Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Monsters At Work

Startat av gstone, 9 april 2019 kl. 20:20:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juli 2021 kl. 15:14:02
Så det var alltså inte Jan Mybrand som spelade Mike trots allt utan Jonas Bergström, hade fel!  :-[

Hursomhelst så tycker jag visserligen att Jonas Bergström är lite bättre än Johan Ulveson, men fortfarande inte rätt man för Wazowski och jag är fortfarande besviken att Robert Gustafsson och Allan Svensson inte återkom...

Då kan jag som tröstpris vara tacksam över att Vanna Rosenberg, Isabelle Moreau och Roger Storm återkom!  :D (är förövrigt imponerad att Isabelle Moreau ställde upp då hon mest dubbat hos KM Studio och inte varit särskilt aktiv efter att Disney slutade anlita KM Studio och på samma sätt är jag också imponerande att Cecilia Milocco ställde upp i Hitta Doris)

Men nu blir jag lite förvirrad när Rozy verkar ha bytt röst för tredje gången och nu spelas av Charlotte Ardai Jennefors...

Utan att ha sett serien så får jag ändå säga att Pablo Cepeda som Slem Galla låter som en väldigt spot on casting!  :)

Omid Khansasi har jag aldrig hört talas om förut, men här är det iallafall oundvikligt att Mögul bytt röst då Göran Forsmark tyvärr gick bort ifjol...

Professor Derek Knigh från Monsters University har också bytt röst.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 juli 2021 kl. 13:40:10

Vänta nu lite... Rädd pojkes mamma - Andreas Rothlin Svensson...?

Står det fel i creditlistan, eller stämmer det verkligen...? :o Utan att ha sett avsnittet än, så känns det ju spontant som lite fel kön...


Också irriterande att de inte kunnat skriva ut vem som varit inspelningstekniker. I vanliga fall brukar ju avsaknad av sådan creditering innebära att regissören också varit tekniker (så kallad regisserande tekniker), men mig veterligen har Daniel Sjöberg aldrig varit verksam som tekniker.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2021 kl. 10:36:43
Vänta nu lite... Rädd pojkes mamma - Andreas Rothlin Svensson...?

Står det fel i creditlistan, eller stämmer det verkligen...? :o Utan att ha sett avsnittet än, så känns det ju spontant som lite fel kön...

Ja, det kan man ju undra...

Jag kan bara hitta ett ställe i avsnittet där det förekommer en röst som skulle kunna kallas "rädd pojkes mamma". Det är när Tylor går in i en barnkammare och ställer till oreda p.g.a. att hans horn fastnar i takfläkten. Då hörs en mans- och en kvinnoröst i bakgrunden i ett par mycket korta repliker. Möjligen skulle kvinnorösten i själva verket kunna vara en man (Andreas) som pratar i falsett? Jag bifogar ett ljudklipp.

gstone

alla roller står inte med.

Taylors fördrar är dom största,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios


Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2021 kl. 18:11:39
Rolf Lassgård var ju också bra .

Ja, hans insats var ganska bra, likaså också Sture Ström, Ulf Brunnberg och Bert-Åke Varg!

Sedan var det längesedan jag såg Evan Den Allsmäktige (såg den på kollo 2014 och då var det textad originalversion då alla andra ville se den på engelska men jag ville se den på svenska), jag gillar denna film så jag hoppas kunna hitta den i en Second Hand affär någon dag, Jan Åström dubbade John Goodman i denna och jag tror att han hade kunnat vara ett bra andrahandsval för Sulley...

Jag har svårt att tänka mig att någon röstgodkännare kunnat anse att Leif Andrée var bättre i rollen än Allan Svensson och jag har också svårt att tänka mig att Allan skulle ha blivit underkänd i och med att han absolut är helt enastående som Sulley, men märkligare saker har ju hänt här i världen så helt säker kan jag förstås inte vara (samma sak med Robert Gustafsson i rollen som Mike Wazowski vars ersättarröster är Johan Ulveson i Monsters University och Disney Infinity och Jonas Bergström i Monsters At Work), i och med att Allan nu är i 70-årsåldern kan det i och för sig ha varit ett eget beslut att vilja "trappa ner" litegrann... (kanske att Ewa Fröling också valt att "trappa ner" i och med att hon nästa månad ska fylla 69, kanske samma med Torsten Wahlund också som nu är 83)

Kanske man kunde fråga Daniel Sjöberg hur det ligger till...

Anders M Olsson

Avsnitt 3 (Det skadade rummet):








Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 juli 2021 kl. 07:01:23

Är denna Roze samma rollfigur som i tidigare avsnitt crediterats som Rosie, eller är det två skilda rollfigurer (med snarlika namn) som bara råkar spelas av samma skådespelerska?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2021 kl. 01:57:01
Är denna Roze samma rollfigur som i tidigare avsnitt crediterats som Rosie, eller är det två skilda rollfigurer (med snarlika namn) som bara råkar spelas av samma skådespelerska?

De är tvillingsystrar.

https://disney.fandom.com/wiki/Roze


Anders M Olsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 16 juli 2021 kl. 02:23:53
De är tvillingsystrar.

https://disney.fandom.com/wiki/Roze

Fast jag ser nu att det tycks ha blivit lite förvirrat i creditslistan.

I första avsnittet medverkar både Rosie och Roze, men i listan står Rose, och jag tror inte det finns någon karaktär som stavar namnet så.

I andra avsnittet medverkar endast Roze, men i listan står Rosie.

I tredje avsnittet är det rätt, endast Roze medverkar med rätt namn i listan.

Anders M Olsson

Avsnitt 4 (Big Wazowskis):





(Jag tar inte med de två sista sidorna eftersom de är samma som i tidigare avsnitt.)

Anders M Olsson

Avsnitt 5 (Mörkläggningen):





Anders M Olsson

Avsnitt 6 (Varuautomaten):