Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Lady och Lufsen (2019)

Startat av gstone, 10 maj 2019 kl. 14:15:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 september 2019 kl. 15:14:02
Min gissning är att Disney gör så för att öka intresset för Disney+, och ge presumtiva kunder ett incitament att faktiskt börja abonnera på Disney+. Trots allt verkar ju de flesta andra långfilmer som ska finnas på Disney+ ända från starten vara sådana som redan finns tillgängliga på DVD och Blu-Ray, så då vill man nog hitta på någon exklusiv film för att folk ska "tvingas" ge tjänsten en chans. På så sätt kan man utnyttja det vid marknadsföring, och gå ut med att filmen "Endast kommer finnas på Disney+".

Ja det är ju viktigt att dem sög er i förväg att den bara kommer att visas där.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 september 2019 kl. 15:14:02
Min gissning är att Disney gör så för att öka intresset för Disney+, och ge presumtiva kunder ett incitament att faktiskt börja abonnera på Disney+. Trots allt verkar ju de flesta andra långfilmer som ska finnas på Disney+ ända från starten vara sådana som redan finns tillgängliga på DVD och Blu-Ray, så då vill man nog hitta på någon exklusiv film för att folk ska "tvingas" ge tjänsten en chans. På så sätt kan man utnyttja det vid marknadsföring, och gå ut med att filmen "Endast kommer finnas på Disney+".

Det har du säkert rätt i. Men det utesluter inte att den kan komma på annat sätt senare, t.ex. på DVD och Blu-ray.

Disney har ju i åratal annonserat att filmer "endast kommer på bio", men det är ju bara sant under de första månaderna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 september 2019 kl. 06:49:52
Det har du säkert rätt i. Men det utesluter inte att den kan komma på annat sätt senare, t.ex. på DVD och Blu-ray.

Disney har ju i åratal annonserat att filmer "endast kommer på bio", men det är ju bara sant under de första månaderna.
Precis, det är inte mycket som annonserats som "exklusivt" för något format/tjänst/o.s.v. som verkligen förblir exklusivt för all framtid...

Elios

Jag ser ju fram emot den.   8)
Av trailern att dömma så undrar jag bara om dem lagt på såna munrörelser som dom gjort förr nu när det är riktiga djur!?^^  :P

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 september 2019 kl. 06:49:52
Det har du säkert rätt i. Men det utesluter inte att den kan komma på annat sätt senare, t.ex. på DVD och Blu-ray.

Disney har ju i åratal annonserat att filmer "endast kommer på bio", men det är ju bara sant under de första månaderna.

Jag undrar när streamingstjänsten ska komma till Sverige, jag har läst någonstans att det ska vara under första halvåret 2020, vilket nog sannolikt borde innebära omkring påsken 2020...

Apro på det, så vet jag att även en spelfilmsversion av Svärdet i Stenen kommer att vara exklusivt producerad för Disney+ och enligt Wikipedia påbörjades filmningen 2018-09-24, så då undrar jag; när kommer den filmen ut egentligen?  ???

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2019 kl. 21:15:39
Jag undrar när streamingstjänsten ska komma till Sverige, jag har läst någonstans att det ska vara under första halvåret 2020, vilket nog sannolikt borde innebära omkring påsken 2020...

Apro på det, så vet jag att även en spelfilmsversion av Svärdet i Stenen kommer att vara exklusivt producerad för Disney+ och enligt Wikipedia påbörjades filmningen 2018-09-24, så då undrar jag; när kommer den filmen ut egentligen?  ???

Det konstiga med den film är att vi har  hört noll casting om den. Disney har  inte sagt  en enda skådespelare som kommer medverka i den nya Svärdet i Stenen väldigt konstigt ??

Kan det var så att skådespelarna är så okända Disney struntar i att ens berätta vilka dom är.

Den är ju ändå inte gjord på bio films budget !

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

En ny trailer för live action Lady och Lufsenhar kommit idag !


https://www.youtube.com/watch?v=LmCQrpagfHQ
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 oktober 2019 kl. 09:29:53
En ny trailer för live action Lady och Lufsenhar kommit idag !


https://www.youtube.com/watch?v=LmCQrpagfHQ

Då fick vi alltså reda på hur Lady fick av sig munkorgen...

Och katterna är här Tabby istället för Siames...

Och Jim Jr har här ersatts med Lulu...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2019 kl. 09:09:50
Då fick vi alltså reda på hur Lady fick av sig munkorgen...

Och katterna är här Tabby istället för Siames...

Och Jim Jr har här ersatts med Lulu...

Hur kan du se att dom är  Tabby katter ?  D u måste VERKLIGEN vara duktigt på djur !! ;D

Bra gjort !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 oktober 2019 kl. 23:07:19
Hur kan du se att dom är  Tabby katter ?  D u måste VERKLIGEN vara duktigt på djur !! ;D

Bra gjort !

Jag kan se det eftersom de är randiga!  ;)

Det är iallafall solklart att det INTE är varesig Siames, Angora, Russian Blue, Abessinier, Perser, Calico eller Maine Coon!  ;)

gstone

Hur stora tror ni oddsen är att den här filmen blir dubbad till svenska ?

Och eftersom den inte gjord för bio kommer. Tror ni ändå även sångerna  filmen dubbas till svenska  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  4 november 2019 kl. 15:45:37
Hur stora tror ni oddsen är att den här filmen blir dubbad till svenska ?

Och eftersom den inte gjord för bio kommer. Tror ni ändå även sångerna  filmen dubbas till svenska  ?

Netflixfilmer dubbas, så varför skulle inte andra streamingtjänster få sina filmer dubbade?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Om inte Disney+ kommer resonera helt annorlunda kring dubbning än vad Disney Channel/Disney XD gör (vilket inte verkar troligt), så skulle jag tro att det är ungefär 80% chans att Lady och Lufsen kommer att dubbas till svenska, norska och danska - sannolikt inte finska, dock.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 november 2019 kl. 16:37:27
Om inte Disney+ kommer resonera helt annorlunda kring dubbning än vad Disney Channel/Disney XD gör (vilket inte verkar troligt), så skulle jag tro att det är ungefär 80% chans att Lady och Lufsen kommer att dubbas till svenska, norska och danska - sannolikt inte finska, dock.

Det var en lättnattad  :D

Hoppas jag kan se Live Action på min nästa Födelsedag. Vore super kul sätt att fira !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#29
Så äntligen har röst till Katterna den här filmen avslöjades.

Och två saker dom katetrarna röster är värt att notera .

1: Prices i originalet är katternas röst eller i detta fall röster sammma person/personer som också skrev deras sång. Kul referens till originalet tycker :D

2: Väldigt oväntat är båda katternas röster manliga den här versionen !
Inte utan presdint förstås eftersom både Kaa , Jock in denna vill och Måzart alla också byte kön i live action versionerna. Med detta kan nog nästan garantera att katterna själva är hankatter i denna version och inte honor som du verkade vara i originalet.

Katterna heter Rex & Doven  och spelas i denna film av Roman GianArthur Irvin och Nate 'Rocket' Wonder. Enligt Wikipedia är dom trots helt olika efter namn faktiskt bröder och vara både grundar av skivbolaget Wonderland.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.