Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den trevligaste Disneyskurken

Startat av Mathilda Gustafsson, 7 februari 2022 kl. 10:47:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Alameda Slim i Kogänget, han omnämner i filmen att han förr i världen jobbade på rancher, men att de snobbiga ranch-ägarna inte accepterade hans begåvning, i det fallet troligen hans joddlande. (okej, kanske inte trevligt av honom, men ändå ett sympatiskt motiv)

Will Siv

hmm, få se nu.


Hans: han hjälper folket i Arendal under ovädret som Elsa råkade starta.


Bellweather: hon stöttar Judy och hjälper henne och Nick med trafikkamerorna.


Och så får vi inte glömma....

Heinz Doofenshmirtz: hans "onda planer" handlar aldrig om att skada andra ( direkt åtminstone ), han bryr sig om både sin dotter och sin "ärkefiende" ( Perry ).



Will Siv

förresten.....,

Kunde inte Edgar ha skickat katterna till Abu Dhabi?

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 13 januari 2023 kl. 22:59:41Heinz Doofenshmirtz: hans "onda planer" handlar aldrig om att skada andra ( direkt åtminstone ), han bryr sig om både sin dotter och sin "ärkefiende" ( Perry ).

Ungefär som att Robert Callaghan bryr sig om sin dotter och Amos Slade bryr sig om sina hundar.

Förresten så har jag för mig att Heinz Doofenshmirtz reformeras i något avsnitt?

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 13 januari 2023 kl. 23:06:02förresten.....,

Kunde inte Edgar ha skickat katterna till Abu Dhabi?

Som referens till Katten Gustaf... (som brukar posta Nermal till Abu Dhabi)

Nu är jag inte helt säker på när första serietidningen med Gustaf publicerades, men jag vet iallafall att Aristocats hade premiär 1970 och att den filmen är adapterad efter en bok.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2023 kl. 23:11:54Ungefär som att Robert Callaghan bryr sig om sin dotter och Amos Slade bryr sig om sina hundar.

Förresten så har jag för mig att Heinz Doofenshmirtz reformeras i något avsnitt?
ja så var det nog.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2023 kl. 23:15:10Som referens till Katten Gustaf... (som brukar posta Nermal till Abu Dhabi)

Nu är jag inte helt säker på när första serietidningen med Gustaf publicerades, men jag vet iallafall att Aristocats hade premiär 1970 och att den filmen är adapterad efter en bok.
Gustaf dök först upp 1976, men det var 1978 som serien började publiceras nationellt ( och sen internationellt ), så AristoCats var först.

Abu Dhabi är tydligen ett populärt kattställe.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 13 januari 2023 kl. 23:17:30Gustaf började först 1976, men det var 1978 som serien började publiceras nationellt ( och sen internationellt ).

Abu Dhabi är tydligen ett populärt kattställe.

Jag har för mig att jag läst om det på Garfield Wiki eller någonting sånt... (alltså att Abu Dhabi är ett populärt kattställe)