Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby Doo - Röd och Grön tröja?

Startat av Goliat, 18 juni 2020 kl. 14:44:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Pratade med en som samlar på Scooby Doo-filmer och tillbehör. Nu har jag lite dålig koll på detta så kan inte yttra mig men....är det så att när det är ett monster/spöke med mask har Shaggy på sig en grön tröja, när det är ett "riktigt" monster har Shaggy på sig en röd tröja? (Han påstod också detta bortsett från två filmer eller om det var avsnitt av någon ny version/reboot)

Har lite dålig koll då jag sett de äldre och den underbara med Scrappy-Doo, som jag förstått alla hatar.

Steffan Rudvall

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 18 juni 2020 kl. 14:44:23
Pratade med en som samlar på Scooby Doo-filmer och tillbehör. Nu har jag lite dålig koll på detta så kan inte yttra mig men....är det så att när det är ett monster/spöke med mask har Shaggy på sig en grön tröja, när det är ett "riktigt" monster har Shaggy på sig en röd tröja? (Han påstod också detta bortsett från två filmer eller om det var avsnitt av någon ny version/reboot)

Har lite dålig koll då jag sett de äldre och den underbara med Scrappy-Doo, som jag förstått alla hatar.
Fast han har haft grön tröja när de har varit riktiga monster också till exempel i Scooby Doo och Scrappy doo, Scooby Doo på Zombieön och Scooby Doo och Häxans spöke han har röd tröja för att röd färg var billigare än grön I just den här perioden hade de ju en begränsad budget

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2020 kl. 15:24:51
Fast han har haft grön tröja när de har varit riktiga monster också till exempel i Scooby Doo och Scrappy doo, Scooby Doo på Zombieön och Scooby Doo och Häxans spöke han har röd tröja för att röd färg var billigare än grön I just den här perioden hade de ju en begränsad budget
Jag gillade den röda tröjan, det var nånting nytt och under den här perioden så var Scooby doo franchisen också bra.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2020 kl. 15:24:51
Fast han har haft grön tröja när de har varit riktiga monster också till exempel i Scooby Doo och Scrappy doo, Scooby Doo på Zombieön och Scooby Doo och Häxans spöke han har röd tröja för att röd färg var billigare än grön I just den här perioden hade de ju en begränsad budget

Ja men då stämmer det inte så bra. Tur man kan ta saker med en nypa salt.

Men det hade varit häftigt om det var sant. Kul grej med att det var billigare, hade jag ingen aning om alls.

Steffan Rudvall

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 18 juni 2020 kl. 20:06:43
Ja men då stämmer det inte så bra. Tur man kan ta saker med en nypa salt.

Men det hade varit häftigt om det var sant. Kul grej med att det var billigare, hade jag ingen aning om alls.
Det stämmer ju till viss del när tröjan var röd så var spökena riktiga men det har hänt innan och efter det

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 juni 2020 kl. 16:09:32
Jag gillade den röda tröjan, det var nånting nytt och under den här perioden så var Scooby doo franchisen också bra.

Kan tänka mig det. Intressant ändring dock. Skulle nog uppskattat den om man kunde sett den.  :)

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2020 kl. 20:08:29
Det stämmer ju till viss del när tröjan var röd så var spökena riktiga men det har hänt innan och efter det

Det verkar dock inte vara en regel som påståtts förutom just två filmer/avsnitt, när det är flera han har haft på sig grön också.  :D

Är det fler saker de ändrade på för att spara pengar? (Animatiomsmässigt)

Steffan Rudvall

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 18 juni 2020 kl. 20:13:06
Det verkar dock inte vara en regel som påståtts förutom just två filmer/avsnitt, när det är flera han har haft på sig grön också.  :D

Är det fler saker de ändrade på för att spara pengar? (Animatiomsmässigt)
Mysteriebilen blev en röd skåpbil i filmerna och serien som han har röd tröja i det kan också ha varit för att spara pengar men det är jag inte så säker på

Goliat

Vänta en sekund. Är bilen röd också?  ;D hur kan jag ha missat det.  :o

Men intressant må jag säga. Får se om man stöter på människan igen, blev lite klokare iaf. :)

Steffan Rudvall

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 18 juni 2020 kl. 20:24:03
Vänta en sekund. Är bilen röd också?  ;D hur kan jag ha missat det.  :o

Men intressant må jag säga. Får se om man stöter på människan igen, blev lite klokare iaf. :)
Så här har bilen sett ut när Shaggy har haft grön tröja

Så här såg bilen ut när Shaggy hade en röd tröja



Goliat


Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2020 kl. 20:47:27
Så här har bilen sett ut när Shaggy har haft grön tröja

Så här såg bilen ut när Shaggy hade en röd tröja

Var inte bilen röd i ett par Scooby doo filmer med scrappy doo?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juni 2020 kl. 09:01:24
Var inte bilen röd i ett par Scooby doo filmer med scrappy doo?
Jo I Scooby Doo möter Bröderna Bu, Scooby Doo och Ghoulskolan och Scooby Doo och den motvillige varulven

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2020 kl. 13:18:17
Jo I Scooby Doo möter Bröderna Bu, Scooby Doo och Ghoulskolan och Scooby Doo och den motvillige varulven
Även i Scooby doo och de 13 gastar så var tröjan röd. Saknader den perioden av Scooby doo.