Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ordlek - synpunkter och buggar

Startat av Daniel Hofverberg, 26 juli 2005 kl. 00:45:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag har inte gjort något än. Eller rättare sagt, jag har gjort några småsaker, men de är inte uppladdade till servern än...  ::)

PAAATE

Ja, den funkar i alla fall bättre nu.  ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Jag har inte fått ordet fax än enda gång faktiskt..

Daniel Hofverberg

GaBBe: Men du kanske har fått andra ord mer flera gånger...?

GaBBe

Ja..jag får alltid ett ord som varit med innan igen.

Daniel Hofverberg

Okej, nu är en ny version uppladdad. Jag har hittat och åtgärdat en bugg med slumptalsgenereringen, som eventuellt skulle ha kunnat orsaka att vissa ord förekommer oftare än andra. Dessutom har jag utökat databasen, till drygt 400 ord!.

Så nu borde chansen att få samma ord mer än en gång vara väldigt liten, om man inte kör ordleken väldigt många gånger... Så prova nu, och säg till om ni fortfarande får samma ord onormalt många gånger.  :)

Daniel Hofverberg

Har inte varit några inlägg här på ett tag...  ::) Har någon testat ordleken mer, och kommit fram till om slumpningen är bättre nu eller om ni fortfarande får samma ord flera gånger?

Och har någon testat sångtestsregistret närmare, och hittat några fel/buggar där? Jag har tänkt att avsluta betatestningen av sångtextsregistret snart och öppna upp det för allmänheten, men innan dess vill jag veta att det inte finns en massa buggar...

PAAATE

Det var ett tag sen nu, eftersom jag råkade slänga mailet ( ::)), men jag minns att slumpningen funkade mycket bättre sist jag spelade. ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Okej, jag har skickat privat meddelande till dig här på forumet med uppgifterna som stod i mailet, så att du kan komma in igen.  :)

PAAATE

Tack, tack! :)

Nu var det en massa nya ord. WOAH! :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Tja, förhoppningsvis innebär väl det att slumpningen funkar bättre nu. Fortsätt kolla, och se om du får samma ord mer än en gång nu. Med tanke på att det finns flera hundra ord i databasen, så borde nämligen den risken vara minimal nu...

Carl Barks lover

På ordleken hjälpte generatorn mig för ordet man skulle kasta om var Regn så jag behövde bara skriva av. :D

Carl Barks lover

Från ordleken:
ORKO
Vad betyder det engentlingen? ???

Daniel Hofverberg

Orko är en karaktär i TV-serien He-Man.

Kanske inte helt lätt uttaget ur sitt sammanhang, men det står ju tydligt i instruktionerna att även namn på rollfigurer förekommer...

Daniel Hofverberg

Jag har nu nollställt topplistan, och tagit bort allting där. Ordleken är också uppdaterad med förbättrad slumpvalsfunktion, och ännu fler ord i databasen - för tillfället 515 ord. Så nu borde risken vara minimal att man ska kunna få samma ord flera gånger...

Jag skulle uppskatta om alla kunde prova ordleken igen, och se om ni fortfarande får vissa ord flera gånger eller inte, plus om ni upptäcker några andra problem eller tips. Jag har tänkt att avsluta betabestningen om nån vecka, så jag vill veta snabbt om allting funkar nu.  :)

Har någon tappat bort inloggningsuppgifterna sen senast, så maila mig eller skicka privat meddelande, så kan jag ordna fram dem uppgifterna från loggfilen.