Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 september 2019 kl. 13:02:07
Visst kan det finnas dubbcredits under eller efter sluttexterna på filmen, men när det gäller Nordisk Film vet jag inte hur stor den chansen är.

Det enda jag har hittat än så länge om rösterna är några biobokningssidor, som anger följande om Playmobile - Filmen:
"Svenska röster: Julia Kedhammar, Theodor Strid, Anton Körberg"

Men det lär väl vara fler än de tre som medverkar, och vem som spelar respektive rollfigur lär vi knappast få veta förrän tidigast 2 - 3 dagar innan premiären.

Vad kul att höra att Anton Körberg ska vara med i en dubbning igen.  ;D

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 12 september 2019 kl. 21:11:28
Vad kul att höra att Anton Körberg ska vara med i en dubbning igen.  ;D

Det var la inte så värst länge sedan han dubbade? Han gör väl rösten i alla Draktränaren-filmerna, varav den tredje släpptes i Februari, om jag inte minns fel.
Själv är jag dock inte ett dugg intresserad av Playmobile - Filmen, tycker den ser högst medioker ut. Får väl ta och se den vid ett senare tillfälle, tänker inte se den på bio och det finns annat jag ser mycket mer fram emot.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 augusti 2019 kl. 22:08:57
Jag har tyvärr totalt glömt bort allt detta, då det varit så fullt upp med jobb och annat... :(

Jag ska ordna det snarast.

Hur har det gått med Disney-Prinsessor Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar? (jag kan inte hitta den bland Svenska röster och credits)

gstone

Jag vill inte låta otrevlig så förlåt.

Men jag skulle helst vilja ha credits till Playmobil filmen innan söndagen.

Det vore värdigt bra om du kunde ordna detta !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag mailade till Sandrew Metronomes presskontakt för några dagar sedan angående Playmobil: The Movie, men har tyvärr inte fått något svar alls än. :(

Om hen inte svarar inom ett par dagar kommer jag undersöka och se om det kan finnas någon annan på företaget, som är lämpligare att prata med. Mycket mer än så kan jag inte göra, men jag gör allt jag kan i alla fall. :)

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 augusti 2019 kl. 22:16:19

Tror nog inte att Cats kommer att dubbas, de enda musikaler som verkar dubbas nu för tiden är Disney-filmer. Bara för att lättillgängliga svenska låttexter finns måste inte filmen dubbas, Mamma Mia-filmerna till exempel hade ju också lättillgängliga svenska låttexter men de var inte dubbade, de svenska texterna var endast med som undertexter. Tror inte detta är en Oscars-värdig film, ser mer ut att vara till för att underhålla mindre barn, om så är fallet lär den knappast vara konstnärlig, den är dessutom baserad på en musikal och kommer därför inte få en Oscarsnominering ändå då den är långt ifrån originell.
Hur hör Hugo hit förresten?

Men alla sånger i Mamma Mia filmerna är ju av ABBA. Så du hade väl redan svenskatexter till att början ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 september 2019 kl. 16:27:32
Men alla sånger i Mamma Mia filmerna är ju av ABBA. Så du hade väl redan svenskatexter till att början ?

Inte alla... Flera av låtarna har tidigare endast gjorts på Engelska
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 september 2019 kl. 16:29:13
Inte alla... Flera av låtarna har tidigare endast gjorts på Engelska

Det var verkligen en överraskning !!

Jag var särker rätt på att  när dom gjorde låtarna gjord dom både svensk och engelsk version.

Men jag borde förstått lite av översättning i Mamma Mia musikalen passar lite för bra in handling för vara tidigare gjorda

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Någon som har en rollista för Playmobil filmen än ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 september 2019 kl. 13:16:50
Någon som har en rollista för Playmobil filmen än ?
Jag har precis fått creditlista för Playmobil: Filmen, och kommer publicera den vid nästa uppdatering. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2019 kl. 13:27:35
Jag har precis fått creditlista för Playmobil: Filmen, och kommer publicera den vid nästa uppdatering. :)

Vad himla kul ! Hoppas det blir innan 15.00 på söndag !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2019 kl. 13:27:35
Jag har precis fått creditlista för Playmobil: Filmen, och kommer publicera den vid nästa uppdatering. :)

Glöm då inte att ta med Disney Prinsessor Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar!  :) (förlåt om jag är tjatig, men jag längtar verkligen efter att få se dess rollista på Dubbningshemsidan, den finns iallafall på Disneyania!  :) )

Elios

Hade du nånsin velat göra en video och lägga upp på exempelvis Youtube eller så här där du visar hur det ser ut när du lägger upp en creditslista eller något liknande under en uppdatering??  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 21 september 2019 kl. 09:00:39
Hade du nånsin velat göra en video och lägga upp på exempelvis Youtube eller så här där du visar hur det ser ut när du lägger upp en creditslista eller något liknande under en uppdatering??  :)
Det skulle nog vara ganska tråkigt att se... ;)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 september 2019 kl. 09:10:27
Det skulle nog vara ganska tråkigt att se... ;)

Nejdå. Det tycker jag inte. Hade vorigt kul och jätte intressant att se hur allt det går till.  ;D