Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Lillefot skrivet  7 november 2022 kl. 16:16:10För att inte tala om smöret (både "riktigt" och Bregott). Nu har man tur om det finns för runt 50-lappen på rea, som var ordinarie pris för några år sedan.
Det också. Väldigt konstigt.

Goliat

Citat från: Lillefot skrivet  7 november 2022 kl. 16:16:10För att inte tala om smöret (både "riktigt" och Bregott). Nu har man tur om det finns för runt 50-lappen på rea, som var ordinarie pris för några år sedan.
Nu äter jag inte smör, men köper en från växtriket och den var dyr innan (26 kr) men nu 49 kr och den med extra salt 52 kr. Nästan man blir svimfärdig.

Men jag förstår, korna mjölkas med maskin med el och foder till korna har ökat mycket.

Men illa egentligen. Detta har dock hänt tidigare i historien. Under kriget åt man mycket med mindre fett. Fanns en "kladdig kaka" (numera kladdkaka och var inte så superpopulär även om den förekom då) bakad på potatis istället för fett, även sockerkaka, däremot bör man på 3 dl (3*60 g) ha i 1 msk fett, även sett recept med ister. 

Undrar dock om vi kommer tänka om, det enda som inte ökat i pris är blodpudding.

kingses

På grund av kriget i Europa och försörjningsproblem har oljepriserna stigit med en och en halv till två gånger i år.

gstone

Jag vill gnälla på att folk är elak mot elon musk.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 15 november 2022 kl. 18:08:19Jag vill gnälla på att folk är elak mot elon musk.
Elon Musk? Jag skulle hellre gnälla på honom
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Hey Arnold på svenska

Vill gnälla det är svårt att hitta bevis att säsong 5 av Hey Arnold! blivit dubbad.
Och vill även gnälla på att det är svårt att hitta någon som kan/vill hjälpa mig med Hey Arnold! samlande.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 november 2022 kl. 18:20:49Elon Musk? Jag skulle hellre gnälla på honom!

Ni borde  var snälla mot honom
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 november 2022 kl. 18:32:50Hans mamma säger det.

Och han har autism och ångest -
Autism gör inte att vi kan bortse från hans beteende.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Marcusen

Citat från: gstone skrivet 15 november 2022 kl. 18:41:40Varför inte ?
Om någon blir mördad av en person med autism, ska man bortse ifrån att personen är mördare bara för att den har autism?

Lilla My

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 november 2022 kl. 18:20:49Elon Musk? Jag skulle hellre gnälla på honom!
Håller med. Ett as är vad han är.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 15 november 2022 kl. 20:28:41Håller med. Ett as är vad han är.
Samma sak med Pontus Rasmusson,ett rent asshole e vad han e

gstone

Citat från: MOA skrivet 15 november 2022 kl. 21:36:05Samma sak med Pontus Rasmusson,ett rent asshole e vad han e
Vad tycker ni onm Angela Merkel då ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.