Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem gör vilka i Tess och Ubbe?

Startat av Björn, 10 september 2008 kl. 21:28:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn

Tjena!

Vet någon vem som gör rösterna i barnserien Tess och Ubbe på Barnkanalen?
Står en bunke namn i eftertexterna bla Johan Halldén men vem gör han? Vem gör vilka röster?

Någon som vet så vore det kul.

Tackar på förhand!

B

Daniel Hofverberg

Tyvärr vet jag ingenting om den serien, men jag kan ta och maila till Eurotroll (som gör i stort sett alla SVT:s dubbningar) och be om rollista.

För övrigt flyttar jag tråden till "Dubbningar och röster", då tavlan "Filmer och TV-serier" är avsedd för serier som inte är dubbade i Sverige.

Björn

Tja!

Fick du ngt svar från Eurotroll?
Fortfarande undrande ;)

Peace!
Björn

Daniel Hofverberg

Nej, jag fick aldrig något svar. Antagligen har de missat mitt mail, eller också glömt bort det. Jag får ta och skicka ett nytt mail dit.

Damir

Röster: Josefine Götestam, Oliver Åberg, Liza Öhman, Johan Halldén.
Vinjettsång: Svenne och Lotta.    ;)

Elios

Är inte även Linda Åslund med i Tv-serien ut jag för mig!?  ???

E

Citat från: Elios skrivet 15 oktober 2019 kl. 01:15:42
Är inte även Linda Åslund med i Tv-serien ut jag för mig!?  ???
Det är väl bara att kolla på creditlistan

Är det ens nödvändigt att återuppliva jättegamla trådar hela tiden

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 oktober 2019 kl. 06:55:54
Det är väl bara att kolla på creditlistan

Är det ens nödvändigt att återuppliva jättegamla trådar hela tiden

Det verkar det inte som att hon har.
Känns mer nödvändigt än att starta nytt ämne när det redan finns något om det och jag undrar om då Linda Åslund medverkar i serien. För jag hade för mig det.  ::)

Tycker en grej är intressant nu när jag är att Svenne och Lotta gör vinjett musiken som står på creditslistan.  8)

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 15 oktober 2019 kl. 01:15:42
Är inte även Linda Åslund med i Tv-serien ut jag för mig!?  ???
Jag kan inte se att Linda Åslund crediterats i Tess och Ubbe, men själv har jag inte sett serien. Men creditlistan ser ju ut att vara tämligen komplett i mina ögon:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/tessochubbe/

I vilket/vilka avsnitt skulle hon i så fall ha medverkat, eller som vilken rollfigur?

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 oktober 2019 kl. 08:43:04
Jag kan inte se att Linda Åslund crediterats i Tess och Ubbe, men själv har jag inte sett serien. Men creditlistan ser ju ut att vara tämligen komplett i mina ögon:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/tessochubbe/

I vilket/vilka avsnitt skulle hon i så fall ha medverkat, eller som vilken rollfigur?

Säkert bara något jag har fått för mig. Är väl mest att jag tror att Linda Åslund hade passat bra som Tess antar jag.  :P