Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hogwarts Legacy

Startat av gstone, 6 februari 2023 kl. 22:44:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Grimner skrivet 23 maj 2023 kl. 22:52:37Ursäkta återupplivningen av en gammal tråd, men jag känner verkligen att någon borde få tala som faktiskt brytt sig om att SPELA spelet innan hen bildar sig en åsikt.

Ja, som vänsterprogressiv och HBTQIA+-rättsaktivist, som dessutom är ickebinär och i relation med en transperson, så förbeställde jag utan tvekan Deluxe-utgåvan och började spela redan 8 februari.
Och nu när jag spelat igenom det (fem gånger om), och sett min lika ivriga partner göra detsamma, måste jag säga att det här är (med stor marginal, dessutom) det mest HBTQIA+-positiva spelet som någon av oss någonsin spelat. Spelet innehåller en stor mängd homo-, bi- och transsexuella karaktärer som alla framställs både positivt och naturligt, någon homofobi verkar knappast existera trots att det utspelar sig under 1800-talet, och din egen karaktär är ickebinär som standard då utseende, klädnad, röst och könsidentitet är helt oberoende av varandra.

Vad trevligt at höra :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.