Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rösterna i dessa serier, filmer

Startat av clash, 29 mars 2006 kl. 10:52:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

clash

Behöver veta rösterna innan jag köper dom. Vet någon rösterna i:
Stjärnsheriffen
Cartoon Festival 4
96 besökDen Magiska Resan
Lönndörren
Karl-Alfred - I Vildmarken´
Buster & Chaunsey´s Stilla Natt
Sumparna
Antz

Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Stjärnsheriifen (även känd som Saber Rider): Fredrik Dolk, Beatrice Järås, Sture Ström och Olav F Andersen, om jag minns rätt.

Lönndörren (Trapdoor?): Jag vet inte vad det kan tänkas vara för dubbningsversion på video, men på TV har en version visats med bl. a Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad och Göran Forsmark (?) i rollerna.

Antz: Annelie Berg (;D), Andreas Nilsson, Johan Hedenberg, Dick Eriksson, Mikael Roupé, Steve Kratz m.fl.

De andra kan jag inte hjälpa dig med. 

Daniel Hofverberg

I min gamla recension av Antz (gammal som gatan!) finns en mer detaljerad rollista till den filmen. Det borde läggas in på "Svenska röster och credits" också, men har tydligen inte gjorts (upptäckte jag just)...

Utöver det vet jag tyvärr inte mer än vad Erika skrev.

clash

Tack för försöker ialla fall. Det uppskattas:)
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Vänta lite nu! Har inte KM Studio (eller dem kanske fortfarande hette Mediahuset då) dubbat lite Karl-Alfred-kortfilmer på 80-talet? Jag har något litet vagt minne av det...

clash

Oj, det skulle va jättekul om det var så..
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Jag vet inte om du gillar Defenders of the Earth, men den dubbades av KM Studio och det finns några filmer på Tradera så det kanske är av ett litet intresse eftersom du verkar gilla KM Studio. :)
Röstskådespelarna är bl. a. Peter Wanngren, Hasse Gustafsson, Monica Forsberg, Bertil Engh, Sten Carlberg och Roger Storm.


clash

Ja, tack så jättemkt! Japp, KMs e jättebra!
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Ska man nu dra ett helt bolag över samma kam och du gillar KM Studio, så måste följaktligen My Little Pony - God jul med Minty vara en ren höjdardubb...?  ::)

clash

Ja, det är otroligt att KMs 80tals dubb är så underbar och så många bra skådisar med behagliga röster skilja sig så otroligt mkt från KMs 2000tals dubb som är en ren skam.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Mysan

Citat från: Erika skrivet 29 mars 2006 kl. 19:41:14
Vänta lite nu! Har inte KM Studio (eller dem kanske fortfarande hette Mediahuset då) dubbat lite Karl-Alfred-kortfilmer på 80-talet? Jag har något litet vagt minne av det...

känner oxå igen det! har alldelles för mig att jag sett trailer om karl alfred på en Lassie film (utgiven av select)

Mysan

Citat från: clash skrivet 30 mars 2006 kl. 19:41:23
Ja, det är otroligt att KMs 80tals dubb är så underbar och så många bra skådisar med behagliga röster skilja sig så otroligt mkt från KMs 2000tals dubb som är en ren skam.

håller med, kms dubbning är bra. sen är man "uppvuxen" med flera filmer med 80 tals dubb från KM

Erika

Vissa KM-dubbningar är bra som t ex He-Man och Lucky Luke, men annars föredrar jag GSP Films och Media Dubbs dubbningar från samma tidsperiod.

Mysan

Citat från: Erika skrivet 12 juni 2007 kl. 20:18:51
Vissa KM-dubbningar är bra som t ex He-Man och Lucky Luke, men annars föredrar jag GSP Films och Media Dubbs dubbningar från samma tidsperiod.

har dålig koll på GSP films och media dubb, vilka filmer har de gjort????

Erika

Citat från: Aurora skrivet 12 juni 2007 kl. 20:30:29
har dålig koll på GSP films och media dubb, vilka filmer har de gjort????

Exempel på GSP Film-dubbningar:

Dennis
Katten Nisse
Filmation's Ghostbusters
MASK
Snorklarna
Transformers
Krambjörnarna

Exempel på Media Dubb-dubbningar:

Greve Duckula
Scooby-Doo, var är du?
Bibelns äventyr
Dundermusen
Top Cat
Turtles
Jetsons