Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Knull Marvels nya Superhjälte

Startat av Mathilda Gustafsson, 20 juli 2020 kl. 20:28:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Steffan Rudvall

Antagligen kommer de att ta bort K när det kommer till Sverige

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


Sabelöga

Tänk er när dom annonserar den nya filmen på plakat med texten. "Knull. På bio i sommar."
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 20 juli 2020 kl. 21:19:41
Tänk er när dom annonserar den nya filmen på plakat med texten. "Knull. På bio i sommar."
Jo, jag tror att vi på goda grunder kan förmoda att namnet kommer ändras när den släpps i Sverige...

Utifrån det här namnet kan vi i alla fall vara säkra på att ingen som jobbar på Marvel talar svenska... ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 20 juli 2020 kl. 21:19:41
Tänk er när dom annonserar den nya filmen på plakat med texten. "Knull. På bio i sommar."
Så här

Simon Axelsson

Ny och ny, han förekom i deras serietidningar för så mycket som två år sen.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 20:31:45
Antagligen kommer de att ta bort K när det kommer till Sverige

Nja, jag vet inte. Vad jag kan minnas har de inte ändrat några superhjältars eller skurkars namn på liknande sätt tidigare. Det finns ju filmtitlar som gått igenom namnbyte i Sverige och så (till exempel Captain America: The Winter Soldier fick ju heta Captain America: The Return of The First Avenger i Sverige), men inga superhjältar eller skurkar utöver de som ganska länge sen fick försvenskade namn (Spider-Man/Spindelmannen och Hulk/Hulken).

Citat från: gstone skrivet 20 juli 2020 kl. 20:34:19
Kan han KNULLA ??? ??? ??? ???;D

Ska man vara seriös, nja. Han är symbioternas härskare, en utomjordisk parasit precis som Venom. Han kan knulla, visst, men hans barn verkar enbart kunna göra det om de har en värd som kan göra det åt dem. Han liksom alla andra symbioter verkar kunna föröka sig, men bara asexuellt med hjälp av ett fåtal frön som de har i kroppen.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 20:59:12
Nej men kanske NULLA eftersom det utallas Null

Ja, det uttalas ju Null. Null är ju synonym till "void", och enligt karaktärens bakgrundshistoria föddes han i det kalla, mörka tomheten.
Så bland symbioterna finns Knull (betyder "fuck" men uttalas på så vis att man kan översätta det till "tomhet"), Venom ("gift"), Carnage ("blodbad"), Riot (typ "bärsärk"), Lasher (typ "piskaren"), Phage (kort för "bacteriophage", "bakteriofag", "ett virus som parasiterar en bakterie genom att infektera den och reproducera inuti den"), Agony ("plåga"), Scream ("skrik"), Mania ("vanvett"), Scorn ("förakt"), Toxin ("gift" han med, en annan sort dock), samt den goda av de alla Anti-Venom ("motgift").

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2020 kl. 21:32:48
Jo, jag tror att vi på goda grunder kan förmoda att namnet kommer ändras när den släpps i Sverige...

Utifrån det här namnet kan vi i alla fall vara säkra på att ingen som jobbar på Marvel talar svenska... ;)


Marvel hörde av sig till skaparen och frågade honom om han visste att Knull betyder "fuck" kort efter att karaktären utannonserades.Tydligen visste karaktärens skapare att det var svenska för "fuck" då han svarde med ett simpelt ja, men jag skulle tro att han antog att det var "fuck" som i "fuck you" eller "fuck off" och inte som i "I want to fuck".

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 21:43:13
Så här


Glöm inte Sony och Marvel loggorna, utöver det, fantastisk poster.


Ber om ursäkt för det långa inlägget.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 juli 2020 kl. 21:56:03
Ny och ny, han förekom i deras serietidningar för så mycket som två år sen.

Nja, jag vet inte. Vad jag kan minnas har de inte ändrat några superhjältars eller skurkars namn på liknande sätt tidigare. Det finns ju filmtitlar som gått igenom namnbyte i Sverige och så (till exempel Captain America: The Winter Soldier fick ju heta Captain America: The Return of The First Avenger i Sverige), men inga superhjältar eller skurkar utöver de som ganska länge sen fick försvenskade namn (Spider-Man/Spindelmannen och Hulk/Hulken).

Ska man vara seriös, nja. Han är symbioternas härskare, en utomjordisk parasit precis som Venom. Han kan knulla, visst, men hans barn verkar enbart kunna göra det om de har en värd som kan göra det åt dem. Han liksom alla andra symbioter verkar kunna föröka sig, men bara asexuellt med hjälp av ett fåtal frön som de har i kroppen.

Ja, det uttalas ju Null. Null är ju synonym till "void", och enligt karaktärens bakgrundshistoria föddes han i det kalla, mörka tomheten.
Så bland symbioterna finns Knull (betyder "fuck" men uttalas på så vis att man kan översätta det till "tomhet"), Venom ("gift"), Carnage ("blodbad"), Riot (typ "bärsärk"), Lasher (typ "piskaren"), Phage (kort för "bacteriophage", "bakteriofag", "ett virus som parasiterar en bakterie genom att infektera den och reproducera inuti den"), Agony ("plåga"), Scream ("skrik"), Mania ("vanvett"), Scorn ("förakt"), Toxin ("gift" han med, en annan sort dock), samt den goda av de alla Anti-Venom ("motgift").

Marvel hörde av sig till skaparen och frågade honom om han visste att Knull betyder "fuck" kort efter att karaktären utannonserades.Tydligen visste karaktärens skapare att det var svenska för "fuck" då han svarde med ett simpelt ja, men jag skulle tro att han antog att det var "fuck" som i "fuck you" eller "fuck off" och inte som i "I want to fuck".

Glöm inte Sony och Marvel loggorna, utöver det, fantastisk poster.


Ber om ursäkt för det långa inlägget.

Du är full av bra info ! ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Minst lika festligt som när Honda för några år sen var på god väg att döpa sin senaste bilmodell till "Fitta"...  :)

Sabelöga

Houba !


Sabelöga

Citat från: MOA skrivet 20 juli 2020 kl. 23:40:07
Varför ett sånt namn?
Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 juli 2020 kl. 21:56:03
Ny och ny, han förekom i deras serietidningar för så mycket som två år sen.

Nja, jag vet inte. Vad jag kan minnas har de inte ändrat några superhjältars eller skurkars namn på liknande sätt tidigare. Det finns ju filmtitlar som gått igenom namnbyte i Sverige och så (till exempel Captain America: The Winter Soldier fick ju heta Captain America: The Return of The First Avenger i Sverige), men inga superhjältar eller skurkar utöver de som ganska länge sen fick försvenskade namn (Spider-Man/Spindelmannen och Hulk/Hulken).

Ska man vara seriös, nja. Han är symbioternas härskare, en utomjordisk parasit precis som Venom. Han kan knulla, visst, men hans barn verkar enbart kunna göra det om de har en värd som kan göra det åt dem. Han liksom alla andra symbioter verkar kunna föröka sig, men bara asexuellt med hjälp av ett fåtal frön som de har i kroppen.

Ja, det uttalas ju Null. Null är ju synonym till "void", och enligt karaktärens bakgrundshistoria föddes han i det kalla, mörka tomheten.
Så bland symbioterna finns Knull (betyder "fuck" men uttalas på så vis att man kan översätta det till "tomhet"), Venom ("gift"), Carnage ("blodbad"), Riot (typ "bärsärk"), Lasher (typ "piskaren"), Phage (kort för "bacteriophage", "bakteriofag", "ett virus som parasiterar en bakterie genom att infektera den och reproducera inuti den"), Agony ("plåga"), Scream ("skrik"), Mania ("vanvett"), Scorn ("förakt"), Toxin ("gift" han med, en annan sort dock), samt den goda av de alla Anti-Venom ("motgift").

Marvel hörde av sig till skaparen och frågade honom om han visste att Knull betyder "fuck" kort efter att karaktären utannonserades.Tydligen visste karaktärens skapare att det var svenska för "fuck" då han svarde med ett simpelt ja, men jag skulle tro att han antog att det var "fuck" som i "fuck you" eller "fuck off" och inte som i "I want to fuck".

Glöm inte Sony och Marvel loggorna, utöver det, fantastisk poster.


Ber om ursäkt för det långa inlägget.
Var det det du undrade?
Houba !

Lilla My

Som asexuell blir jag fruktansvärt nervös över att läsa "KNULL IS COMING" i stora vita spermabokstäver

Mathilda Gustafsson

Citat från: Lilla My skrivet 21 juli 2020 kl. 10:34:31
Som asexuell blir jag fruktansvärt nervös över att läsa "KNULL IS COMING" i stora vita spermabokstäver
Vad betyder asexuell?