Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (22.5%)
The Scooby-Doo Show
14 (35%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.5%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.5%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
3 (7.5%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (12.5%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.5%)

Antal personer som röstat: 38

gstone

Scooby Doo möter Ho Chi Minh.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 maj 2021 kl. 22:06:48
Scooby Doo Möter Fidel Castro.
Citat från: gstone skrivet  1 juni 2021 kl. 16:21:18
Scooby Doo möter Ho Chi Minh.
Kan du vara snäll och sluta med den sortens oseriösa inlägg? Något sådant avsnitt finns inte, och jag betvivlar starkt att det kommer att komma.

Vill du försöka vara rolig finns det lämpligare trådar för sådant.

MOA


Erika

Citat från: MOA skrivet  2 juni 2021 kl. 19:40:06
Lägg ner

Håller med.

Kan du lägga av med dessa tramsinlägg, Gstone? Det är bara tröttsamt...

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  2 juni 2021 kl. 20:01:12
Håller med.

Kan du lägga av med dessa tramsinlägg, Gstone? Det är bara tröttsamt...
Instämmer fullständigt. Det här är sista varningen, Gstone.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2021 kl. 21:15:17
Vem spelar Shaggys Mamma? (hon förekommer aldrig i bild)

Kanske lite sent svar, men jag ser om filmen nu. Kan det vara Cecilia Wrangel?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


marols

Hej! Jag är ute efter The Scooby Doo Show avsnitt med Media Dubbs dubbning. Jag söker inga specifika avsnitt utan undrar bara om det är någon som vet var man kan hitta.

Daniel Hofverberg

Citat från: marols skrivet 22 augusti 2021 kl. 17:07:20
Hej! Jag är ute efter The Scooby Doo Show avsnitt med Media Dubbs dubbning. Jag söker inga specifika avsnitt utan undrar bara om det är någon som vet var man kan hitta.
Jag har (åtminstone) 35 av de 40 avsnitten av The Scooby-Doo Show med Mediadubb Internationals dubbning. :)

Jag har länge tänkt att synka svenskt ljud (med båda dubbningarna) till bättre bildkällor och göra DVD:er med hela serien, men på grund av de saknade avsnitten har det tyvärr inte kunnat påbörjas. En del av "mina" avsnitt (närmare bestämt de jag inte spelat in själv, utan kommer från annat håll) är också enbart med ljud, ingen bild, varför de inte kan användas rakt av utan måste synkas till bättre bildkällor.

Jag saknar i dagsläget 4 eller 5 avsnitt, beroende på om alla avsnitt dubbats eller inte:
02     1-02      SDD-2     18/Sep/76   The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

25     3-01      78001     09/Sep/78   Watch Out! The Willawaw!
26     3-02      78002     16/Sep/78   A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
28     3-04      78004     30/Sep/78   To Switch a Witch (Dubbades kanske aldrig av Mediadubb...?)
31     3-07      78007     21/Oct/78   The Creepy Case of Old Iron Face

Jag har inget minne av att någonsin ha sett To Switch a Witch på TV3, varför jag misstänker att Mediadubb International kanske aldrig dubbade det avsnittet. Det avsnittet verkar också sällan visas i svensk TV överlag - även med Sun Studios dubbning har det avsnittet mig veterligen sällan eller aldrig visats på Cartoon Network eller Boomerang, men däremot någon enstaka gång på TV4 plus har släppts på DVD i Sverige.

Det avsnittet är ju också mörkare än övriga avsnitt, så det känns fullt rimligt att TV3 kan ha valt att inte sända det avsnittet - det avsnittet handlar ju trots allt om häxprocesserna i Salem, Massachusetts på 1600-talet; ett tillräckligt mörkt och invecklat ämne för vuxna, och inte alls helt lätt för yngre barn att ta in...

Sen är det förstås möjligt att avsnittet kan ha dubbats även om det aldrig sändes, eller att det trots allt sändes men att jag råkade missa det avsnittet - tyvärr svårt att få någon klarhet i detta...

Sen är jag 99% säker på att jag ska ha spelat in The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från TV3, men det avsnittet har jag trots mycket letande tyvärr inte lyckats hitta åt. Det grämer mig verkligen, då det ju är det enda avsnittet som saknas från säsong 1 och det enda hindret att påbörja mitt projekt med att synka svenskt ljud till bättre bildkällor... :(

moviefan

Några av de första avsnitten av Where Are You, finns i com hem boxen. De är med svenska dubbningen. Hoppas det kommer fler avsnitt framöver. Vet tyvärr inget om vilken dubb det är.

gstone

Citat från: moviefan skrivet 31 augusti 2021 kl. 16:02:53
Några av de första avsnitten av Where Are You, finns i com hem boxen. De är med svenska dubbningen. Hoppas det kommer fler avsnitt framöver. Vet tyvärr inget om vilken dubb det är.

Det måste vara media dubbs annars är jag inte intresserad :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Viktor

Vem sjunger detta introt? Jag tror att det är Charlotte Ardai Jennefors men hon nämns inte bland de svenska rösterna


https://youtu.be/wjwBEAn46Tc

Steffan Rudvall

Citat från: Viktor skrivet  8 maj 2022 kl. 21:52:56Vem sjunger detta introt? Jag tror att det är Charlotte Ardai Jennefors men hon nämns inte bland de svenska rösterna


https://youtu.be/wjwBEAn46Tc
Det behöver inte utesluta att det är hon som sjunger, Tommy Nilsson nämns ju inte heller och han sjunger ju Scooby Doo: Var är du!

Lillefot

Citat från: Viktor skrivet  8 maj 2022 kl. 21:52:56Vem sjunger detta introt? Jag tror att det är Charlotte Ardai Jennefors men hon nämns inte bland de svenska rösterna


https://youtu.be/wjwBEAn46Tc
Min gissning är att det är Annelie Berg, nu står visserligen inte hon med heller i förtexterna men ändå.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran