Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Syskon i Dubbning.

Startat av Will Siv, 13 juni 2024 kl. 20:59:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Det händer att syskon medverkar i samma dubbning och kanske spelar mot varandra, som exempel:

Elina och Anton (Raeder) i flera serier, som i "Teen Titans" där Anton spelar Robin och Elina Starfire.

(problemet är att Robin och Star ska tolkas som ett par så det blir väldigt awkward :-\ )

Och i Pokemon, som Dawn och Paul

@MOA kommenterade med "syskonbråk"  ;D

( Undrar om Anton hade spelat Arthur, Zuko eller Phineas)

Fler exempel:

Bröderna Wahlgren spelar varandras rivaler/fiender i både "Jimmy Neutron" och "Robotar" (och kanske i fler sammanhang)

Och i "Lego-Filmen" samarbetar Linus med sin syster.

Mikaela och Amanda (Ardai Jennefors) i "Lugn i Stormen" och dess spin off "Casagrandes" (och båda serierna handlar om syskon relationer), Mikaela spelar båda systrarna Leni och Luna och Amanda spelar Ronnie-Anne och i "Casagrandes" spelar dom t.o.m syskon (Mikaela spelar Ronnie-Annes lillebror).

Jag är inte säker om dom här syskonen har spelat mot varandra (även om dom säkert har medverkat i samma serie/film)

Oscar och Beata (Harryson)

Mikaela och Joakim (Tidermark)

Norea och Simon (Sjöquist)

Kommer ni på fler?
- what.

Disneyfantasten

I den norska dubbningen av Robin Hood så är rösterna till Lille John och Sheriffen av Nottingham bröder, det lärde jag mig denna vecka tack vare CHARGUIGOU.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2024 kl. 21:04:58I den norska dubbningen av Robin Hood så är rösterna till Lille John och Sheriffen av Nottingham bröder, det lärde jag mig denna vecka tack vare CHARGUIGOU.
Hur kunde jag glömde den här:

I "Röjar Ralf Kraschar Internet" spelar ju systrarna Sandén två (olika) Disney Prinsessor.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 13 juni 2024 kl. 21:10:16Hur kunde jag glömde den här:

I "Röjar Ralf Kraschar Internet" spelar ju systrarna Sandén två (olika) Disney Prinsessor.
Samma prinsessor som de spelat i deras respektive filmer dessutom.

Steffan Rudvall

Linus och Pernilla dubbar ju även vänner i Piggley Winks äventyr

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juni 2024 kl. 21:29:57Linus och Pernilla dubbar ju även vänner i Piggley Winks äventyr
Sen medverkar både hon och Niclas i Trollet i Parken.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2024 kl. 21:31:08Sen medverkar både hon och Niclas i Trollet i Parken.
Är inte hela trion med i någon dubbning? Samma sak med Molly, Frida & Mimmi Sandén?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 13 juni 2024 kl. 21:45:01Är inte hela trion med i någon dubbning? 
Det har hänt, ett exempel är ju den andra Pokémon filmen där Linus Wahlgren som vanligt spelade Meowth i den medverkar även Niclas Wahlgren som Tracey och Pernilla Wahlgren som Melody. Dessutom är ju deras far Hans Wahlgren också med som Professor Oak/Berättaren.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2024 kl. 21:04:58I den norska dubbningen av Robin Hood så är rösterna till Lille John och Sheriffen av Nottingham bröder, det lärde jag mig denna vecka tack vare CHARGUIGOU.
Lasse Kolstad och Henki Kolstad spelade också tillsammans i den Norska dubben av Snövit (1983 dub), Micke och Molle, och Herkules.

DingoPictures2005

https://norske-dubber.fandom.com/no/wiki/Madagaskar_2_(Film)
Jag gissar också att Bibbi, Knut och Milla Joner som medverkar i Madagaskar 2 är syskon......

DingoPictures2005

2 Svenska syskon som inte nämnts än är Matilda och Emil Smedius.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 juni 2024 kl. 22:43:192 Svenska syskon som inte nämnts än är Matilda och Emil Smedius.
Ett exempel på när de medverkar i samma dubbning är ju Fullt hus igen där de spelar syskon och deras mor spelar deras mor.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juni 2024 kl. 22:49:12Ett exempel på när de medverkar i samma dubbning är ju Fullt hus igen där de spelar syskon och deras mor spelar deras mor.
Är Per med?
- what.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 15 juni 2024 kl. 22:42:03Är Per med?
Det tror jag inte, han finns i alla fall inte med i rollistan.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet 13 juni 2024 kl. 21:10:16Hur kunde jag glömde den här:

Såg nu att båda även var svenska röster i ungdoms serien "Fångad"
- what.