Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare som låter som andra Dubbare

Startat av jimstrom, 24 augusti 2013 kl. 23:06:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Jag har i några tillfällen låtit mig själv att blanda ihop Per Sandborgh med Sture Ström eller Steve Kratz...

Några andra som jag tycker låter lika är:

Dan Ekborg och Joakim Jennefors
Johan Hedenberg och Reine Brynolfsson
Anders Aldgård och Johan Ulvesson
Peter Sjöquist och Staffan Hallerstam

Kommer kanske på mer senare... 

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 16 juli 2022 kl. 21:05:52Jag har i några tillfällen låtit mig själv att blanda ihop Per Sandborgh med Sture Ström eller Steve Kratz...

Några andra som jag tycker låter lika är:

Dan Ekborg och Joakim Jennefors
Johan Hedenberg och Reine Brynolfsson
Anders Aldgård och Johan Ulvesson
Peter Sjöquist och Staffan Hallerstam

Kommer kanske på mer senare...
Jo, jag kom på några mer som jag har blandat ihop:

Steve Kratz, Claes Ljungmark och Andreas Nilsson
Tommy Nilsson och Anders Byström
Mattias Knave och Johan Ulvesson
Hans Gustafsson och Jan Koldenius

Simon Axelsson

Jag vet inte om de räknas helt och hållet, men Martin Stenmarck och Erik Haag låter rätt lika varandra. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Mathilda Gustafsson

Lois Griffin från Family Guys tyska röst låter exakt som Lena Ericsson.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 september 2022 kl. 10:28:25Lois Griffin från Family Guys tyska röst låter exakt som Lena Ericsson.
Hade Lena Ericsson passat om Family Guy dubbats till svenska?

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 25 september 2022 kl. 10:44:09Hade Lena Ericsson passat om Family Guy dubbats till svenska?
Kanske fast inte om hon gör en liknande röst som tyskan för Ingen av de tyska rösterna passar med originalen

Disneyfantasten

Är det bara jag som tycker att Sture Ströms insats som Ceremonimästaren låter väldigt lik Claes Ljungmark?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2022 kl. 21:06:10Är det bara jag som tycker att Sture Ströms insats som Ceremonimästaren låter väldigt lik Claes Ljungmark?
I Törnrosa? Jag tror faktiskt jag håller med dig.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2022 kl. 21:10:03I Törnrosa? Jag tror faktiskt jag håller med dig.

Alldeles riktigt är det Törnrosa jag menar!

Hur tycker du då med de jag tidigare nämnde;

- att Lars Ambles insats i Sinbad Legenden om De Sju Haven låter väldigt mycket som Gunnar Uddén

- att Per Myrbergs insats i Rock-A-Doodle låter väldigt mycket som Allan Svensson

- att Rolf Skoglunds insats i Änglahund låter väldigt mycket som Ingemar Carlehed när han i slutet säger repliken "jag ska ta det monstret om det så ska bli min död"

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2022 kl. 21:17:28Alldeles riktigt är det Törnrosa jag menar!

Hur tycker du då med de jag tidigare nämnde;

- att Lars Ambles insats i Sinbad Legenden om De Sju Haven låter väldigt mycket som Gunnar Uddén

- att Per Myrbergs insats i Rock-A-Doodle låter väldigt mycket som Allan Svensson

- att Rolf Skoglunds insats i Änglahund låter väldigt mycket som Ingemar Carlehed när han i slutet säger repliken "jag ska ta det monstret om det så ska bli min död"
Utifrån minnet så håller jag nog med på alla.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv


Disneyfantasten

Är det kanske bara jag som tycker att Tommy Körberg låter som Joakim Jennefors i Skönheten och Odjuret när han sjunger i "Någonting som inte fanns förut"?

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 24 augusti 2013 kl. 23:06:55Hej. Under mitt lilla projekt att försöka dokumentera de svenska rösterna i tv-serien Star Wars Clone Wars, så har jag upptäckt att en del av dubbarna är förbluffande lika andra dubbare vilket sätter lite käppar i hjulet på att försöka identifiera dom utan credits.

Så jag skapar den här tråden för att försöka lista så många mimics (mimare) dvs. Dubbare som låter som andra dubbare.

Jag bidrar med följande:

Kristian Ståhlgren låter som Jan Nygren
Jonas Bergström   låter som Dick Eriksson
Fredrik Hiller        låter som Hasse Jonsson
Mikael Roupé       låter som Mattias Knave
Stephan Karlsén   låter som Peter Wanngren
Dan Bratt            låter som Kenneth Mildoff
Adam Fietz          låter som Andreas Nilsson/Fredrik Dolk

Det här är dom jag kan bidra med, ge gärna era egna förslag.

Tack på Förhand.

Jim Ström

Jag kan då inte höra någon nämnvärd likhet mellan Mikael och Mattias, mellan Stephan och Peter, eller mellan Adam, Andreas och Fredrik...

Disneyfantasten

#89
Är det bara jag som tycker att Jasmine Heikura och Mikaela Tidermark har snarlika röster samt att Ester Sjögren låter som Mikaela när hon sjunger i den där reklamen där hon syns i bild?

Är det bara jag som tycker att Molly Sandén, Domonique Pålsson Wiklund, Amy Diamond, Mimmi Sandén, Wiktoria Johansson, Frida Sandén, Linda Åslund, Emelie Clausen, Linn Ehrner, Norea Sjöquist, Mikaela Ardai Jennefors, Amanda Jennefors, Clara Henry, Ida On* och Carro Hermansson** har (någorlunda) likadana röster?

*Hon verkar ha börjat dubba, närmare bestämt i serien "Född Agent".

**Hon har inte börjat dubba ännu, men ändock.