Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Star Trek

Startat av Lilla My, 10 juni 2020 kl. 09:02:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KalleRussin

Citat från: Lilla My skrivet 17 november 2020 kl. 17:10:37
..... btw var du också tvungen att dubbelkolla och tänka efter för att inte skriva "Nimsy" istället för "Nimoy"?
... Heh, yes (´∀`;) Är så van vid Nimsy nu lol, fick dubbelkolla för jag trodde jag stavat fel först när jag hade skrivit Nimoy
Fascinating

Grimner

Alltid Star Wars i första hand, men jag tycker såklart om Star Trek också. Jag kanske inte kan kallas en äkta "Trekkie" (snarare nörd i största allmänhet), men jag gör i varje fall alltid Vulcanhälsningen istället för att vinka åt folk. ;D

Jag introducerades relativt tidigt för Star Trek - faktum är att Star Trek IV: The Voyage Home kan ha varit den allra första filmen jag ägde på DVD, under en tid då jag föredrog VHS av ren vana. När det gäller serier så började jag följa Star Trek: Enterprise tillsammans med min mor när jag var 8-9 år. Så dessa är de två Star Trek-medier jag har absolut starkast band till... och de enda jag sett mer än en gång vardera.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Lilla My

Mods are asleep - Post cute Trek-shit


KalleRussin

Fascinating

Anders M Olsson

Den nya tecknade serien Star Trek: Lower Decks finns nu på Amazon Prime Video.

Den har en helt ny infallsvinkel på Star Trek. Alla tidigare serier har fokuserat på kaptenen och de högsta befälen ombord på något av rymdflottans flaggskepp (eller som i DS9, en rymdstation). Den här serien följer däremot några av gräsrötterna ombord på ett av rymdflottans mindre viktiga skepp. En typisk besättning måste ju bestå av hundratals mannar, och några måste ju göra skitjobbet! ;)

Av det lilla jag har sett hittills tycker jag att det har blivit riktigt lyckat.

Hela första säsongen (tio avsnitt) finns på Prime Video och en andra säsong lär vara under produktion.

Scoobydoofan1

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 januari 2021 kl. 19:27:50
Den nya tecknade serien Star Trek: Lower Decks finns nu på Amazon Prime Video.

Den har en helt ny infallsvinkel på Star Trek. Alla tidigare serier har fokuserat på kaptenen och de högsta befälen ombord på något av rymdflottans flaggskepp (eller som i DS9, en rymdstation). Den här serien följer däremot några av gräsrötterna ombord på ett av rymdflottans mindre viktiga skepp. En typisk besättning måste ju bestå av hundratals mannar, och några måste ju göra skitjobbet! ;)

Av det lilla jag har sett hittills tycker jag att det har blivit riktigt lyckat.

Hela första säsongen (tio avsnitt) finns på Prime Video och en andra säsong lär vara under produktion.
Hur är den serien? Är den bra?

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 23 november 2021 kl. 15:52:54
Hur är den serien? Är den bra?

Alla mina Trek-vänner säger att den är jättebra! ;) Har inte sett den själv ännu dock.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla My skrivet 23 november 2021 kl. 16:48:25
Alla mina Trek-vänner säger att den är jättebra! ;) Har inte sett den själv ännu dock.
Hur är då dom andra serierna? Dom nya serierna.

Christer

Lower Decks var jättebra! Tog mig ett tag att börja kolla men sen binge:ade jag alltihop.

Scoobydoofan1

Citat från: Christer skrivet 24 november 2021 kl. 09:15:54
Lower Decks var jättebra! Tog mig ett tag att börja kolla men sen binge:ade jag alltihop.
Lower decks? Vilken serie är det?

Christer

Den vi pratade om i de senaste inläggen...

Scoobydoofan1

Citat från: Christer skrivet 24 november 2021 kl. 19:30:07
Den vi pratade om i de senaste inläggen...
Okej, var lite förvirrad.

Anders M Olsson

Jag noterar att Star Trek: Discovery säsong 3 och Star Trek: Lower Decks säsong 1 har släppts på DVD och Blu-ray alldeles i dagarna.

Scoobydoofan1

#58
Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 november 2021 kl. 18:54:40
Jag noterar att Star Trek: Discovery säsong 3 och Star Trek: Lower Decks säsong 1 har släppts på DVD och Blu-ray alldeles i dagarna.
Hur ser det ut med star Trek TOS och star Trek the animated series? Inklusive star Trek TOS filmerna med skådespelarna från Star Trek TOS.

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 november 2021 kl. 20:39:14
Hur ser det ut med star Trek TOS och star Trek the animated series? Inklusive star Trek TOS filmerna med skådespelarna från Star Trek TOS.

Vet inte riktigt vad du frågar.

TOS och TAS har sålts på både DVD och Bluray. Filmerna också.
TOS och TAS finns på Netflix också fortfarande för oss i Sverige.