Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Coronaviruset

Startat av gstone, 16 mars 2020 kl. 17:09:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

ÄR DET HÄR SLUTET PÅ  CIVILIZATION !!! :-* :-* :-*

KOMMER MÄNSKLIGHETEN DÖ UT !!!!!!??

JAG ÄR SÅ RÄDD OCH FÖRTVIVLAD !!!


Vad ska det bli av oss all :'(

Jag hade så mycket kul i framtiden !!!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

VARFÖR GOD VARFÖR !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2020 kl. 16:24:02
ÄR DET HÄR SLUTET PÅ  CIVILIZATION !!! :-* :-* :-*

KOMMER MÄNSKLIGHETEN DÖ UT !!!!!!??

JAG ÄR SÅ RÄDD OCH FÖRTVIVLAD !!!


Vad ska det bli av oss all :'(

Jag hade så mycket kul i framtiden !!!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

VARFÖR GOD VARFÖR !!

Ta det nu lite lugnt här! Detta är knappast slutet för mänskligheten. Dem bör ju hitta någon lösning. Har ju hört det här att dem försöker ju med allt. Så snart hoppas jag att det börjar lugna sig lite.  ??? ::)

clara liljeberg

om det bara byggdes en speciell biograf där man får vara ensam med viruset i karatän.

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 31 mars 2020 kl. 14:29:55
Att han skämtar med att försöka överleva det. Utmana ödet typ.  8)
Det är ju fånigt, men än fånigare att folk verkar ta det på allvar  ::)
Houba !

Sabelöga

Okej, jag tycker det här har pågått tillräckligt länge nu. Det var bara löjligt till en början men snart har ju allt i hela samhället stängts ner. Kan vi inte ta och inse att detta är en helt vanlig jävla säsongsinfluensa och sluta larva oss nån gång!
Houba !

E

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 31 mars 2020 kl. 18:06:34
Okej, jag tycker det här har pågått tillräckligt länge nu. Det var bara löjligt till en början men snart har ju allt i hela samhället stängts ner. Kan vi inte ta och inse att detta är en helt vanlig jävla säsongsinfluensa och sluta larva oss nån gång!
Vet du hur många som dött av viruset i hela världen

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 31 mars 2020 kl. 18:06:34
Kan vi inte ta och inse att detta är en helt vanlig jävla säsongsinfluensa och sluta larva oss nån gång!

Det finns ju en anledning till att saker stänger och folk nästan måste tvingas att stanna hemma; för folk är idioter och reser runt trots smittan. Anledningen till att du ska hålla dig hemma och chilla är för att sjukhusen inte ska bli överfulla eller överbelastade (vilket de nu börjar bli för Stockholmare är nötter) utan att man istället kan ta hand om de som blir allvarligt sjuka i lugn och ro och låta smittan ha sin gång och sedan bli överstökat. Men om ingen tar det på allvar och lever som vanligt och beger sig utomlands och skiter i att hålla sig hemma blir sjukhusen överfulla och fler människor dör och insjuknar än vad som är nödvändigt, plus att fler människor smittas såklart.

Detta är inget problem om vi väntar ut det och chillar hemma (de som kan d.v.s.). Måste du inte ut? Gå inte ut. Måste du resa utomlands just nu? Nej? Gör inte det då. Fira påsklov och andra lov hemma. Stanna hemma om du är förkyld för det kan ta två fucking veckor innan du vet om du är influensa-smittad eller ej, och lufsar du runt ute kan du indirekt hinna smitta över 100 pers på den tiden.

Jag håller med; folk överdriver, men vi hade inte behövt överdriva och bokstavligt tala om för folk hur fan man beter sig om människor inte varit idioter från första början.

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 31 mars 2020 kl. 19:39:04
Vet du hur många som dött av viruset i hela världen
Fler människor dör av naturliga orsaker..
Houba !

gstone

JAG SAKNAR BIOGRAFER !!!!! :'(

Jag blir galen !!

Kan inte Scoobi och Trolls:Världtunne släppas på streaming !!! >:( >:(

Jag så ARG, Jag HATAR att jag måste vänta med att få veta vilka dom svenska rösterna är Minoner:Berättelsen om Gru !!!! >:( >:( >:(

JAG BLIR G ALEN PÅ ATT ALT STANNAR !!!!!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 31 mars 2020 kl. 18:06:34
Okej, jag tycker det här har pågått tillräckligt länge nu. Det var bara löjligt till en början men snart har ju allt i hela samhället stängts ner. Kan vi inte ta och inse att detta är en helt vanlig jävla säsongsinfluensa och sluta larva oss nån gång!
Nja, nog är det lite allvarligare än vanlig säsongsinfluensa, då coronaviruset ju verkar vara lite mer aggressiv och framförallt mer smittsam. Men du har helt klart en poäng såtillvida att nedstängningen och begränsningarna inte står i proportion till sjukdomen. Trots allt är det ju varje år mellan 200 och 1000 personer som dör av vanlig säsongsinfluensa i Sverige, och det har aldrig resulterat i några stängningar eller begränsningar; och leder sällan eller aldrig till förstasidesnyheter i tidningarna...

Så får vi heller inte glömma bort de ekonomiska och arbetsmässiga följderna. Redan nu är det ju ett antal företag som gått i konkurs p.g.a. minskade intäkter efter coronaviruset, och många som förlorat jobben - och betydligt värre lär det bli... :(

Trots allt är det ju väldigt många branscher och företag som far illa just nu, som antingen helt stängt ned eller som har mycket mindre kunder/besökare än vanligt - tänk bara på restauranger, caféer, hotell, konferensanläggningar, flygbolag, tåg- och bussbolag, resebyråer, biografer, teatrar, många butiker (det mesta förutom livsmedel), o.s.v...

Blir det här långvarigt lär det bli många företag som går i konkurs, då inte många lär ha de ekonomiska resurserna att klara mer än 2 - 3 månader i nuvarande situation. Lån är ju heller inte till någon hjälp, då de flesta företag inte lär kunna veta om och när de faktiskt kan betala tillbaka lånen. Så drar det här ut på tiden lär vi få en skyhög arbetslöshet, som helt saknar motstycke i modern tid; vilket förstås kommer resultera i många andra samhällsproblem... :(

Citat från: gstone skrivet 31 mars 2020 kl. 21:12:37
JAG SAKNAR BIOGRAFER !!!!! :'(
Fortfarande finns det ju trots allt ett 40-tal orter i Sverige där det fortfarande finns öppna biografer (främst Svenska Bio och Cinemascenen), plus förmodligen ett flertal mindre biografer (typ Folkets Bio och Folkets Hus).

Men visst är stängningen av Filmstaden bekymmersam, och än värre är ju det faktum att om det här blir långvarigt finns förstås risken att någon eller några biografer tvingas läggas ner permanent för att det kostat för mycket att ha de stängda...

gstone

Jag är hemma från den dagverksamheten tills detta är SLUTET >:(

Snälla lämna UPPMUNTRADE KOMMENTAR så jag inte bli ännu ledsnare ! ! :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 15:19:54
Jag är hemma från den dagverksamheten tills detta är SLUTET >:(

Snälla lämna UPPMUNTRADE KOMMENTAR så jag inte bli ännu ledsnare ! ! :'(
Men kan du slappna av nån gång du bara överreagerar

Försök vara lite positiv

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  1 april 2020 kl. 16:19:14
Men kan du slappna av nån gång du bara överreagerar

Försök vara lite positiv

TACK !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kan jag fortfarande åka till London i Augusti/September JA ELLER NEJ !!??

Jag hade tänkt se Mary Poppins och Hello,Dolly ! !!!!!!!

Den senare lär skjutas upp om Coronaskiten fortsätter i alla fall , så det är SMULA tröst ! :'(

Jag ÄLSKAR Hello,Dolly! !!!! ;D ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 april 2020 kl. 21:14:04
Kan jag fortfarande åka till London i Augusti/September JA ELLER NEJ !!??

Jag hade tänkt se Mary Poppins och Hello,Dolly ! !!!!!!!

Den senare lär skjutas upp om Coronaskiten fortsätter i alla fall , så det är SMULA tröst ! :'(

Jag ÄLSKAR Hello,Dolly! !!!! ;D ;D ;D

Fortfarande inget vi kan avgöra i nuläget, men viruset tros "peaka" någon gång i maj eller juni. Bäst att inte ta ut något i förväg, har du inte redan köpt biljetter till London bör du nog avstå tills vidare.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats