Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Om jag inte minns fel var det Andreas Nilsson som spelade Kalle Anka även när han pratade "som vanligt" i The Shadow War - fast då använde han alltså sin "ordinarie" röst, så att säga. :)

Erik

Kan någon säga vilken kanal man ska välja för att följa den här serien och för att se så nya avsnitt som möjligt? I mitt kanalpaket har jag några valfria kanaler och för att få alla jag vill ha måste jag prioritera antingen Disney channel eller Disney XD. Jag valde ju självklart Disney XD eftersom serien skapades för just den kanalen. Men jag hörde att i USA så har serien gått över från Disney XD till Disney channel. Jag fortsatte med Disney XD eftersom jag jämförde båda tablåerna och för stunden visades bara de första avsnitten i Disney channel och de nyare i XD. Men förra veckan så såg jag att serien bara var tablålagd för Disney channel i framtiden så jag bytte till Disney channel, eftersom jag har rätt att ändra i kanelpaketet en gång i månaden gratis. Men nu är det precis tvärtom. Kommande avsnitt av Ducktales är bara tablålagda i Disney XD som jag nu valt bort och inget i Disney channel.

OK, lång fråga kort, vart visas nya avsnitt först?

Skulle vara mycket enklare om serien fanns på svenska på någon streamintjänst.

Artan1528

Citat från: Erik skrivet 15 juni 2019 kl. 22:24:41
OK, lång fråga kort, vart visas nya avsnitt först?

De episoder som er vist indtil videre i sæson 2, de er blevet vist præcis de samme dage på begge kanaler. Jeg ved ikke med de fremtidige episoder.
Tror godt du kan vælge hvad du har lyst til :)

TrondM

Det stemmer vel ikke helt.

De siste fem episodene ble vist samme dag på Disney Channel og Disney XD, men de fem episodene før dette ble vist en eller to uker tidligere på Disney Channel.

Personlig foretrekker jeg Disney XD, men det er fordi her jeg bor har jeg bare norsk tale på Disney Channel, men Disney XD har norsk, engelsk, svensk og danske tale.

Artan1528

Citat från: TrondM skrivet 15 juni 2019 kl. 23:57:11
Det stemmer vel ikke helt.

De siste fem episodene ble vist samme dag på Disney Channel og Disney XD, men de fem episodene før dette ble vist en eller to uker tidligere på Disney Channel.

Personlig foretrekker jeg Disney XD, men det er fordi her jeg bor har jeg bare norsk tale på Disney Channel, men Disney XD har norsk, engelsk, svensk og danske tale.

Så må jeg nok have husket forkert. Ups. :P

Men jeg har desværre kun Engelsk og Dansk lydspor på Disney XD og kun Dansk på Disney Channel. Jeg fortrækker selv Disney Channel, da jeg har den i HD. Selvom det nogle gange betyder jeg skal vente lidt for nogle episoder/serier.
Men Disney Channel får altid (næsten) alle Disney XD serierne, så der er mere indhold på Disney Channel :)

Disneyfantasten

Jag läste idag att Dijon (ur 1990-års långfilm "Farbror Joakim och Knattarna i Jakten på Den Försvunna Lampan") är med i den nya DuckTales-serien och jag har faktiskt t.o.m. sett en bild på hur han ser ut i den nya serien!  :)

Vet någon om Anders Öjebo fortfarande gör karaktärens svenska röst?

Alexander

#366
Fler figurer från andra serier som Darkwing Duck, Piff och Puff Räddningspatrullen, Långbens galna gäng, Luftens Hjältar, Quack Pack och nästan Wuzzlarna är planerade för säsong 3.  :)

https://disneytvanimation.com/post/186406473138/ducktales-creates-its-own-disney-afternoon

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 21 juli 2019 kl. 05:54:40
Fler figurer från andra serier som Darkwing Duck, Piff och Puff Räddningspatrullen, Långbens galna gäng, Luftens Hjältar, Quack Pack och nästan Wuzzlarna är planerade för säsong 3.  :)

https://disneytvanimation.com/post/186406473138/ducktales-creates-its-own-disney-afternoon

Jag hade det på känn...

Så, då behövs det inga reboots på Disneys övriga gamla TV-serier på 1980 & 90-talen, för karaktärerna är samlade här istället!  :)

Vad menar du förresten med "nästan Wuzzlarna"?

Så, var är Bumbibjörnarna? (den nämndes inte)

Jag misstänker dock att Anders Öjebo är den enda från de serierna som kan tänkas reprisera sina roller eftersom de andra inte längre är aktiva i någon större skala... (dessbättre ser Shere Khan dock inte ut att komma vara med)

Påtal om det, vet du om Dijon framträtt i några svenskdubbade avsnitt ännu, och isåfall; spelas han av Anders Öjebo eller är det någon ny?  :)

Påtal om det så kommer även Genie från samma långfilm att vara med i den serien...

Alexander

#368
Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juli 2019 kl. 08:10:48
Jag hade det på känn...

Så, då behövs det inga reboots på Disneys övriga gamla TV-serier på 1980 & 90-talen, för karaktärerna är samlade här istället!  :)

Vad menar du förresten med "nästan Wuzzlarna"?

Så, var är Bumbibjörnarna? (den nämndes inte)

Jag misstänker dock att Anders Öjebo är den enda från de serierna som kan tänkas reprisera sina roller eftersom de andra inte längre är aktiva i någon större skala... (dessbättre ser Shere Khan dock inte ut att komma vara med)

Påtal om det, vet du om Dijon framträtt i några svenskdubbade avsnitt ännu, och isåfall; spelas han av Anders Öjebo eller är det någon ny?  :)

Påtal om det så kommer även Genie från samma långfilm att vara med i den serien...

Med "nästan Wuzzlarna" kan man se på bild fem i artikeln att utseendet på figurerna där är hämtat från Wuzzlarna, men det ser inte ut för tillfället som att det är de faktiska figurerna från Wuzzlarna som dyker upp.

Inga figurer från Bumbibjörnarna visades, men Bumbibärssaften och pappersbilder på björnarna dök upp i säsong 1.

Jag har inte sett än det avsnittet på svenska med Dijon. Men säger gärna till när det händer.  :)

gstone

Om jag hade bestämt rösterna för serien skulle Knatte gjorts a Anton Lundqvist.

Men Lars Säfsund är ändå ganska bra. Men tror att Anton hade passat bättre.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hur mycket av nya Duck Tales har visats i Sverige ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 22 oktober 2019 kl. 21:23:25
Hur mycket av nya Duck Tales har visats i Sverige ?

Hela säsong 1 i varje fall, vet inte angående säsong 2 då det var ett tag sedan jag checkade in på någon utav Disneykanalerna.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Disney XD och Disney Channel i Skandinavien har i alla fall sänt ett antal säsong 2-avsnitt - vet dock inte exakt hur många...

Samlaren

Är det nåogn som spelat in s2 då jag är öppen för att byta

gstone

Citat från: Samlaren skrivet 26 oktober 2019 kl. 20:33:41
Är det nåogn som spelat in s2 då jag är öppen för att byta

Jag en ny teleoperatör som gör så jag kan se vilket avsnitt av Duck Tales när jag vill. Det är super skönt.

Prefekt för mig !

Och för göra idyllen komplett värkar språk vara valfritt  !

Det gör mig så tacksam !   :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.