kontakta distributören Noble Entertainment i veckan och försöka få fram creditlista. Jag kan förstås inte veta med säkerhet att det kommer att lyckas, men tidigare har i alla fall Noble Entertainment varit hjälpsamma. :)

Dock är det ju semestertider nu, så det finns förstås en viss risk att min presskontakt kan vara på semester; och i så fall är det oklart om jag lyckas få tag i någon annan på företaget som kan hjälpa till...

Inloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2329 skrivet: 13 juli 2021 kl. 17:24:41 »
Vilka dubbade Ragge räv  ?

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #2330 skrivet: 14 juli 2021 kl. 13:11:06 »
Nu har jag fått tag i creditlista till Biet Maya och det gyllene ägget, så den publiceras vid nästa uppdatering. :)

Märkligt nog är det inte samma dubbningsstudio som senast, utan den här gången är dubben gjord av IYUNO Media Group istället för KM Studio... :(

Inloggad Sabelöga / Raltseye

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 233
    • Visa profil
« Svar #2331 skrivet: 14 juli 2021 kl. 14:14:22 »
Nu har jag fått tag i creditlista till Biet Maya och det gyllene ägget, så den publiceras vid nästa uppdatering. :)

Märkligt nog är det inte samma dubbningsstudio som senast, utan den här gången är dubben gjord av IYUNO Media Group istället för KM Studio... :(
Trevligt!  :)
Är du osäker på hur du kan göra fel?

Låt bli och gör rätt! Skriv dom istället!

Inloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2332 skrivet: 14 juli 2021 kl. 15:07:32 »

IYUNO Media Group är ändå bättre.

Inloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2333 skrivet: 14 juli 2021 kl. 16:09:38 »

Vem spelar Biet Maya ?

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 9 050
    • Visa profil
« Svar #2334 skrivet: 14 juli 2021 kl. 17:20:43 »
Vem spelar Biet Maya ?
Antagligen är det Amy Deasismont.
Vila i frid kära Gunnar och tack för alla fantastiska insatser samt alla underbar minnen du gett oss!

Inloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2335 skrivet: 14 juli 2021 kl. 19:08:02 »

Tror du hon är kvar ?

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #2336 skrivet: 14 juli 2021 kl. 21:31:26 »
Nej, tyvärr inte - nu är det Anna Isbäck som spelar Maya istället. :(

Missförstå mig rätt nu - det är inget fel på Anna Isbäck, som är en utmärkt skådespelerska - men röstbyten är ju sällan av godo, och Amy Deasismont var ju suverän i den här rollen...

Inloggad Sabelöga / Raltseye

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 233
    • Visa profil
« Svar #2337 skrivet: 15 juli 2021 kl. 00:16:51 »

Missförstå mig rätt nu - det är inget fel på Anna Isbäck, som är en utmärkt skådespelerska - men röstbyten är ju sällan av godo, och Amy Deasismont var ju suverän i den här rollen...
Åh, va tråkigt.  :-[
Är du osäker på hur du kan göra fel?

Låt bli och gör rätt! Skriv dom istället!

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #2338 skrivet: 15 juli 2021 kl. 01:07:26 »
Åh, va tråkigt.  :-[
Jag håller med. Dessutom är ju Amy Deasismont i allra högsta grad fortfarande aktiv i dubbningar, varför det känns märkligt att byta ut henne. Fast det är förstås möjligt att hon hade förhinder vid dubbningstillfället, eller att hon inte hann med det (om hon har mycket för sig just nu).

Man kan också ställa sig frågan när dubbningen egentligen gjordes, då creditlistan anger IYUNO Media Group som studio - står det fel, eller är dubbningen gjord för flera månader sedan innan uppköpet av SDI Media gick igenom...? Filmen hade väl premiär i några länder i världen redan i januari, så det är förstås inte omöjligt att dubbningen kan ha gjorts under tidiga våren och att det bara är den svenska premiären som är sen...

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 9 050
    • Visa profil
« Svar #2339 skrivet: 15 juli 2021 kl. 01:13:45 »

Är det Anna som spelar henne i tv-serien? I sådana fall kan det vara kontinuitet som man är ute efter.
Vila i frid kära Gunnar och tack för alla fantastiska insatser samt alla underbar minnen du gett oss!