Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Luca (2021)

Startat av E, 30 juli 2020 kl. 18:17:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  8 juni 2021 kl. 10:46:49
Och det stämmer inte utifrån den senaste trailern. I den hörs Jan Åström i samma roll och tror mer på att Jan dubbar den karaktären i och med att Lina Hedlund medverkar i samma trailer.

Trailerröster kan man dock inte vara 100% säkra på, filmen har inte haft premiär ännu, vi vår vänta och se när filmen väl har premiär, dessutom så har Jan Åström och Fredrik Hiller ganska mörka röster och är ofta skrovliga även om Jan Åström har en grövre röst...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 juni 2021 kl. 20:25:59
Trailerröster kan man dock inte vara 100% säkra på, filmen har inte haft premiär ännu, vi vår vänta och se när filmen väl har premiär, dessutom så har Jan Åström och Fredrik Hiller ganska mörka röster och är ofta skrovliga även om Jan Åström har en grövre röst...

Båda har visserligen hyfsat mörka röster, men de går ju definitivt att skilja på. Dessutom brukar väl rösterna i senare trailers stämma bättre överens med de i den faktiska filmen än de i tidigare trailers, speciellt om senare trailers enbart finns svenskdubbade på, exempelvis, Disney+?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 juni 2021 kl. 20:38:33
Dessutom brukar väl rösterna i senare trailers stämma bättre överens med de i den faktiska filmen än de i tidigare trailers, speciellt om senare trailers enbart finns svenskdubbade på, exempelvis, Disney+?
Ja, röster i sena trailers brukar vanligtvis överensstämma med den färdiga filmen, även om det förstås finns undantag. Men ju senare en trailer gjorts, desto större är chansen att det är samma röster (och troligen till och med autentiskt ljud) som i den färdiga filmen.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juni 2021 kl. 10:36:03
Nu när det är ungefär en och en halv veckas tid kvar till premiären så hoppas jag att de går ut med rösterna
I och med att Luca får premiär direkt på Disney+, så tror jag inte att Disney kommer att offentliggöra något om rösterna innan premiären - Disney brukar främst skicka ut pressreleaser om röster vid biovisade filmer.

gstone

Sacha Baron Cohen kommer göra rösten i filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2021 kl. 20:01:54
Sacha Baron Cohen kommer göra rösten i filmen.

Även Sandy Martin (Macs mamma i It's Always Sunny In Philadelphia) medverkar.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Luca har nu släppts på Disney+. Här kommer credits.

Huvudrollsinnehavare först.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Sedan övriga medverkande.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Adam Larsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 juni 2021 kl. 09:09:12
Sedan övriga medverkande.
Det verkar som att Charlotte har blivit en ny version av Monica Forsberg då hon är frisör för de två senaste Pixar filmerna.

Steffan Rudvall

#38
Citat från: Adam Larsson skrivet 18 juni 2021 kl. 09:15:00
Det verkar som att Charlotte har blivit en ny version av Monica Forsberg då hon är frisör för de två senaste Pixar filmerna.
Regissör, specifikt dialogregissör.

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 juni 2021 kl. 09:15:00
Det verkar som att Charlotte har blivit en ny version av Monica Forsberg då hon är frisör för de två senaste Pixar filmerna.

Jag antar att du menar regissör och inte frisör?  ;)

Annars kan jag tycka att Mikaela Tidermark Nelson också är en nuvarande version av Monica Forsberg då hon är flitigt aktiv i dubbningar och har en distinkt röst och ofta har mer än en roll per produktion...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2021 kl. 09:17:56
Jag antar att du menar regissör och inte frisör?  ;)

Annars kan jag tycka att Mikaela Tidermark Nelson också är en nuvarande version av Monica Forsberg då hon är flitigt aktiv i dubbningar och har en distinkt röst och ofta har mer än en roll per produktion...
Fast Mikaela arbetar ju inte som regissör och producent vilket Forsberg ofta gjorde...

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 juni 2021 kl. 09:08:34
Luca har nu släppts på Disney+. Här kommer credits.

Huvudrollsinnehavare först.
Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 juni 2021 kl. 09:09:12
Sedan övriga medverkande.

Känns tryggt att Ayla Kabaca, Jan Åström, Rennie Mirro, Sam Molavi, Kajsa Reingardt, Adam Fietz, Astrid Assefa, Ole Ornered, Steve Kratz, Ana Gil De Melo Nascimento, Reuben Sallmander och Jamil Drissi medverkar...

Robin Keller vet jag att jag läst i creditlistor förut men minns inte vilka...

Orlando Wahlsteen, Hannes Duberg, Charlie Löfgren Kruse, Benjamin Tesfazion, Orietta Berti och Lucianna Littizzetto har jag aldrig hört talas om förut...

Jag kände inte igen något namn under "övriga röster" med undantag för Jamil Drissi och Hugo Ornered... (skulle gissa att Hugo är släkt med Ole Ornered, minns att jag sett Hugo crediteras i flera creditlistor)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2021 kl. 09:24:52
Fast Mikaela arbetar ju inte som regissör och producent vilket Forsberg ofta gjorde...

Vilken KM-dubbare tycker då du är mest lik Mikaela...?

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2021 kl. 09:29:17
Vilken KM-dubbare tycker då du är mest lik Mikaela...?
Mia eller Johanna

Disneyfantasten


Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2021 kl. 09:40:44
Kihl och Ljungberg?
Ja, du frågade om KM-dubbare så jag tänkte att det var självklart vem jag menade.