Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Luca (2021)

Startat av E, 30 juli 2020 kl. 18:17:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2021 kl. 10:15:59
Jag har förresten en känsla om att de fysiska utgåvorna av filmen kommer lida av samma problem som Raya och den sista drakens.

Syftar du på DVD eller Bluray-utgåvorna?

Jag har nämligen hittills varken Själen eller Raya till min ägo ännu...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 10:18:26
Syftar du på DVD eller Bluray-utgåvorna?

Jag har nämligen hittills varken Själen eller Raya till min ägo ännu...
Ja, jag menar alltså själva omslagen. Själen är det dock inget fel på den har till och med svensk bildversion.

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2021 kl. 10:15:59
Jag har förresten en känsla om att de fysiska utgåvorna av filmen kommer lida av samma problem som Raya och den sista drakens.

Jag vet inte om man kan kalla det för ett "problem", men för de nordiska länderna kommer Luca i två DVD-utgåvor, en för Sverige och Finland, samt en för Danmark och Norge. På Blu-ray blir det bara en utgåva för alla fyra länderna. På ryggen kommer det att stå Pixars klassikernummer 24. Man kan knappast klaga på språket på framsidan eftersom filmen heter likadant på alla språken.

Så länge som filmen kommer på DVD och Blu-ray stör det inte mig att omslagen blir gemensamma för flera länder.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 juli 2021 kl. 13:15:12
Jag vet inte om man kan kalla det för ett "problem", men för de nordiska länderna kommer Luca i två DVD-utgåvor, en för Sverige och Finland, samt en för Danmark och Norge. På Blu-ray blir det bara en utgåva för alla fyra länderna. På ryggen kommer det att stå Pixars klassikernummer 24. Man kan knappast klaga på språket på framsidan eftersom filmen heter likadant på alla språken.

Så länge som filmen kommer på DVD och Blu-ray stör det inte mig att omslagen blir gemensamma för flera länder.
Hur vet du att den kommer ha klassikernummer på ryggen?

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 juli 2021 kl. 13:25:17
Hur vet du att den kommer ha klassikernummer på ryggen?

Därför att alla Pixar-filmer har det!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 13:27:35
Därför att alla Pixar-filmer har det!  ;)
Om du läser Anders inlägg så står det att det kommer två DVD utgåvor i Norden en för Finland och Sverige och en för Danmark och Norge samt en blu-ray utgåva för hela norden. Alltså likadant som med Raya och den sista draken som inte har något klassikernummer på ryggen. Det är nog därför hon undrar.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 juli 2021 kl. 13:32:43
Om du läser Anders inlägg så står det att det kommer två DVD utgåvor i Norden en för Finland och Sverige och en för Danmark och Norge samt en blu-ray utgåva för hela norden. Alltså likadant som med Raya och den sista draken som inte har något klassikernummer på ryggen. Det är nog därför hon undrar.

Okej, det var verkligen dålig stil av dem, numreringar drar trots allt in större intäkter...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 13:34:04
Okej, det var verkligen dålig stil av dem, numreringar drar trots allt in större intäkter...

Gör det verkligen det? Finns det siffror som stödjer det påståendet?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 juli 2021 kl. 13:36:13
Gör det verkligen det? Finns det siffror som stödjer det påståendet?
Jag vet inte om detta stämmer men det kan vara så att när man ser numret så vill man ha hela samlingen.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 juli 2021 kl. 13:36:13
Gör det verkligen det? Finns det siffror som stödjer det påståendet?

Då blir det fler som samlar och samlande är stort intresse för många!  ;)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 juli 2021 kl. 13:37:33
Jag vet inte om detta stämmer men det kan vara så att när man ser numret så vill man ha hela samlingen.

Precis, det är det jag menar!

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 13:34:04
Okej, det var verkligen dålig stil av dem, numreringar drar trots allt in större intäkter...

Jag skrev ju att Luca kommer att ha Pixar-nummer 24 på ryggen!



Att Raya och den sista draken inte hade något nummer berodde på att Disney inte räknade den som klassiker. Varför de inte gjorde det vet bara Disney själva...

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 juli 2021 kl. 13:55:03
Jag skrev ju att Luca kommer att ha Pixar-nummer 24 på ryggen!

Men så bra, så är det ju som det ska vara...

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 juli 2021 kl. 13:55:03
Att Raya och den sista draken inte hade något nummer berodde på att Disney inte räknade den som klassiker. Varför de inte gjorde det vet bara Disney själva...
Så det är officiellt att den inte räknas som Disneyklassiker i här?

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 juli 2021 kl. 14:27:25
Så det är officiellt att den inte räknas som Disneyklassiker i här?

Ja, och det beskedet gav jag dig redan den 11 maj:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11151.msg102163#msg102163

Mathilda Gustafsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 juli 2021 kl. 15:06:07
Ja, och det beskedet gav jag dig redan den 11 maj:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11151.msg102163#msg102163
Vad är problemet med att Han frågar igen? Han vill väl bara vara 100 % säker!