Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Era egna idéer om vad Disney-filmerna ska handla om i framtiden

Startat av E, 22 januari 2019 kl. 17:21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet 18 juni 2021 kl. 18:12:44
Finns MGM kvar idag?

MGM finns kvar, men de köptes nyligen upp av Amazon. De finns dock absolut kvar än idag.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

clara liljeberg

handling:kinas befolkning är djur istället för människor och där flyttade en vacker,svart draktjej som heter jenny och sin bästa vän shi-lu och just när hon packade upp till hennes hus som var bredvid mushus hus där han just dragit en trästock för hans hobby som är att göra träskulpturer och det var då jenny såg honom och när hon tittade på honom såg hon nåt otroligt med hennes ögon.hon föreställer mushu som en stor och stark drakhunk och gjorde en grym flört på jenny och det gjorde att hennes hjärta bankade och hennes ögon fick hjärtformar i det och det var kärlek vid första ögonkastet för jenny och det gör att hon svimmade och eftersom det var en brant kulle så rullade hon rätt ner i sjön och bredvid sjön bor det som skulle blir krokodilfamiljens hem och när mushu funderade på vad han skulle karva trästocken med hans klor så hörde han två par ödlor som såg jenny hålla på att drukna och han var fast besluten om att rädda henne eftersom han var den enda draken som fanns och han dök för att dra upp henne ur vattnet och så tog han henne till sitt hem för att se om hon var okej.hon tittade upp yr och hon såg honom så hon blev alldeles stum för att han har räddat henne och båda blir presenterade.resten får min bror casper ritar.mushu:? jenny:lizette pålsson.kobra:hanna ferm.kråkorna var jennys föräldrar som de adopterade henne som ett ägg ochdet visar sig att ägget var ett velociraptorägg när ägget rullade till ett närliggade träd och väntade i åratal,från istid till nutid där kråkorna var nygifta och hittade ägget som sen blir deras och trädet blir perfekt för ett kråkhus med moderna bekvämligheter.bob:andreas nilsson.marian:vivian cardinal.herr drake:dick eriksson.fru drake:nina nelson.jennys farmor:irene lindh.jennys farfar:per sandborg.jennys faster och farbror bor i skottland och jennys kusins röst är anna isbäck.raven är jennys dotter och hennes röst är elina reader och tvillingdrakarnars röster är henry gillinger och linda åslund.mushus syster i australien:annika rynger och hans syster i japan:sandra kassman och hennes make är roger storm.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 juni 2021 kl. 20:14:14
Man kan även lägga till att Titan A.E. distribuerades av 20th Century Fox samt att Fox även distribuerat Tummelisa på senare tid...

Jag räknar dock aldrig Titan A.E. av den enkla anledningen att jag tycker att den skämmer ut allt vad Don Bluths karriär står för! (med andra ord samma situation som med Babybossen-filmerna och Kapten Kalsong för DreamWorks)

Sedan förstår jag inte varför man valde att flytta över Tummelisa från Warner Bros till 20th Century Fox, samt varför man i Nordamerika valt att låta Pingvinen och Lyckostenen distribueras av MGM istället för Warner Bros som i Europa...

Sedan vet jag inte vilka som distribuerar de utländska DVD-utgåvorna av Trollet i Parken och Pingvinen och Lyckostenen...

Enligt mina misstankar är det nog bara en tidsfråga innan Disney får för sig att köpa rättigheterna till DreamWorks, Warner Bros, Universal, Paramount, Columbia och MGM också...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juni 2021 kl. 23:14:13
Jag räknar dock aldrig Titan A.E. av den enkla anledningen att jag tycker att den skämmer ut allt vad Don Bluths karriär står för! (med andra ord samma situation som med Babybossen-filmerna och Kapten Kalsong för DreamWorks)

Sedan förstår jag inte varför man valde att flytta över Tummelisa från Warner Bros till 20th Century Fox, samt varför man i Nordamerika valt att låta Pingvinen och Lyckostenen distribueras av MGM istället för Warner Bros som i Europa...

Sedan vet jag inte vilka som distribuerar de utländska DVD-utgåvorna av Trollet i Parken och Pingvinen och Lyckostenen...

Enligt mina misstankar är det nog bara en tidsfråga innan Disney får för sig att köpa rättigheterna till DreamWorks, Warner Bros, Universal, Paramount, Columbia och MGM också...

Fick just reda på att 20th Century Fox verkar vara de som distribuerar de utländska DVD-utgåvorna av Trollet i Parken och Pingvinen och Lyckostenen, alltså förefaller det som att bägge dessa filmer liksom Tummelisa (och även Anastasia som dock alltid distribuerats av Fox) ägs av Disney också...

clara liljeberg

jag har för mig att prinsen av egypten är handritad och fullt med sånger.där min favorit är allt som jag kan önska.

clara liljeberg

jag har för mig att shen-du och de tio ringarna var tecknad och att det finns drakar. :-\ :-\ :-\ :-\ :-\det var för att jag såg det på disney wiki om att det skulle blir en film om drakar och om det inte är det så tänker jag kontakta disney om att de borde göra en film där det bobods av drakar med mänskliga särdrag som babar när han bygger en egen stad för elefanterna för att slippa jägaren.

Simon Axelsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 27 juni 2021 kl. 02:20:54
jag har för mig att shen-du och de tio ringarna var tecknad och att det finns drakar. :-\ :-\ :-\ :-\ :-\det var för att jag såg det på disney wiki om att det skulle blir en film om drakar och om det inte är det så tänker jag kontakta disney om att de borde göra en film där det bobods av drakar med mänskliga särdrag som babar när han bygger en egen stad för elefanterna för att slippa jägaren.

Vänta... Syftar du på den kommade Marvel-filmen Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juni 2021 kl. 11:24:27
Vänta... Syftar du på den kommade Marvel-filmen Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings?

Ja det gör hon.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

då ska jag skriva till disney om  att de borde göra en film där det bebods av drakar med mänskliga särdrag som i sing där de befolkas av antropomorfa djur.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 juni 2021 kl. 20:14:14
Man kan även lägga till att Titan A.E. distribuerades av 20th Century Fox samt att Fox även distribuerat Tummelisa på senare tid...

Samt Trollet i Parken och Pingvinen och Lyckostenen...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2021 kl. 17:48:53
Samt Trollet i Parken och Pingvinen och Lyckostenen...

Tycker det är lite synd inte Trollet i Parken blivit lika upmärksammad som de andra filmerna lika mycket. Då jag anser det är en väldigt bra film och Lill-Babs rockar fett där.  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 27 juni 2021 kl. 18:22:59
Tycker det är lite synd inte Trollet i Parken blivit lika upmärksammad som de andra filmerna lika mycket. Då jag anser det är en väldigt bra film och Lill-Babs rockar fett där.  ::)

Jag gillar också Trollet i Parken, samt även Tummelisa och Pingvinen och Lyckostenen, det är onekligen synd att alla dessa floppade på bio och mottogs av negativa recensioner...  :(

Änglahund och Rock-A-Doodle mottogs också av negativa recensioner och floppade... (dock sålde Änglahund så bra på VHS att den fick en uppföljare)  :(

Ferngully fick däremot mestadels positiva recensioner!  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2021 kl. 19:17:57
Jag gillar också Trollet i Parken, samt även Tummelisa och Pingvinen och Lyckostenen, det är onekligen synd att alla dessa floppade på bio och mottogs av negativa recensioner...  :(

Änglahund och Rock-A-Doodle mottogs också av negativa recensioner och floppade... (dock sålde Änglahund så bra på VHS att den fick en uppföljare)  :(

Ferngully fick däremot mestadels positiva recensioner!  :)

Jag tycker Trollet i Parken,  Tummelisa och Pingvinen och Lyckostenen är jättebra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2021 kl. 22:21:34
Jag tycker Trollet i Parken,  Tummelisa och Pingvinen och Lyckostenen är jättebra.

Samma här!  :)