Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 september 2022 kl. 21:15:22Finns Wuzzlarna på Disney+?

Om det inte gör så kanske den kan läggas upp på Archive.org?
Nej, Wuzzlarna finns inte på Disney+. Och serien har ju heller tyvärr inte släppts på DVD någonstans i världen.

Jag har alla fyra svenska VHS-volymer av serien, vilket innebär 12 av de 13 producerade avsnitten (Woozel's Monster dubbades ju tyvärr inte och finns inte med på någon av de fyra VHS-utgåvorna). Merparten har jag dock inte digitaliserat än. Just nu är jag ju lite handikappad, då min stationära dator har lagt av och laptopen har inte i närheten av det utrymme som krävs för digitaliserade videor. Men när jag lyckas införskaffa en ny stationär dator kan jag försöka digitalisera de kvarvarande VHS-volymerna och lägga upp dessa. :)

Någon som förresten har de fyra norska VHS-utgåvorna med Wuzzlarna? De fanns ju ute på Eventyrhusets YouTube-kanal, men den kanalen försvann tyvärr innan jag hann ladda hem dessa... :(

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2022 kl. 21:11:03Är den äntligen färdig nu...? Jag satte på uppladdningen igår kväll.
Är det längre eller kortare tid än vanligt?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 september 2022 kl. 21:21:24Är det längre eller kortare tid än vanligt?
Mycket längre, för mig brukar det "bara" ta 5 - 6 timmar...

Gåsa-Pelle hade ju tyvärr inte så jättebra bild eller ljud, men svårt att säga om det beror på digitaliseringen eller på att VHS-utgåvan faktiskt var så - jag har inte själv filmen på VHS och har därför inget att jämföra med. Men åtminstone bilden ser ju ärligt talat ut som att VHS-utgåvan utgått ifrån en väldigt sliten 35 mm-rulle...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2022 kl. 20:58:01Jag har alla de 9 avsnitten av Bonkers, Marsupilami & Co. (som den svenska titeln var) som dubbades till svenska, men tyvärr är bildkvaliteten väldigt risig. De skulle ha behövts synkas om till en bättre bildkälla, men tyvärr har jag inte lyckats hitta åt någon sådan då serien inte tycks ha släppts på DVD någonstans i världen. :(

Någon annan som känner till någon vettig bildkälla att synka till?

De tre sista avsnitten har tyvärr inte dubbats till svenska eller sänts i Sverige, då ju serien bara sändes en säsong i Disneydags på SVT.
Hur är ljudkvalitén på dom avsnitten? Är ljudet i bra kvalité som the Scooby doo show säsong 2 mediadubb?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 september 2022 kl. 21:31:31Hur är ljudkvalitén på dom avsnitten? Är ljudkvalitén i bra kvalité som the Scooby doo show säsong 2 mediadubb?
Nja, inte riktigt lika bra, men ändå helt okej ljudkvalitet. Det är främst bilden som är risig och hade behövts synkas om till en annan bildkälla - det här var strax innan min dåvarande VHS-video gav upp, och när den hade börjat försämra kvaliteten på inspelningarna...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2022 kl. 21:34:16Nja, inte riktigt lika bra, men ändå helt okej ljudkvalitet. Det är främst bilden som är risig och hade behövts synkas om till en annan bildkälla - det här var strax innan min dåvarande VHS-video gav upp, och när den hade börjat försämra kvaliteten på inspelningarna...d
Det finns begagnade video spelare om du söker i andrahandsaffärer.

Lillefot

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 september 2022 kl. 21:54:50Det finns begagnade video spelare om du söker i andrahandsaffärer.
Daniel menade dock hans videospelare som användes för att spela in Raw Toonage, på den tiden.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Scoobydoofan1

Citat från: Lillefot skrivet  4 september 2022 kl. 21:56:38Daniel menade dock hans videospelare som användes för att spela in Raw Toonage, på den tiden.
Okej, trodde han menade att vhs spelaren började försämras med att spela video.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2022 kl. 21:34:16Nja, inte riktigt lika bra, men ändå helt okej ljudkvalitet. Det är främst bilden som är risig och hade behövts synkas om till en annan bildkälla - det här var strax innan min dåvarande VHS-video gav upp, och när den hade börjat försämra kvaliteten på inspelningarna...
Är ljudkvalitén som Scooby och scrappy doo säsong 1?

Racnar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 september 2022 kl. 21:02:58Det finns antagligen ingen bra bildkälla på grund av rättighetsproblemen. Sen är ju frågan också om man verkligen skulle våga ladda upp en Disneyserie...
Så det skulle inte vara en bra idé att ladda upp den då?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 september 2022 kl. 23:00:09Är ljudkvalitén som Scooby och scrappy doo säsong 1?
Lite sämre än så, skulle jag nog vilja säga - men ändå hyfsat ljud.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 september 2022 kl. 22:24:12Okej, trodde han menade att vhs spelaren började försämras med att spela video.
Nej då, uppspelningen är det inga problem med, men däremot allt som spelades in med den gamla videon innan den gick sönder. Den blev successivt sämre och sämre, och den sista tiden spelades allting in med usel bild som hoppade och skakade hej vilt så att det inte går att se alls. Riktigt fullt så illa är det dessbättre inte med Raw Toonage, men likväl önskvärt att kunna synka om till en bättre bildkälla.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 september 2022 kl. 21:54:50Det finns begagnade video spelare om du söker i andrahandsaffärer.
Här i Skellefteå börjar det dock vara ont om begagnade videor nuförtiden. Jag har letat i åratal, men inte hittat en enda.

Jag hade en riktigt bra Super-VHS-spelare som tyvärr gick sönder för ungefär ett år sedan, så nu är jag förpassad till en hyfsad vanlig spelare som fyller sin funktion men som inte direkt har haft någon superkvalitet. Jag hade gärna köpt en ny bättre spelare, men har tyvärr inte kunnat hitta åt en enda på second hand-affärerna i Skellefteå på sistone. :(

(I just det här fallet gör det nog ingen större skillnad vilken video man har, när det är själva inspelningen som är problemet, men icke desto mindre hade jag velat få tag i en bättre och mer högkvalitativ videobandspelare)

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2022 kl. 00:08:22Lite sämre än så, skulle jag nog vilja säga - men ändå hyfsat ljud.
Nej då, uppspelningen är det inga problem med, men däremot allt som spelades in med den gamla videon innan den gick sönder. Den blev successivt sämre och sämre, och den sista tiden spelades allting in med usel bild som hoppade och skakade hej vilt så att det inte går att se alls. Riktigt fullt så illa är det dessbättre inte med Raw Toonage, men likväl önskvärt att kunna synka om till en bättre bildkälla.
Här i Skellefteå börjar det dock vara ont om begagnade videor nuförtiden. Jag har letat i åratal, men inte hittat en enda.

Jag hade en riktigt bra Super-VHS-spelare som tyvärr gick sönder för ungefär ett år sedan, så nu är jag förpassad till en hyfsad vanlig spelare som fyller sin funktion men som inte direkt har haft någon superkvalitet. Jag hade gärna köpt en ny bättre spelare, men har tyvärr inte kunnat hitta åt en enda på second hand-affärerna i Skellefteå på sistone. :(

(I just det här fallet gör det nog ingen större skillnad vilken video man har, när det är själva inspelningen som är problemet, men icke desto mindre hade jag velat få tag i en bättre och mer högkvalitativ videobandspelare)
Har do sökt efter videospelare på tradera? Det finns säkert olika videospelare där.

Scoobydoofan1

Har nån koll om the Scooby doo show säsong 2 är fortfarande tillgänglig för att kolla på?

Lillefot

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 september 2022 kl. 17:51:57Har nån koll om the Scooby doo show säsong 2 är fortfarande tillgänglig för att kolla på?
Den är kvar på archive.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Scoobydoofan1

Citat från: Lillefot skrivet  8 september 2022 kl. 17:54:59Den är kvar på archive.
Kvar för hur länge? Frågan är då varför den inte har tagits bort än? Varför är den kvarstående där hittills?