Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 december 2022 kl. 03:11:24"Ren smörja" var väl ändå att överdriva rejält...?

Enligt dig, vi har en åsikt som vi kan förklara.

Jag älskar att äta kiwifrukt, men andra personer klarar inte av smaken av kiwifrukt, de kan förklara det med "det är syrt, syrligt, får mina smaklökar att dra ihop sig och ger mig stora ryckningar i hela ansiktet, och jag gillar det inte", jag kan då inte kontra med "du överdriver, kiwifrukt är gott", det funkar inte så.

Det största problemet med Disneys nyinspelningar på 2010 & 2020-talen är att de dels representerar våld, action och datorgenererade specialeffekter som självändamål och dels att de görs för PR och pengar.

gstone

 Jag tycker vi kan sluta säga dåliga saker om live action remakes NU !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2022 kl. 09:42:09Enligt dig, vi har en åsikt som vi kan förklara.

Jag älskar att äta kiwifrukt, men andra personer klarar inte av smaken av kiwifrukt, de kan förklara det med "det är syrt, syrligt, får mina smaklökar att dra ihop sig och ger mig stora ryckningar i hela ansiktet, och jag gillar det inte", jag kan då inte kontra med "du överdriver, kiwifrukt är gott", det funkar inte så.

Det största problemet med Disneys nyinspelningar på 2010 & 2020-talen är att de dels representerar våld, action och datorgenererade specialeffekter som självändamål och dels att de görs för PR och pengar.
Det är ju inget fel med våld, action och datorgenererade specialeffekter .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 december 2022 kl. 19:04:10Jag håller med om vartenda ord, jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Du kan ju bara hålltyst
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Erika

Gstone, jag tror det bästa du kan göra nu är försöka lugna ner dig alt. ta en kortare paus från forumet.

gstone

Nu tycker jag att vi slutar säga dåliga saker om Disney Live-action remakes !

Jag vill inte höra något mer nagtivet om dom nu >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

#818
Det är också många som säger att tecknade serier var bättre förr, men det kan ju finnas en del gamla som är dåliga och att alla nyare måste inte suga.
Titta bara t.ex. på Phineas och Ferb, Gravity Falls och Amphibia! Alla tre har ju bra betyg på imdb.com och jag tycker att alla borde i alla fall kolla in imdb och se dessa seriers betyg, speciellt dom som abonnerar på Disney+.

Det här är ingen tvång, det är bara fritt val, men jag tänker bara för att imdb är ju ett ganska bra hjälp om man vill se vilket betyg serierna och filmerna på Disney+ har.

Oskar

Gstone tänk efter var du skriver annars får Daniel Hofverberg får skulden.

Steffan Rudvall

Citat från: Soscla skrivet  2 maj 2020 kl. 23:32:55De är liksom lata trots att de har oändliga tillgångar! Hur är det ens möjligt att urlaka sitt eget märke så???
De skiter väl i märket, Det är pengar de vill ha.

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2022 kl. 18:51:21De skiter väl i märket, Det är pengar de vill ha.
This, och det är därför jag är emot live action filmerna så.

De gör det inte för att de har en tanke bakom att "åh detta kommer bli en nytänkande, kreativ och fantastisk film som alla förhoppningsvis kommer prata om och älska i många år!" utan de gör de med baktanken "vi har pengar vi kan lägga på att flexa vår 3D-grafik, och alla kommer se filmerna p.g.a. nostalgin de har till det animerade orginalet så hur mycket vi än slänger kommer vi aldrig gå back nog för att detta ska bli en flopp - dessutom är vi Disney, folk kommer kolla och prata om filmerna som fan i kanske 15 minuter och det är allt vi behöver!"

Säga vad man vill om Tim Burton's "Alice" från 2010 men där försökte han i alla fall göra något unikt och kul, likadant Dalmatiner-filmerna från 90-talet. Alla de gör något kul och unikt. Vad gör Lejonkungen? Visar hur trist savannen kan se ut? Förstör allt som 2D-animationen jobbade på genom att visa upp halftaskigt animerade lejon som alla ser ut som de stelopererats. "MEN KOLLA ASSÅH DE ÄR 3D OCH SÅ JÄVLA SNYGGT ATT DET SER UT SOM DE ÄR LIVE ACTION!!" - Nej det gör det inte och filmen är det tråkigaste jag sett den här sidan månen.

Eller "Skönheten & Odjuret" där det cast'ar Emma Watson för att få ett snyggt namn på affishen, och sedan glömma bort att ge henne ALL form av regi eller sångträning utan väljer att auto-tuna henne så mycket som det går, samt att skriva om Odjuret så att han mer liknar en gaslightnings-mästare än den "hård skal men mjuk inuti"-karaktär han faktiskt ska vara.

Man får gilla Disney-remake'sen om man vill, men kommer personligen alltid rynka näsan åt ett stenrikt företag som gör filmer för att i första hand skapa ännu mer pengar, och I ANDRA HAND vilja berätta en bra historia.

Pinocchio har jag inte ens sett ännu men har redan en grudge mot den - Dels för att det animerade orginalet är min favorit-Disneyfilm, och dels för att de är så uppenbart att de ville klämma ut den i år när Del Toro skulle ha premiär på sin Pinocchio-film SOM HAN HAR JOBBAT PÅ I TYP 10 ÅR. Snålt, surt och väldigt fult gjort.

gstone

Nu har bett är snält att sluta säga dåliga saker om Live Action Remakes !

Snart kommer börja med att inte var snäll ! >:(

Såg ber sluta säga dåliga saker om Live Action Remakes annars blir arg
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Citat från: gstone skrivet 12 december 2022 kl. 15:41:20Nu har bett är snält att sluta säga dåliga saker om Live Action Remakes !

Snart kommer börja med att inte var snäll ! >:(

Såg ber sluta säga dåliga saker om Live Action Remakes annars blir arg
Varför gör du inte bara som Erika sa och ta en paus från forumet? Eller snarare lämna forumet, så slipper du höra nån säga dåliga saker om live-action remakes, tack!

Goliat

Citat från: gstone skrivet 12 december 2022 kl. 15:41:20Nu har bett är snält att sluta säga dåliga saker om Live Action Remakes !

Snart kommer börja med att inte var snäll ! >:(

Såg ber sluta säga dåliga saker om Live Action Remakes annars blir arg
Varför är det så farligt att någon inte tycker precis som du? Ett konsekvenstänk är också viktigt att tänka. Sedan att man får se saker från en annan sida.

Blir du lika arg om någon tycker exempelvis om en maträtt som du inte gillar? Eller är det bara det som är i ditt intresse du blir upprörd över?