Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bortrest på konferens måndag - onsdag

Startat av Daniel Hofverberg, 12 augusti 2022 kl. 22:06:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

För allas kännedom kommer jag på måndag morgon att resa till Stockholm (eller rättare sagt Åkersberga) på konferens med jobbet; vår årliga resa till Stockholm med konferens, möten och aktiviteter som min arbetsgivare brukar ordna varje år - fast nu var det tre år sedan sist i och med pandemin.

Det här innebär att jag till största delen kommer att lysa med min frånvaro här mellan måndag och onsdag. Jag kommer försöka att titta in lite grand sent på kvällarna (efter att våra gemensamma aktiviteter är färdiga), men det är oklart om det kommer finnas någon stabil och fungerande Internet-uppkoppling - vid vår förra konferens i Norrtälje för tre år sedan fungerade Internet i stort sett inte alls, så därför är jag osäker på hur bra Internet kommer fungera här.

Det kommer i alla fall inte bli någon uppdatering av Dubbningshemsidan under den tiden, och om jag kan titta in någon stund på forumet eller kan svara på mail får ni se det som en bonus; så ni får försöka klara er själva under den här tiden - och jag hoppas att Erika håller ställningarna, och kan ta hand om eventuella spammare och liknande. :)

Jag flyger hem med det sista flyget från Stockholm till Skellefteå på onsdag kväll, och lär förmodligen vara ganska slut då, så räkna inte med någon uppdatering av sajten eller större närvaro från mig förrän på torsdag.
(Och i och med konferensen är min semester slut, varför jag inte kommer kunna vara online lika ofta som under den senaste tiden)

Adam

Hej, Daniel!
Det är helt ok. Jag vill bara önska lycka till på mötet, och hoppas att allt går bra. Jag själv begär inte någon uppdatering av sidan i nuläget.

/mvh Adam ✌
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Lillefot

Önskar dig en trevlig och säker resa, och oroa dig inte for forumet. Här har det varit lugnt sedan restriktionerna för gästkonton infördes, och så kommer det troligtvis fortsätta. Du tar den tid som du behövder.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka

Hoppas att du får en bra resa, och det är inga problem alls! :)

Disneyfantasten

Tack för att du säger till i förväg, lycka till med konferensen!

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2022 kl. 22:06:31För allas kännedom kommer jag på måndag morgon att resa till Stockholm (eller rättare sagt Åkersberga) på konferens med jobbet; vår årliga resa till Stockholm med konferens, möten och aktiviteter som min arbetsgivare brukar ordna varje år - fast nu var det tre år sedan sist i och med pandemin.

Det här innebär att jag till största delen kommer att lysa med min frånvaro här mellan måndag och onsdag. Jag kommer försöka att titta in lite grand sent på kvällarna (efter att våra gemensamma aktiviteter är färdiga), men det är oklart om det kommer finnas någon stabil och fungerande Internet-uppkoppling - vid vår förra konferens i Norrtälje för tre år sedan fungerade Internet i stort sett inte alls, så därför är jag osäker på hur bra Internet kommer fungera här.

Det kommer i alla fall inte bli någon uppdatering av Dubbningshemsidan under den tiden, och om jag kan titta in någon stund på forumet eller kan svara på mail får ni se det som en bonus; så ni får försöka klara er själva under den här tiden - och jag hoppas att Erika håller ställningarna, och kan ta hand om eventuella spammare och liknande. :)

Jag flyger hem med det sista flyget från Stockholm till Skellefteå på onsdag kväll, och lär förmodligen vara ganska slut då, så räkna inte med någon uppdatering av sajten eller större närvaro från mig förrän på torsdag.
(Och i och med konferensen är min semester slut, varför jag inte kommer kunna vara online lika ofta som under den senaste tiden)

Va! Nä! Säg inte att du ska flyga kort i Sverige! Du vet väl att flygresor är en stor miljöbov och de onödigaste flygresorna är de kortaste och det pratas så mycket om klimatkristet nuförtiden så nu är det viktigare än någonsin att ta hand om vår planet och resa mer klimatsmart särskilt när det gäller korta resor och att resa lokalt i Sverige och dess grannländer... (den globala biologiska mångfalden är synnerligen viktig över hela världen och vår jord mår inte alls bra av för mycket värme, så vi måste resa mer med tåg för planetens skull och alla djur på jorden)

Racnar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 augusti 2022 kl. 23:54:01Va! Nä! Säg inte att du ska flyga kort i Sverige! Du vet väl att flygresor är en stor miljöbov och de onödigaste flygresorna är de kortaste och det pratas så mycket om klimatkristet nuförtiden så nu är det viktigare än någonsin att ta hand om vår planet och resa mer klimatsmart särskilt när det gäller korta resor och att resa lokalt i Sverige och dess grannländer... (den globala biologiska mångfalden är synnerligen viktig över hela världen och vår jord mår inte alls bra av för mycket värme, så vi måste resa mer med tåg för planetens skull och alla djur på jorden)
Du vet väl inte det här men det är åtta timmar med bil från Skellefteå till Stockholm. Så att ta bilen eller buss är helt orimligt.

Racnar

Citat från: Racnar skrivet 13 augusti 2022 kl. 00:00:54Du vet väl inte det här men det är åtta timmar med bil från Skellefteå till Stockholm. Så att ta bilen eller buss är helt orimligt.
Vad är bättre än Daniel åker åtta timmar ensam i en bil och släpper ut avgaser eller att han och flera andra människor flyger i ett flygplan tillsammans

Disneyfantasten

Citat från: Racnar skrivet 13 augusti 2022 kl. 00:00:54Du vet väl inte det här men det är åtta timmar med bil från Skellefteå till Stockholm. Så att ta bilen eller buss är helt orimligt.

Har du inte läst hela inlägget?

Han skrev ju att han flyger hem med det sista flyget från Stockholm till Skellefteå på onsdag kväll!

Disneyfantasten

Citat från: Racnar skrivet 13 augusti 2022 kl. 00:02:38Vad är bättre än Daniel åker åtta timmar ensam i en bil och släpper ut avgaser eller att han och flera andra människor flyger i ett flygplan tillsammans

Svaret är enkelt; att han reser med tåg tillsammans med andra människor!

Racnar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2022 kl. 00:03:14Har du inte läst hela inlägget?

Han skrev ju att han flyger hem med det sista flyget från Stockholm till Skellefteå på onsdag kväll!
Skellefteå till Stockholm eller Stockholm till Skellefteå spelar det någon roll? Det är samma rutt ändå. Det är åtta timmar att åka mellan städerna i bil och 12 timmar att åka tåg så du kan inte förvänta dig att han ska göra det.

Disneyfantasten

Citat från: Racnar skrivet 13 augusti 2022 kl. 00:05:15Skellefteå till Stockholm eller Stockholm till Skellefteå spelar det någon roll? Det är samma rutt ändå. Det är åtta timmar att åka mellan städerna i bil och 12 timmar att åka tåg så du kan inte förvänta dig att han ska göra det.

I den situation som planeten är i idag så tycker jag att man får bita i det sura äpplet!

Racnar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 augusti 2022 kl. 00:07:59I den situation som planeten är i idag så tycker jag att man får bita i det sura äpplet!
Det var en enda person gör hjälper inte ändå.

Disneyfantasten

Citat från: Racnar skrivet 13 augusti 2022 kl. 00:10:26Det var en enda person gör hjälper inte ändå.

Vi lever i en tid på folk är medvetna om det, så det är viktigt att tänka om!

Mathilda Gustafsson

Daniel kanske kan gå mellan Skellefteå och Stockholm tillbaka det går jättefort bara 159 timmar. På det sättet förstör han inte miljön och släpper inte ut några avgaser